Gå til innhold

Har alle her begynt å legge ungene i mageleie?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det har vi gjort ganske lenge nå. Han har vært ganske sterk i nakken fra dag 1, men helst når vi har holdt han opp. Liggende på magen tok det lengre tid før han løftet hodet og holdt det. Han var ikke særlig villig og begeistret i begynnelsen før han fikk løftet hodet, men nå er det ikke problem lenger. Blir sterkere og sterkere for hver dag, og løfter seg høyere og høyere. Ikke alltid han ligger så lenge av gangen, men prøver en liten stund hver dag. Han er 11 uker nå.

åå, bare vi som er treg me det der å ligge på magen.. Huff.. Hun ble sååå forbanna da de la henne på magen på 6 ukers kontrollen. Hylte i sikkert et kvarter etterpå, selv om jeg tok henne fra mageleie med engang hun starta hylinga..

Mini ligger ei lita stund på magen på gulvet og kaver og løfter på hodet før han enten blir sint eller legger hodet ned og bare slapper av. Han liker godt å få sove på magen (på morgenen mens jeg ligger ved siden av ham og følger med).

Han liker forøvrig mye bedre å få ligge på magen på brystkassen til meg eller pappan (kanskje helst hos pappan, siden han ikke blir så forstyrret av at det lukter pupp ;)) Da trener han på å løfte hodet for å se på ansiktene våre og kan holde på lenge.

Vi har lagt småtten på magen innimellom helt siden fødselen. Gjerne etter bleieskift, for eksempel. Jeg har et stort stellebord, så jeg kan legge ham på magen med hodet mot meg. Så setter jeg meg på huk foran, så han ser meg når han løfter hodet. Så prater vi og smiler litt. Samme funker i sofaen: Legger ham mot meg og setter meg på gulvet foran ham. Da han var mindre lå han egentlig mest på magen oppå oss, som mettemor beskriver, og det gjør han jo en del ennå. Hender jeg legger ham på magen på gulvet også, men det er ofte ikke så gøy... Han ligger ikke så lenge om gangen på magen, men jeg prøver å få det til noen ganger hver dag. Så lenge han ser noe spennende løfter han hodet ganske lenge.

Problemet nå er at han snur seg over på ryggen ganske kjapt. Men det er jo litt moro også da... Og så ser han på meg og gliser da...hehe... :)

Annonse

Pia vårres ligger så mye som mulig på magen, blir mer tålmodig og sterkere dag for dag! Hun har vært sterk i nakken siden fødselen, men mye var overkompansering fordi hun hadde vondt i nakken (KISS). Hun er 14 uker, og ligger gjerne på magen når vi har et speil foran henne, da flirer hun til speilbildet sitt. Tips å legge litt leker rundt, evt babygym i synsfeltet. Hun har lenge rullet fra mage til rygg, men nå har hun også begynt å rulle fra rygg og over på mage, flinke pia.

De fleste babyer hyler/ protesterer en del siden det er slitsomt, men hvis det virker som at hun hadde vondt bør dere få sjekket nakken hennes hos osteopat eller manuellterapeut som kan babyer. Kan hende problemet ligger der.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...