Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kjøp topper/gensere der du unngår at det legger seg en pølse over brystet. Det bør være løse og behagelige klær. Alt som legger press på brystet er dessverre med på å øke faren for brystbetennelse. Så en skjorte du kan brette ned er bra,

Du bør også velge spileløse bh-er da disse også er bedre mtp forebygging av betennelse.

Annonse

Hei og gratulere:-)

Jeg sverger til HM sine ammesingletter denne gangen. Er av de som ikke orker å bruke så mye penger på egne ammeklær da..

Jeg har 4 slike singletter og de bruker jeg da helt vanlige klær over. Om man skal ut og ha det eksra enkelt bruker jeg en cardigan over. Da er det bare å kneppe opp denne og ta ned ammedelen på singletten, ellers når jeg bruker genser/t-shirt drar jeg opp denne og legger over brystet... helt fabelaktig da slipper jeg å vise fram mage og alt for mye pupp:-)

jenta mi er også 6 uker gammel nå :)

jeg liker ikke å "være så naken" når jeg ammer så jeg har alltid tøy som kan dras opp over brystet ytterst (det kan være alt fra vanlige gensere til pene topper osv) innenfor har jeg en ammesinglett for den kneppes ned og da er jeg alltis påkledd på magen. Må bruke bh inni singletten jeg syns jeg så det har jeg alltid på...

Har kjøpt ammesingletter på H&M og lindex og er veldig fornøyd med de. billige og gode :)

så min filosofi er å ha riktig ammetøy innerst (bh og singlett) og tøy til å dra opp utenpå :) går jeg i cardigans så har jeg ofte en singlett eller t-skjorte utenpå ammesingletten igjen slik at jeg har en til å dra oppover. dermed syns omtrent ikke noe av brystet når jeg skal amme og det syns jeg er fint :)

det kan være lurt å kjøpe ammevennlige klær som er fine å bruke når du er ferdig med å amme også. altså vanlige klær, som omslagstopper i strecthmateriale, topper som er litt utringet osv. cardiganer er jo geniale utenpå, eller jakker/gensere med knepping eller glidelås.

Ammesingletene fra Lindex er supre, bare å ha en vanlig genser e.l. utenpå. Når du drar opp genseren er magen dekket av singleten som du åpner oppe ved brystet...

Har ammesingletene fra H&M også, men synes ikke de er så gode, de er litt lange og vide, så det er bare litt store skjorter/tunikaer du kan ha utenpå. Vil du ha en litt trangere genser eller t-skjorte er Lindex sine bedre, de er mer tettsittende og synes ikke gjennom det du har utenpå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...