Gå til innhold

Dårligere med tvillinger...

Mammapostei!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var hos jordmor i dag, er 14+5v dager. Livmoren min er tydeligvis veldig stor.

Prøvde å spør om det evt kan være evt tvillinger. Ble blankt avfeid med at da hadde jeg vært mye mer kvalm???

Har aldri hørt dette før. Har dere som har vært gravid med en også merket noen forskjell på hvor dårlig dere ble?

Prøvde få henne til å lytte etter hjertelyd også, men der var full streik. Nei det gjorde hvertfall ikke hun så tidlig. ( I mitt forrige svangerskap fant hun hjertelyden i uke 13, uoppforderet. Men det nektet hun for nå.Hadde jeg gjort det måtte jeg har tvunget henne...HAHA!)

Noen som aner?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk beskjed om at jeg venter tvillinger ved tidlig UL forrige torsdag. Var da 12 uker på vei. Jeg har ikke vært noe særlig kvalm, bare litt småkvalm noen få dager. Var en periode litt bekymret fordi jeg kjente så lite symptomer, men det var fullt liv hos begge småtassene der inne:)

Skrevet

Jeg er av dem som er veldig dårlig. Men dette er mitt første svangerskap, så jeg vet jo ikke om jeg ville vært like dårlig om det var bare en. Det lå en ved siden av meg på sykehuset, og hun var dårligere enn meg, og hun ventet ikke tvillinger ;-)

Skrevet

Hei og hopp! Jeg er 14+4 dager og venter to små. oppdaget ved en UL som jeg tok på frivillig basis. Jeg har ikke vært noe syk, men merker at det strekkes i lysken - det er vel presset på livmor. Nå skal det nevnes at jeg har to prikkfrie svangerskap fra før, og det er jo dessverre ikke alle som er like priveligerte med det. Eneste som skiller fra et enling - svangerskap er at magen er blitt enorm. Det har vært mistanke ved tidligere svangerskap at det kunne være flere, da jeg har fått stor mage tidlig begge gangene. Tok UL privat bare for å sjekke at det var bra med den lille, fikk sjokk når det var to som veivet rundt inne i magen! Det skrives jo så mangt om at man merker sterkere symptomer med to, men må innrømme at det meste var mer sårt og ømt med minstefrøken enn hva det er nå. Med sønnen min sov jeg bare - og nå er det ingenting.

Skrevet

Jeg har 2 jenter. I begge svangerskapene var jeg litt småkvalm de første ukene (blisyk følelse). I dette svangerskapet har jeg vært så kvalm som jeg aldri noen gang har vært før. Tenkte mange tanker rundt hvorfor, mens jeg brukte dagene hjemme på sofaen / sengen. På tidlig ul i uke 12 fikk jeg svaret... Der var det 2 bebiser!!! Gynekolog som utførte denne ul, sa at mange som venter yvillinger / flerlinger er adskillig mere kvalm enn de som går svanger med en i magen.

I mitt tilfelle stemmer dette godt, men dette er også sikkert veldig individuelt. Nå er jeg 14 uker på vei, og fortsatt kvalm og trøtt, men ikke på langt nær sånn som jeg har vært. Heldigvis!!

Lykke til videre! Spennende om det er 2 der inne :o)

Skrevet

Takk for svar! Litt utålmodig eg, så bestillte privat UL, skal i morgen.

Håper i grunn på en eg då. Men komme det to så er det fint det og ;)

Skrevet

Lykke til i morra da :o) Spennende!

Skrevet

Lykke til i morgen :)

Høres veldig rar ut den kommentaren fra jordmoren synes jeg, det er jo så individuelt, også for tvilling gravide med symptomer......

Selv går jeg inn i kategorien "sterkere symptomer". Med mine to første enlinger var jeg nesten ikke dårlig, denne gangen med to i magen lå jeg nede for telling både med trøtthet og oppkast/kvalme til uke 11 :)

Skrevet

Jeg var mye "friskere" med tvillingene enn med første jenta. Da var jeg sykemeldt fra uke 6 med kvalme, oppkast, ekstrem trøtthet, og klarte nesten ikke spise noen ting... Ble ikke bedre før 5-6mnd... Med tvillingene var jeg bare litt småkvalm i starten, og jobbet til uke 23 ca....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...