Gå til innhold

HJELP , Teutonia prestige eller Simo ????

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Uten tvil Prestige! (nå har jeg denne selv da.) Men den har god fjæring, ikke for mye som det kan bli på simo synes jeg. Den er en del lettere og tar mye mindre plass i bil. Ikke minst er den finere. Prestige er ei duo vogn så du kan ha to forskjellige fargerp å bag og sportsdel. Hører de som har simo sier den er knall god å trille, ikke prøvd selv. Men jeg kan gå god for at Prestigen er super også på trillecomforten. Mulig Simoen har støre bag, kun hatt Prestige som sportsvognså vet ikke hvordan bagen er men kjenner mange som er fornøyd der også. Jeg hadde ikke vært i tvil :)

Jeg har hatt simo kombi og teutonia mistral (prestige heter mistral p i tyskland, så det er vel ikke store forskjeller, annet enn at p kan man ha bilsete og fashionbag på, og prestige er mulig noe tyngre).

Simoen var en fantastisk babyvogn. Den er mye, mye lunere enn teutonian e\om du skal ha høst/viinterbarn og bruke stormtrekkert. Mulig fashionbagen er lunere da, jeg har bare brukt teutonia med softbag og stormtrekk ov er.

Simoen har en fantastisk fjæring, og jeg syns det var noe mindre risting for jenta mi i den enn i teutonian, men det kan væe fordi vi hadde simoen om vinteren og hadde mer klær og vognpose på henne, pluss at simos vognbag er ganske smal, i allefall kombien.

MEN, simo er vanvittig tung når ungen begynner å nærme seg halvåret og du har litt matvarer under og kanskje en tung stelleveske. Den holdt seg ikke i "sporet" når jeg gikk i snø, jeg klarte nesten ikke holde den igjen. Skal sies at det var ganske ekstreme, ubrøytede forhold her i vinter da.

Som sportsvogn fikk jeg aldri prøvd den, solgte den da hun var 4 mnd, syns den ble for stor. Men om du kanskje skal ha en sportstrille ved siden av er det sikkert en god kombinasjon. Det er som sagt uansett en fantastisk babyvogn/dypvogn.

Mistralen er den beste vogna jeg har prøvd hittill. Den humper noe mer, men vesla er 6 mnd nå og tåler det godt. Jeg har den med lufthjul nå, men skal bruke vanlige standrdhjul til våren-sommeren-høsten så den blir litt lettere igjen.

Den er ikke så fryktelig lun, vesla har mye sikt og det er supert når hun skal være våken, men når hun skal sove må jeg ofte trekke lua over øynene hennes eller henge over myggnettingen.,

Vognen er superlett å kjøre i alt føre (lufthjul, ikke prøvd standardhjulkene), den er vendbar (simo kan også fås med vendbart understell, blir da noe dyrere og noe tyngre).

Teutonia har mange knallfinesser i kalesjene på sportsdelene. Innfelt myggnetting og titteluke er to av dem. UVfilter i den siste modellen.

Ellers elsker jeg med teutonia at det er så mye tilbehør som passer alle vognene. Regntrekket (ikke standrad, det med plastskjerm), håndmuffen, solskjerm til kalesjen, alle hjultypene, softbagen og mass mer. Det er fantastisk kjekt, for etterhvert vil vi ha en teutonia timmy, og da passer alt vi har til den også.

Og med neste barn vil vi kanskje ha en s3, og atter en gang passer alt utstyret vårt. Knall!

Begge er vandtette, men simo er jo lager for norske forhold som de sier. Mulig den tåler enda mer vann, ving og snø.

Simoen vasket vi i maskin og for hånd med nylonsåpe. Det gikk kjempefint. Teutonian falmet litt.

Jah.. hm. Du får bare spørre om det er noe konkret, dette ble mye og vet ikke om det hjelper deg:)

Annonse

kom på en ting til, om du eller pappen har dårlig rygg ville jeg sjekket om prestige er noe høyere enn mistral, for den er ganske så lav i forhold til både simo og andre vogner, jeg kjenner det i ryggen de dagene det blir mye opp og ned i vogna.

Og simo har større handlekurv.

Bagene til prestige har jeg desverre ingen erfaring med, men mange har opplevd at fashionbagen begynner å bli liten ved 4 mnd. Dette kommer jo også an på årstid. Vinterpose gir mindre plass.

Prestige er 6 cm høyere enn Mistral og veier 700 gr mer.

Har selv kjøpt meg Fashionbag til min prestige denne gangen men barnet er ikke født ennå. Har lest en del om den og har inntrykk av at folk har brukt den 6-7 mnd. Selvfølgelig med variasjoner mht barnets størresle og årstid. Jeg skal ha aprilbarn så da trenger jeg ikke pose før høsten en gang og da går det nok over i sportsdelen siden jeg har en svært lammeskinnspose.

Har også kjøpt meg sportsvognforlenger. Den virker jo bare geninal. Putter den på der hoftebøylen skal være og vips har du en 'bag' på 90 cm.

Er storfornøyd med denne vognen, min 2. Prestige;) Mye pga, som hun over nevner, ekstrautstyret.

Tror dette er min 6. vogn så har prøvd litt;)

Har ikke personlig erfaring med Simo, men hører de som har den stort sett er fornøyde, mest mtp bagdelen. Det de poengterer er ofte at sportsvognen virker veldig ruvende og har de har ofte en enkel trille i tillegg.

Gode vogner begge to.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...