Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har nå vært gjennom de offentlige forsøkene på Haugesund sykehus uten å lykkes. Hos oss er det mannen som har kun en testikkel som funker, og den funker dårlig. Han hadde en betennelse for nesten 20 år siden. Har hatt 2 kurer hos Purvis uten bedring. Purvis håpet ikke at vi hadde satt igang med prøverørs-behandling (vi var da ferdig med alle forsøkene...!)fordi sæden som kommer ut antagelig er for gammel og ikke vil overleve pga blokkeringer. Lurer nå på om det lureste for oss er TESA-metoden da de går inn og henter frisk ny sæd? Skal inn til samtale i slutten av april, men lurer sånn på om dere andre har forslag? Vet dere om private klinikker (andre enn Hausken) som er eksperter på mannen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

kan dere ikke veøge Hausken??? han er jo utrolig dyktig

Skrevet

Jo, det er det som er planen, men hadde vært greit å få litt forskj. alternativer på eksperter innen TESA/sædproblematikken. Hvor dårlig må kvaliteten være for bruk av TESA, hvem er flinke på sædproblematikken etc...Har de tidligere forsøkene kun blitt fokusert på meg, ikke på mannen min, selv om det er der probl mest sannsynlig er. De skulle liksom finne noe hos meg bestemte de seg for. Nå vil vi til noen som konsentrerer seg mest om mannen.

Skrevet

Hei! hos min mann fant en ikke levende sperm i ejakulat i det hele tatt.. Vi har hatt to tesa forsøkpå Haukeland som ikke resulterte i noe, var så vidt de fikk befruktet noe i det hele tatt. Har nå akkurat hatt ett forsøk hos Hausken, de klarte å befrukte 6 egg(!!) selv om der var dårlige sperm de fikk ut, dette i følge Hausken selv. Fikk satt inn to egg og testet positivt på 11 rugedag:)Hcg har steget fint, MEN har hdesverre hatt blødninger så det er ett noe usikkert prosjekt enda. er nå 4+4. Om dette forsøket ikke går, kommer vi til å prøve Hausken igjen, har ikke funnte klinikker i Norge som hevder seg på TESA. Vi vurderte Danmark. Lykke til!!!

Skrevet

Gratulerer så mye med positiv test!!!Alt er usikkert i denne prosessen, men håper spiren deres klorer seg fast helt frem mot termin. De fleste jeg kjenner har hatt blødninger i løpet av svangerskapet, og det har gått fint. Så lenge HCG stiger, er jo det positivt. Og tenk at du/dere har fått det til!!! Har hatt positiv test 1 gang (siste forsøket), men mistet 2 dager etter testen, men det ga mer håp om at jeg ihvertfall kan bli gravid.

Vi skal sjekke litt rundt ang suksess-rater med TESA på forskjellige klinikker i Sverige, Danmark og hos Hausken (tror han er den beste i Norge). Lykke til videre i svangerskapet!!!:)

Skrevet

Hei trollemor 1!

Min mann steriliserte seg i 2003. I 2007 fikk vi første ICSI/TESA/PESA gutt unnfanget ved klinikk Hausken. Om 2 mndr venter vi vår andre ICSI/TESA/PESA gutt unnfanget ved klinikk Hausken.

Det kan ikke bare være at vi er heldige, det må også skyldes at Hausken er dyktig.

Skrevet

WOW!!!gratulerer så mye!!! Tipper vi går for Hausken,ja både pga all positiv omtale og pga kort reisetid for oss som bor i Stavanger. Lykke til med resten av svangerskapet og fødselen:)

Hvor mange forsøk har dere hatt?

Skrevet

Vi har bare hatt to ferskforsøk og et negativt fryseforsøk. Jeg har PCOS og det har hjulpet at de har fått ut hhv 17 og 16 egg på de to stimuleringene (mye egg når man har passert 40 år). Mange egg falt fra underveis, men første gang satt vi inn to firdelte egg og fikk ett barn. Negativt frys med 3 insatte egg sommer 2008. To åtte-delte egg satt inn sept-08 og gravid met ett foster igjen. De dyrket resterende 3 egg helt til blastocyst-nivå, men konkluderte med at de da var for dårlige til frys. Det gjør imidlertid ingenting, vi venter barn nr 4 sammen og det er mer enn noen kan drømme om - ja det rekker i massevis og mer til!

Vi bor 4 mil sør for Stavanger, men det gikk helt fint å reise opp og ned til Haugesund i løpet av en vanlig arbeidsdag.

Hausken.gjengen er fantastiske, så jeg kan bare anbefale klinikken på det varmeste. Masse lykke til med prøvingen trollemor;o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...