Gå til innhold

Hvilken klinikk anbefaler du?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi vil gjerne sette igang med et nytt forsøk så raskt som mulig, etter at vi er ferdige med forsøkene på Ullevål. Hos Aleris i Oslo får vi ikke konsultasjon før midten av mai og det føles alt for lenge til. Hvilken andre klinikker i Oslo kan dere anbefale? Alle skryter av Hausken. Er det verdt å dra helt til Haugesund eller er det klinikker i Oslo uten ventetid som noen anbefaler? Eller er Danmark bedre? Har alle klinikkene en måned sommerferie?

Føler meg veldig usikker på hva vi bør velge..Trenger råd.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har nettopp sjekket, det er litt lengre ventetid på inntakssamtale på Aleris enn Hausken. Jeg har ingen erfaring med noen av dem, men opplevde Hausken som veldig imøtekommende og forståelsesfulle for mitt ønske: å få et forsøk å påvente av siste offentlige forsøk. Jeg tar et forsøk der i mai/juni. Må ta fly til inntakssamtale, men ultralyd kan ordnes i Oslo. Så må min kjære være med på en 3-dagers i forbindelse med uttak/innsett. Vi velger å se på det som en miniferie.

Skrevet

Så lenge ultralyd kan ordnes i Oslo, så gjør det meg ingenting med med noen dager i Haugesund. Må vi reise til Haugesund for konsultasjon før forsøket?

Skrevet

Ja. Og de ville gjerne at man har med kopi av papirene sine fra tidligere forsøk. Det lar seg ordne med en dagstur. Tenker du å prøve der i sommer?

Skrevet

Hei Sarah70!

Bestemte oss i dag for at vi prøver Hausken. Vi føler et behov for å sette i gang så raskt som mulig, og ettersom Hausken har såpass godt rykte, (etter hva jeg leser rundt på nettet) så var det ikke vanskelig å bestemme seg. Skal ringe dem i morgen for å få time til konsultasjon.

Skrevet

Jeg sier hausken for alle penga. Vi har kun prøvd han, men under alle disse årene har vi vert bori mange leger, gynekologer osv... har aldri møtt ett menneske som han. han er dyktig og ikke minst ett medmenneske. Jeg er gravid nå, det er ikke han som gjorde det, men han gjorde noe fantastisk før det. Vi valgte pakkeløsning, altså 3 forsøk. Etter to forsøk var både han og jeg enig i at det var ikke noe vits å ta flere prøverørsforsøk pga at jeg fikk berre ett eller 2 egg likevell, det var så dårlig pga min unormale diagnose. I stede sa han at vi kunen prøve med inseminasjn. det ville kostet oss 4000 pr gang, men i og med at diagnosen min tilsier at vi kunne holdt på i 10 år uten å lykkes om vi var uheldige så sa han at vi kunne få det gratis. Vi haddde betalt så mye i pakkeløsningen. men han hadde ikke trengt å gitt oss inseminasjonen gratis likevell.

jeg ble utrolig nok gavid av meg selv samme mnd. var på Ul hos han, trengte ikke betale den heller. han var berre glad på mine vegner. Alle legene hadde gittt meg opp, men ikke han. han gir aldri opp og er ikke redd for å prøve nye ting. I tillegg er resten av gjengen som er sammen med han utrolige mennesker også.

Skrevet

Det er etter å lese historier som din Tryne, at jeg blir ekstra motivert for å prøve Hausken. Jeg har aldri lest eller hørt tilsvarende historier om andre klinikker. Pakkeløsningen deres ser heller ikke så ille ut i pris Aleris feks tilbyr ikke pakkeløsning til oss over 38 år.

Skrevet

Det viser rett å slett at han bryr seg om enkelt menneskene. han er direkte, å det liker jeg også. Da får man vite akkuratt hva han tenker om situasjonen. han sa rett ut til meg at i en normal syklus så hadde jeg 1%sjanse for å lykkes. det var vanskelig å høre, men samtidig helt nødvendig for at jeg skulle kunen bearbeide meg litt å prøv eå komme meg ett hakk videre. Han er en behagelig mann og tar ingenting høytydelig. det er ingen plassser jeg ler mer enn når jeg er der. Sist gang satt jeg inne på samtale med han. da ringte moren hans. jeg satt å hørte på samtalen deres, trodde jeg skulle le meg ihjel. han berre flirte;) man føler seg rett å slett hjemme der

Skrevet

Jeg begynner å glede meg til denne Haugesund-turen for å møte dr. Hausken. Pedagogiske leger med humor og varme som får pasientene til å føle seg individuelt behandlet vokser ikke akkurat på trær.

Og ganske utrolig at du ble gravid Tryne, når sjansen var 1 prosent i en vanlig syklus. Godt med historier der vi prøvere slår oddsen.

Skrevet

Har ingen erfaring på dette området, men tror muligens det blir min tur til sommeren. Har hørt mye bra m

http://www.storkklinik.dk/

Denne er åpen hele året...

Skrevet

Hei Liza Leonore!

Godt å høre at du planlegger nytt forsøk:-) Håper du får komme raskt i gang! Jeg har fortsatt ett forsøk igjen på Riksen og håper på å begynne på medisiner i juni. Ellers har jeg også tenkt til å velge Hausken dersom vi må gå over i det private. Har bare hørt positive ting om han/dem, og tenker at turen til Haugesund absolutt er verdt det hvis man opplever å møte medmenneskelighet, og at man får individuell behandling som er tilpasset akkurat deg. Synes også det er positivt at han ikke er redd for å prøve nye ting/medisiner og at han ikke gir opp så lett, tenker da spesielt på historien til "Tryne";) Ønsker deg masse lykke til:-)))

Skrevet

Hei Lie79!

Tusen takk for lykkeønsinger - trenger all lykke jeg kan få framover. Ønsker deg også lykke til med neste forsøk på Riksen.

Jeg ringte og snakket med Hausken i dag, fikk time og i begynnelsen av mai bærer turen til Haugesund. De var så hyggelige og informative over telefonen, at det var nesten til å bli mistenksom av. Hehe. Etter behandling på et offentlig sykehus med lite med penger, er det deilig med litt ekstra service selv om det koster oss dyrt.

Skrevet

Takk for det Liza Leonore:-) Håper virkelig det er vår tur neste gang!!!

1 mnd var jo ikke lenge å vente:D Blir spennende å følge deg og høre hva Hausken foreslår av behandling for deg på neste forsøk! Virker ihvertfall som om Hausken er verdt pengene og reiseveien så langt, og må føles veldig deilig med litt ekstra service ja:-) Krysser fingrene for deg jeg nå, og har en god magefølelse XXXXXXXXXXXXXXXXXX :-)

Skrevet

Hei Liza Leonore og Lie79, og takk for sist! Godt å se at dere er i full sving med å planlegge nye forsøk. Drt betyr at vi alle har klart å komme oss videre siden sist. Og nå kan det se ut som vi sees i Haugesund, Liza Leonore? Jeg er riktignok på sykehuset, men vi har vurdert Hausken, vi og. Litt gammel vane at vi fortsatt er på sykehuset, men vi har fått ganske god oppfølging der, så vi gir det en sjanse til før vi eventuelt bytter. Kanskje vi til og med treffer omtrent samtidig neste gang, også? Jeg skal ha uttak i uke 24 (skal gå på p-piller slik at vi kan styre det, og dermed være sikre på å rekke uttak før sommerferien). Ønsker dere masse lykke til, og håper vi kan holde kontakten de neste par månedene!

Klem fra meg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...