Anonym bruker Skrevet 31. mars 2009 #1 Skrevet 31. mars 2009 Her er noen nettsteder med info om vaksiner: http://www.thedoctorwithin.com/ http://vaclib.org/ Det siste året har jeg kommet over mye kritisk - og nøkternt saklig - informasjon om vaksinering og vaksiner. Pussig nok kommer lite eller ingenting av dette fra Helsevesenet, Folkehelseinstituttet eller legestanden... Bør dette tolkes som et tegn på at de ikke er til å stole på - vet de innerst inne at vaksinering er "forgiftning light" - og at de ikke tør å si ifra fordi de da vil starte en skandale som de selv er/har vært delaktige i ?! Her er noen eksempler. Kall det gjerne "cherrypicks": I Dagens Næringsliv 6 desember i fjor forteller en mor om at det var tre barn i hennes klasse som ikke var vaksinert mot kikhoste. Da det brøt ut en kikhosteepidemi var det bare barna som VAR VAKSINERT som ble rammet av kikhoste. De ikke-vaksinerte barna fikk ikke sykdommen !! Nå skal Norge som et av de siste landene i Europa kutte ut BCG-vaksinen. Kan dette tyde på at noen i Norges myndigheter "står i ledtog med" vaksine-produsentene og slett ikke er interessert i å finne ut om vaksiner i det hele tatt er nyttige, for ikke å si om de gjør mer nytte enn skade...? Og enda stoler de fleste norske foreldre, som elsker sine barn over alt i verden, på at myndighetene vil deres barn vel med sine vaksiner. Her er litt mer fakta. Noen ingredienser i vaksiner: - fortynnede organismer - toxoider (avfallsstoffer fra fortynnede organismer) - etylenglykol (frostvæske) - Formaldehyd (konserveringsmiddel for lik, kreftfremkallende) - aluminium (forårsaker alzheimer og ubalanser i nervesystemet) Det organiske innholdet som inngår i vaksiner trenger et «vekst-medium» (culture media), ettersom organisk innhold trenger noe å vokse på. Som culture medium benyttes bl.a. - lungeceller fra aborterte menneskefostre - nyrer fra grønne afrikanske aper - infiserte dyreceller ? syke celler er ikke sunne - infisert menneskeblod - infisert menneskelig cellevev - difterikulturer Spørsmålet «Hvorfor forgifter vi våre barn?» besvarer den internasjonale vaksine-eksperten Tim O'Shea slik: «Det skyldes forrykt religiøs overtro og blind tillit!» Han sier også at den sikreste «vaksinasjon» er å unnlate å vaksinere sine barn. Ved å la barns kropper forbli urørt av vaksineringens sprøyter sikres de et bedre og mer helhetlig liv. Så lett, og likevel så vanskelig. Er det ikke rart ? Og så truende?
Gjest Sunnmamma Skrevet 31. mars 2009 #2 Skrevet 31. mars 2009 Man skjønner hvor kraftig antivaksine-gjengen sliter med å få tak i ekspertise når kiropraktorer som tjener seg styrtrik på tullete dietter og seminarer er "internasjonale vaksineeksperter". Kan dere dra en seriøs studie fra en seriøs forsker opp av hatten snart, sånn at vi en gang for alle kan se at kritikken dere kommer med virkelig har noe for seg?
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2009 #3 Skrevet 31. mars 2009 Tror du kritikerne av kristendommen kommer som spesialutsendte vitenskapelige eksperter fra Vatikanet, lille venn? Er man frelst så er man frelst. Du følger bare med som etterdilter i ren fundamentalistisk gange for å forsvare dine såkalte vitenskapelige helseprofeter. Du virker ganske desperat og minner litt om en slik Jihad-kriger som vil dø for saken du tror på- Skal si deg en ting jeg, lille venn. Du får ikke med deg 20 blonde jomfruer og sekker med gull til himmelen, når du kreperer etter et vaksineshot eller overdose av vitenskapelig sengelektyre. Fakta er at det ikke finnes ei blond jomfru og oppdrive over 16år. sorry vennen. Alaha akmar. Gud er stor:-)
Gjest Sunnmamma Skrevet 31. mars 2009 #4 Skrevet 31. mars 2009 Som sagt, det innlegget her oppsummerer seriøsiteten til antivaksine gjengen ganske greit. De har ingen seriøse funn å komme med, ingen seriøse studier å trekke frem, ikke en eneste seriøs forsker de kan stole på, og derfor bruker de geologer, kiropraktorer og kosttilskuddsmillionærer som sin ekspertise. Kritiserer man at de ikke har noen sak, blir man møtt med påstander om at man er fanatisk som er så frekk at man ber om seriøs bevis for skremsels- og hat propagandaen deres. For en gjeng!
mamma-x-3 Skrevet 1. april 2009 #5 Skrevet 1. april 2009 Vi er fra ulike planeter når det gjelder synet på helse, medisin og behandlingsformer. Der gidder jeg ikke diskutere mer med deg. Det har ingen hensikt for noen av oss. Jeg er heller ingen spesialist på alternativ medisin - men er en fornøyd bruker av såvel allmennpraktiserende leger som kiropraktorer. Din forakt for alternativer preller av - samme hvor mye du rakker ned på alt fra kiropraktikere til homeopater og soper alt sammen i gryten "kvallsalvere". Med klokketro på vårt unike naturlige immunforsvar og ivrig tilhenger av fullamming (i minst et år om mulig), fortsetter jeg mitt lille korstog mot vaksinepropagandaen. Noe som gleder meg er at slett ikke alle skolemedisinere er så steile som deg. Jeg kjenner flere som ytrer interesse for effekten naturmedisin, og som sågar har utdannet seg videre i bruk av homeopatisk medisin/naturmedisin - stikk i strid med din steile holdning. Det jeg reagerer mest på på er at du kategorisk avviser alt, blander sammen i en gryte og kaller kvakksalvere. Jeg er enig i at det er mye grums i de alternative behandlingsformer. Men alt er ikke 3 ukers kurs og svada. Kiropraktikerutdannelsen f.eks er i antall år sidestilt med medisinstudiet. Jeg er likevel enig med deg i én ting - all seriøs forskning er av det gode - jeg er også enig med deg i at det ikke er nok forskning som "beviser" at vaksinering er et onde. Men det er så mye som ikke stemmer, effekter som ikke er beviselige, så mange ubesvarte spøsmål, så mange "løse historier", og så mange underrapporterte tilfeller av vaksinereaksjoner - at jeg frastår å vaksinere til min tvil er gjort om til aksept. Der er det dessverre langt frem, og din skråsikkerhet og klokketro på skolemedisinen gjør meg enda mer skeptisk.
Gjest Sunnmamma Skrevet 1. april 2009 #6 Skrevet 1. april 2009 Hele debatten om alternativ medisin er på siden av hva vi diskuterer her, vaksine/ikke vaksine. Jeg er ikke langt fra deg hva gjelder amming, forresten, jeg har selv stor tro på at man bør amme så lenge som mulig (for meg har det stoppet seg selv etter ca ti måneder med de to første) , og jeg har veldig tro på kroppens eget imunnsystem. Felles for anekdoter og løse historier er at de egner seg best i festlig lag, de har null vitenskaplig verdi, de er ikke verifiserbare og hvis man tillater seg å tvile på dem fremstiller man øyeblikkelig fortelleren som en løgner. Slike ting vil ikke JEG at skal påvirke mine valg, og spesielt ikke mine valg som har med mine barn, og mine barns helse å gjøre. Jeg synes det er trist (og ille) at du reklamerer for at du vil fortsette ditt "korstog mot vaksineprogandaen", som du altså selv kaller det. Vi har sett enorme helsegevinster med vaksiner i veldig mange år, og kan takke bla vaksinen for den formidable økning vi har i forventet levealder. Når vi nå hører om dødsfall av meslinger, f.eks, er det nesten alltid i forbindelse med land med lav vaksinasjonsdekning, eller i småkolonier av uvaksinerte i land med godt utbygde vaksinasjonsprogrammer. Det er trist at du ikke forstår at du nyter godt av vaksinen enda du ikke er vaksinert, det gir deg og dine beskyttelse at så mange er vaksinert, man snakker alltid flokkimmunitet. Bare det at du kaller det vaksinepropaganda sier jo sitt, for det er ikke slik at jeg lenker til legemiddelforetak når jeg forteller fakta om vaksiner; jeg referer til statlige kontrollorgans opplysninger om vaksine. Synes du, oppriktig talt, at de presenterer propaganda? Og igjen, når jeg ber dere komme med seriøs forskning, seriøse forskere så kommer det ingenting, og jeg lurer på hvem det er som presenterer propaganda da; de som kan bevise at produkte fungerer, eller de som påstår, uten snev av bevis, at produktet ikke fungerer? Har du noen gode forutsetninger, kanskje, til å mene at vaksiner ikke fungerer? Som gjør deg mer kvalifisert enn en samlet vitenskap? Jeg putter all alternativ medisin oppi en gryte og kaller det kvakksalveri til de kan motbevise påstanden, ja. Alternativ medisin er alternativ fordi de ikke kan bevise den fungerer, og for min og mine barns helse foretrekker jeg medisin som kan bevise den fungerer.Akupunktur er vel ett godt eksempel på tidligere alternativ medisin som har vist en viss virkning (ikke rart, egentlig, nålstikkene frigjør endorfiner ) til smertebehandling, og er derfor i bruk på enkelte sykehus, tom. Hadde alternativere vært seriøse burde de gjøre alt som stod i deres makt for å bevise en virkning på behandlingen de leverer.
mamma-x-3 Skrevet 1. april 2009 #7 Skrevet 1. april 2009 Du får bare stå på videre, Sunnmamma. Har en stor flokk rundt som trenger å stole på din trygghet. Jeg gidder ikke gå deg i møte lengre. Du får beholde din tro - og jeg min. Jeg kan ikke snakke med deg utfra ditt ståsted. Du er rett og slett en av de største fanatikere jeg har møtt. .-)
Anonym bruker Skrevet 1. april 2009 #8 Skrevet 1. april 2009 Du er jo usedvanelig tungnem da, ikke forstår du at disse ingridiensene er giftige og ikke fatter du at dette er en industri som skal tjene pengene sine...jeg fatter ikke at du tør å eksponere din mangel på fundamental kunnskap....folk er de ikke ekstreme fordi de ikke injiserer ungene sine med dette tøvet...enhver idiot som får framsatt hva en vaksine består av klarer å sile denne infoen....men ikke du!!!! De fleste andre vaksinerer fordi de ikke vet bedre...og her sitter du å leser side opp og side ned og ennå skal du bråke om hvor bra dette sølet er for spedbarn....men bare lev videre i din rosa boble helt til noen stikker hull på den!!!!
Anonym bruker Skrevet 1. april 2009 #9 Skrevet 1. april 2009 og jeg kan forsikre deg om at vi som ikke vaksinerer har en dyp kompetanse på temaet...og innehar kunnskap som overgår de fleste leger, helsesøstere og sykepleiere. de eneste som muligens har dypere info om dette er farmasøytene.....men de er da også til gangs hjernevaskede!
Gjest Sunnmamma Skrevet 1. april 2009 #10 Skrevet 1. april 2009 Hvem er fanatikeren: Den som kan dokumentere sine synspunkter, eller den som ikke kan det? Jeg har ingen tro, jeg har visshet. Du velger derimot å tro på, og videreformidle, hatpropaganda som totalt mangler dokumentasjon. Tenker du noengang på hvor farlig det du gjør egentlig er? Ikke rart du ikke vil diskutere med meg, jeg ødelegger jo diskusjonen for deg ved å ikke tro på dine anekdoter, men forholde meg til bevis og fakta isteden.
Anonym bruker Skrevet 1. april 2009 #11 Skrevet 1. april 2009 Du forholder deg til bevis og fakta? Du har ikke forholdt deg til bevis i det helle tatt lille venn:-) Du har sittet her som en nazist og behandlet folk som jøder under Hitler-Tyskland. Nazismens egenskap var å få Røde Kors, de allierte til å se på jødenes oppfatning av konsentrasjonsleire/utryddelsesleire som konspiratoriske. Til og med i dag så benekter enkelte at dette har funnet sted, selv om man anslår at ca 20 millioner jøder ble utryddet. Den gang hadde nazistene sannheten og propagandaen. I dag er det slike som deg. Du krever vitenskapleige bevis på noe som ikke er mulig å bevise og bruker samme taktikk som Nazistenes propagandaminister Gobels. "Fortell den samme løgnen flere ganger og det blir en sannhet". Vakisnehistorien du i ren fundamentalistisk tiltro prøver å tvinge inn i folk her, virker mot sin hensikt. Du skremmer faktisk flere enn du verver til vaksinejunkieklubben:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå