Gå til innhold

Rykter når man ikke er sammen med bf...

Gjest eelis+kian ♥

Anbefalte innlegg

Gjest eelis+spire

Jeg vet hvem faren til barnet mitt er, og han er informert om saken. Vi er ikke kjærester, og vi har i fellesskap kommet frem til at han ikke skal ha noe med barnet å gjøre. Ingen av mine venner kjenner ham, sånn skal det forbli, og jeg har ikke fortalt noen "utenfor" om hva han heter eller hva han gjør, fordi vi ikke vil gjøre en vanskelig situasjon verre for han.

Men så kommer da alle disse idiotene som verken jeg eller han kjenner, men som tydeligvis tror at de har noe med saken å gjøre. Fordi jeg har singel-status på Facebook og postet et ul-bilde i forrige uke, har ryktene begynt å gå. Han og han eller han og han er UTEN TVIL faren, menn jeg hadde sex med lenge før jul ringer meg i panikk og spør om det er sant at de skal bli pappa. Jeg er bare 11+3, og ungen ble til i januar, i et tidsrom jeg kun hadde én sexpartner.

Hva gjør man for å få bukt med disse ryktene uten å røpe hvem som er far til barnet? Hva gjør man for å stoppe kjeften på folk som ikke har peiling på hva de snakker om, men likevel slenger med leppa i hytt og pine med stor personlig overbevisning?

Det hadde vært greit hadde det vært hva som helst annet, men når mitt ufødte og helt uskyldige barn og utenforstående tredjeparter blandes inn, går det for langt altså!! Gjett om jeg gleder meg til ungen kommer ut og folk får se at den er asiatisk!

Fortsetter under...

Heisann.

Jeg kommer til å være i samme situasjon som det om ikke så altfor lenge til. Forskjellen er at jeg ikke kommer til å si hvem faren er pga hvordan bf er. Jeg har fått spørsmål om hvem faren er og jeg har svart at for barnets og min egen sikkerhet kommer jeg ikke til å si det. Dette er kun til de nærmeste selvsagt.

Men jeg vet at det kommer til å bli mye snakk om det. Og det er vanskelig å egentlig stanse slik sladder. Men du har ingen grunn til å måtte svare for dem. De har virkelig ingenting med det å gjøre. Jeg ville prøvd å svare dem at det har de virkelig ingenting med. Jeg ville egentlig unngått å svare dem. Jeg kommer ikke til å legge ut noen bilder på nettsider, nettopp pga det. Folk prater alt for mye og blander seg i ting som ikke er deres sak. Jeg kan tåle det, men barnet mitt er ikke skyld i noe, og det skal ikke gå mer utover den enn hva det allerede gjør.

Jeg hadde vel egentlig ikke noe godt råd. Folk snakker altfor mye, det kommer de alltid til å gjøre. De lever av og for sladder. Uinteresserte i om hva de sier er rett eller galt. Du kan fortelle dine nærmeste venner at du ikke ønsker å si hvem faren, pga du ønsker ditt barn det beste.. Du trenger ikke å forklare dem hvorfor. Og dine ekte venner vil forstå det. Og du ber dem om at de skal respektere det og legge det på hylla. Nytter ikke å mase på deg pga det..

Gratulerer med det lille nurket ;) Håper du får et fint svangerskap og ønsker deg lykke til med alt ;)

Håper ryktene avtar etter hvert..

jeg er også i samme situasjon! og det er så forferdelig frustrerende med disse kommentarene! jeg føler meg som en hore som har ligget med dritmange men jeg har jo ikke det. alle spør er det han som skal bli far? er det han? og de er skikkelig frekke!

det verste er han ene som jeg lå med EN gang og angrer SKIKKELIG han maser og maser om det ikke er han som er faren for han håper virkelig det er han og jeg blir KVALM! og er SÅÅ glad for at jeg er 100 % sikker at det IKKE er han. æsj

off. jeg trodde jeg var heldig som slapp ryktene. men det er tydeligvis ingen vei utenom. sist jeg var på jobb (er bartender) var det så mange som ville vite hvem faren er og etter hvert kom noen å sa at grunnen til at de ville vite er at det går rykter om hvem det er. å jeg ble så sint når jeg fikk høre hvem de trodde var faren! jeg har vel ikke rørt den grisen! og hvem vet hvor langt de ryktene har gått og hvor mange som tror det! æsj. jeg vil flytte vekk der ingen kjenner meg så jeg kan være i fred... for noe dritt

• 1 måned senere...

Er titt og ofte etter graviditeten min jeg hører rykter om at ahn og han og han er faren, til og med flere jeg aldri har rørt.. Folk sitter faktisk å prater om meg, og lager opp egne meninger om hvem som er far, og sier dette vidre.. ikke nok med det men de sier også at dette da kommer fra min egen munn.. Så ja, jeg er nok blitt løs etter jeg ble gravid. Synes det er litt dumt selvfølgelig, men så lenge jeg og mine, de jeg bryr meg om, vet hva som er sant og ikke, så er jeg fornøyd jeg :)

Annonse

• 2 måneder senere...

Først av alt: Det dummeste du kunne gjøre, var å poste det bildet inne på facebook. Jungeltelegrafen går fort vet du.

Du kan nok ikke få bukt med ryktene. Det lureste du kunne gjort i en slik situasjon, var som sagt å ikke legge det ut på facebook. Men nå når skaden allerede er skjedd, må du bare prøve å skrive inn noe på facebook som kan begrense ryktene.

Eller du kan bare prøve å overse dem, og ikke svare på de sure meldingene fra bedrevitere.

Dette skal nok gå bra. Men for barnets skyld hadde det kanskje vært lurt om det en gang fikk vite hvem faren var????

• 1 måned senere...

Det var vell absolutt IKKE dumt av henne å poste bildet?! Hun kommer vell ikke til å leve med barnet i all hemmelig, og det rykte-fittene vil sladre om finner de ut før eller siden. Jeg syns det er bra av henne å "tørre" å legge ut UL-bildene der, det viser at hun er stolt over det lille hun bærer på. Jungeltelegrafene hadde hatt mer å snakke om om hun gikk gravid i stillhet....

Nei, jeg syns du skal fortsette og leve som "andre gravide". Hvorfor skal man dølje ting som skjer rundt graviditeten bare fordi man er redd for ryktene? Det er det dummeste man kan gjøre mener nå jeg.

Det kan være lurt å ikke kaste bensin på bålet, med å vise og kommentere at man blir opprørt over ryktene. Men samtidig skal man ikke ta imot så mye dritt at man bukker under. Ett annet tips kan være å snakke med de nærmeste vennene og kjente, og gi dem alle den samme "presse-uttalelsen" som de kan videreformidle til verden, om de får spørsmål eller møter usanne rykter om det, barnet og BF.

Rykter er noe dritt, men man kan trøste seg med at mennesker har lite å bry seg om de starte legger så mye energi dritsnakk.

• 1 måned senere...

da jeg var gravid gikk det rykter om at det sto mellom 5 fedre...kjempe artig, ettersom jeg var sammen med barnefaren, og ikke hadde vært utro. jenta vår var til og med planlagt...men det gikk altså så langt at han krevde dna test da hun kom til. han fikk det som han ville, med svar at han var med 99,99% sikkert barnets far...men han mistet meg. gidder ikke være sammen med en som tror mer på rykter enn meg....så takk for det, alle som ikke har ett egent liv!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...