Gå til innhold

OK. Hva med denne middelveien (jente)?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Friskt barn, ingen tidligere komplikasjoner ifm vaksiner i familien, men ei tante er allergisk mot antibiotika.

Utsette trippelvaksine til ca 5, 7 og 13 mnd. Droppe Prevenar. Droppe MMR, men ta en meslingevaksine (fersk) før første reise utenfor Norden (ca 2 år), og vente med røde hunder til jenta blir 11-12?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes du i allefall har satt deg inn i problemstillingen.

Dette er veloverveid. Fint å lese at dere i allefall har vurdert for og i mot. Det er langt fra tilfellet hos flesteparten i Norge. Et lurt grep vedr. plager å spre vaksinenedosene utover et lengre løp. Så blir ikke dosene så hyppige/kraftige de første årene.

Selv om jeg velger bort dette tilbudet selv, er jeg veldig glad for at andre også setter seg inn i vaksineproblematikken - uansett valget deretter. :-)

Skrevet

Skulle ønske jeg hadde tid og mulighet til å sette meg inn i alt av debatter, forskningsrapporter og offentlig informasjon. Men jeg har ikke muligheten til å bruke så mye energi på dette, og må derfor bruke en slags halvveis opplyst/magefølelse-variant. Jeg er imidlertid ikke så trygg på vaksiner som jeg var da jeg var førstegangsmamma.

Jeg stusser forresten litt over debatten med MMR. Er det nødvendig med naturvitenskapelig beviskrav for å kunne si at det er en sammenheng med autisme? For meg er det nok at det er en mulighet, og det tror jeg, når jeg selv har snakket med ei mor som mener barnet ble autist pga MMR og kvikksølvforgiftning pga tidligere vaksiner. Jeg stusser også på at en journalist ikke fikk inn leserinnlegg i Aftenposten siste gang MMR-vaksinen ble friskmeldt. Og jeg stusser over at det heller ikke var mulig å kommentere artikkelen på nettet. Jeg tror nordmenn blir mer styrt enn det de tror. Det er lov å bruke eget hode.

Skrevet

Et lite apropos fakset fra Fritt Helsevalg:

MMR-vaksinen har ført til at det har dukket opp en atypisk form for voksen-meslinger som ikke fantes før MMR. Dette er en type "menneskeskapte" meslinger som kan være svært alvorlig og føre til komplikasjoner og død.

«Den gode grunnen» for at det gis vaksine mot meslinger er at 1 av 100.000 barn kan få «hjernefeber» (brain fever) som en følge av sykdommen. Dette er en skrekkpropaganda som har gått rett hjem. «Immuniteten» mot meslinger som følger av MMR vaksinen er kunstig/falsk.

Fritt Helsevalg har tidligere publisert en artikkel om vaksinering mot meslinger, som ligger på:

http://www.fritthelsevalg.org/htmlsite/resultdet.asp?id=470&type=2 .

Gjest Sunnmamma
Skrevet

Det er trist når antivaksine kampanjen lykkes i sine forsøk på å spre angst og redsel, og det hviler ett tungt ansvar på både dem og de foreldrene som velger å ikke vaksinere.

Alle vaksinene i barnevaksinasjonsprogrammet er trygge. Dette er noe vi VET. Vi lever ikke i en konspriasjonsverden hvor gale leger og vitenskapsmenn prøver å skade oss, fhi, cdc, fda, dette er statlige kontrollorgan, og det er ikke uten grunn de helhjertet støtter vaksiner.

http://www.badscience.net/2008/08/the-medias-mmr-hoax/

Gjest Sunnmamma
Skrevet

fritthelsevalg er en upålitelig kilde, med en solkeklar agenda, og en redaksjonell linje totalt kontrollert av sine sponsorer. Sjekk i nyhetssakene hvordan de desperat forsøker å kjempe mot undersøkelser som påpeker at kosttilskudd er usunnt, bla.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...