Alessi med 2 fine gutter Skrevet 31. mars 2009 #1 Skrevet 31. mars 2009 Vi har hatt problemer med maur tidligere år også, men jeg synes det er ganske allarmerende at de allerede nå (for en ukes tid siden), har invadert første etasje. I tillegg er de mange flere plasser enn de har vært foregående år. Har noen av dere noen supertips på hvordan bli kvitt problemet? Trodde jeg drepte hele kolonien m gift i fjor (kjøpte noe dyre greier som vi skulle helle over dem ute), men dengang ei.... Hjelp??
Fire småtroll Skrevet 31. mars 2009 #2 Skrevet 31. mars 2009 Hva slags maur er det, små svarte eller store brunoransje? Hvis det er de store oransje må du ringe et skadedyrfirma for det er stokkmaur! Vi hadde det i fjor, og da de åpnet litt i den ene veggen så vi virkelig hvor mye skade de kan gjøre, plankene var gjort om til sagflis, de hadde tygd fullstendig istykker... De små svarte "sukkermaurene" er jo ufarlig, men jeg trodde det var for kaldt for dem enda?
Alessi med 2 fine gutter Skrevet 31. mars 2009 Forfatter #3 Skrevet 31. mars 2009 Det er de små svarte... Ja, ikke sant det er for tidlig? Kom hit og si det til dem.. hehe! Nei, spøk til side - jeg synes det er ganske bekymringsfullt at de har invadert oss allerede...!! Hvordan skal sommeren bli?!?! Som sagt (skrevet) - alle tips tas imot med stor takk!
Kari K. med to søte små Skrevet 31. mars 2009 #4 Skrevet 31. mars 2009 Det fins to typer maurgift. En gift som dreper mauren der og da. Der er ikke like effektiv over lang tid. Den andre typen er en slags gele, som mauren tar med tilbake til maurdronningen, som vil ta livet av henne, og hele kolonien. Anbefales.
Fire småtroll Skrevet 31. mars 2009 #5 Skrevet 31. mars 2009 Har du vært og spurt på en av disse "bondebutikkene" som f.eks Felleskjøpet? Vi har en butikk i nærheten som ligner Felleskjøpet og de har masse forskjellige remedier for skadedyrkontroll.. Vi hadde sukkermaur et år og fikk noe greier der som fungerte akkurat som du allerede har fått tips om her, de tok det tilbake til dronningen og drepte kolonien innenfra.
Alessi med 2 fine gutter Skrevet 31. mars 2009 Forfatter #6 Skrevet 31. mars 2009 Takk for tips, dere ) Skal definitivt prøve dette!!
Frøken Anonym Skrevet 1. april 2009 #7 Skrevet 1. april 2009 Jeg hadde masse maur i hagen i fjor sommer (første sommer med hage) og fikk et godt tips av en venninne: Hell på bakepulver blandet med litt melissukker. Helt ufarlig, om barna spiser jorden el. og også ufarlig for plantene dine - i motsetning til den sterke giften man får kjøpt. Hos oss virket det fint. Var kvitt maurene ganske raskt (en uke omtrent). De tar visst med seg pulveret hjem, og spiser det, dermed eser de ut og sprekker. Høres fælt ut, men giften virker vel på noe av den samme måten. Du må helle på litt hver dag. Hell på så det blir hvitt. Om det regner tror jeg ikke det fungerer like bra. Dette kan du også bruke inne, om du har dem under lister o.l.
Theni Skrevet 1. april 2009 #8 Skrevet 1. april 2009 Tror det må være maurår i år! Vi har også tidligere hatt noen maur her og der, men aldri slike mengder som nå! Også er det selvfølgelig flest inne på det nye barnerommet Også vi som hadde tenkt å flytte gutten vår på eget rom snart. Har også disse svarte sukkermaurene som HI. Vi har hatt disse "fellene" med giftig gele til tua ute i et par måneder nå, men det blir bare flere og flere maur. Nå har vi 6 åtebokser på barnerommet, men ser ingen bedring i det hele tatt. Er de ikke borte når vi kommer hjem fra påskeferien, må jeg ringe utryddere, for slik kan vi bare ikke ha det!
camilla^ Skrevet 1. april 2009 #9 Skrevet 1. april 2009 Hjemme hos mamma hadde vi maurproblemer hver vår. aller maurmiddel ble forsøkt, men mauren ble ikke borte. Så kom jeg over ett kjærringråd, og det har fungert supert. Man heller masse kaffe og kanel på utsiden av huset der mauren kommer inn. Vi så hvor mauren kom inn, så jeg strødde dette der, men flere meter på hver side av hvor de kom inn. På hytta har vi slike store maur (som vi burde hatt skadedyr firma for å fått fjernet) det har hjelpet litt der også, men ikke fjernet helt. Hjemme har de ikke vært på mange år.
Kvitrebekk Skrevet 1. april 2009 #10 Skrevet 1. april 2009 Bakepulver er forholdsvis effektivt. Verdt et forsøk. Vi har bare brukt det ute, men det fungerte.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå