Gå til innhold

Hva skal jeg gjøre?


mahita88

Anbefalte innlegg

Er gravid nå med nr 2.

 

Med nr 1 la jeg på meg nesten 30kg, vell og merke fordi jeg spiste alt jeg hadde lyst på!

Denne gangen vil jeg ikke legge på meg like mye, så jeg drikker ikke brus utenom helgene, spiser ikke godteri i ukedagene og spiser faste måltider og sunn mat, men til min fortvilelse går jeg opp i vekt:S Er livredd for å legge på meg 30kg igjen:(

 

Trener ikke så mye da jeg har lite energi til overs etter ungen er lakt, husarbeidet er gjort og leksene.

 

Håper jo at jeg får mer overskudd så jeg kan trene litt.

 

 

Noen andre som har det likens som meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg har det likedans som deg...første svangerskap la jeg på meg ca 30 kg, og jeg har ikke lyst at det skal skje igjen... jeg har ikke så mye muligheter å trene ettersom jeg går hjemme med guttungen og når han har lagt seg, så orker jeg liksom ikke å trene da. hender vi går en tur om dagen, men det er det... jeg tror det skal hjelpe med å spise lite men ofte..jeg er i 13+2 uke, og har til nå gått opp 1,4kg, men det langt mindre enn hva jeg hadde gått opp sist gang...hvor langt er du på vei og har du gått opp noe enda?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i min 10 uke nå og har lagt på meg rundt 3 kg:(

 

Men har tadd meg selv i nakken nå å tegna årskontrakt på et treningsenter. Så håper at d skal hjelpe litt da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man legger jo ikke på seg 30 kg fett da, så det er jo ikke alt man kan styre! Hvis man får mye vann i kroppen veier jo dette sitt. Det er klart man kan påvirke dette i en viss grad ved å spise mindre salt og drikke godt med VANN.

 

Jeg trener 3-5 ganger i uken, spiser veldig balansert, men vekta den går opp en del uansett. Vet faktisk ikke hva jeg veier nå, er i uke 24, og tror nok det er på rundt + 8-9 kg ja.

 

La heller trening være noe som skaper overskudd framfor noe som MÅ gjøres for å holde vekta under kontroll. Så får man unngå det som kan unngås av fett og slikkerier og heller jobbe litt ekstra etter fødselen med å komme tilbake. Det går kun på en ting, og det er vilje ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vilje vil jeg si jeg har nok av. Amma ikke nr 1 så jeg var pent nødt til å trene for å ta av meg, å d klarte jeg godt! Men la også om kostholde.

 

Men er tungt å gå bære så mye ekstra på hele kroppen på slutten av et svangerskap. Denne gangen gjør jeg vertfall mitt for å være sunn, men vekta får egentli bare gå opp mye om den gjør det. Skal klare å trene det bort denne gangen og + at jeg satser på å få til å amme;)

 

 

Ønsker alle andre lykke til vidre:)

 

Bynner selv å føle at jeg har bittelitt mer energi om kveldene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...