Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tenker på til grøt/mme og å drikke. Jeg har en gutt som er 7 måneder.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lurer eg også på. Er lei av koking. Men det verste er sterilisering. Driv nemleg med det enda. Kunne sikkert droppa det, men ser for meg at det er vanskeleg å få alle små krinkelkrokar av dr. brown's flaskene reine utan steriliering. Ofte står flaskene 12 timar før dei blir vaska, gjerne med restar i.... Sterilierer ikkje flaska og den kvite ringen, men "innmaten".

Nokon som veit?

Kor lenge gje kokt vatn?

Kor lenge sterilisere (ved tilhøve som nemnt over)??

Skrevet

send en mail til kommunen din. Jeg bor i vestby og fikk svar om at når barnet var 6 måneder så kunne man slutte.

Skrevet

Kokte flasker i 4 mnd. Etter det gikk rubbel og bit i oppvaskmaskina. Har vannkoker til mme og grøt, og blander med kaldt vann fra springen. Bor i utkanten av Oslo. Ikke noe problem med det.

Skrevet

Så når jeg begynner med grøt til en gutt på seks mnd, trenger jeg ikke koke vannet jeg blander den med? (Herregud, jeg har så mange grøtspørsmål... *sukk*)

Skrevet

sluttet ved 6 mnd vi..

når ungen uansett ligge rpå gulvet og spiser alt av skit h*n får hendene i ..hehe... :)

Skrevet

MME-pulver skal blandes ut i vann som holder minst 70 grader, pga en farlig bakterie som kan finnes i pulveret. Det gjelder uansett om babyen er 1 mnd eller 10 mnd, så lenge han/hun drikker mme. Dermed er det gjerne enklere å bare koke opp vann og ha det på termos til resten av dagen. Utover det ser jeg ikke noe poeng i å koke vann eller sterilisere flasker/smokker så lenge de putter leker og andre ting i munnen.

Skrevet

Vannet i Norge e så reint at d me koking e bare en ekstra sikkerhet, som egentlig ikke e nødvendig :-)

Men gutten min e snart 5 mnd å æ koke vannet fortsatt og koke flaskesmokkan ;-) Men tenkte faktisk blande kaldt vann fra springen i d varme vannet æ bruke fra vannkokern :-) D e jo kokanes, så da dør vell de skumle bakterian uansett?? Å man får blanda mme pulveret i varmt vann ;-)

Dm ligg jo på golve å ete på all slags mulig drit, bare tenk på ka vi har på buksebeinan når vi går over golvet etter å ha gådd ute :-/ garantert en go del basseluska dær, å d tåle dm jo fint :-)

Skrevet

Med eldstemann vår sa hs at det normale var å kunne slutte ved 6 mnd.

De som henter vann fra egen brønn ev. annen kilde som ikke er gjennom komm.vannverk må koke lenger. Det samme gjelder enkelte kommuner som har noe dårligere vann enn normalen.

Skrevet

Mulig jeg er fullstendig idiot, men jeg må ha dette inn med teskje, jeg har aldri blandet ut mme... Så jeg må altså koke vannet i f.eks. vannkokeren, tilsette en del *varmt* vann i pulveret (pga denne bakterien, aldri hørt om, nyttig tråd for meg dette!), og så tilsette kaldt vann fra springen etterpå til riktig temperatur?

Skrevet

Hehe, mye å sette seg inn i ja! Men du skal ikke tilsette mme pulveret i kokendes vann for da ødelegges mye av næringsstoffene. Det jeg gjør er å koke vann i vannkoker og har ca 90 ml oppi flaska. Så tilsetter jeg 30 ml kaldt vann fra springen og så tilsettes pulveret;) Etter det tar jeg 30ml kaldt vann fra springen og da er det drikkeklart....

Skrevet

Takk, Katsi! Aha, da skjønner jeg. Jeg syntes det hørtes litt rart å blande ut med kokende vann nettopp pga proteinene. Da får vi prøve ut dette etter påske...!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...