Gå til innhold

7,5 kg ned på 4 uker:)


Adele08

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har ei datter på 8 mnd og 23 februar kom jeg endelig i gang med slanking. På endret kosthold og trening 4 ganger i uken så har jeg gått ned 7,5 kg på 4 uker. Det beste er at energien er på topp,jeg orker mye mer enn før og dette drar jo humøret opp også:)

Jeg tar ingen slanke piller eller pulver av noe slag, bare sundt kosthold og mosjon. Må bare si til alle dere der ute som driver med slanking at stå på og ikke gi opp selv når det blir tungt og virker håpløst. Finn en slanke metode som passer dere og stol på dere selv. Jeg har klart dette selv om jeg har PCOS som gjør at man legger mye lettere på seg en de som ikke har det og det er mye vanskeligere å bli kvitt kiloene. Jeg har ennå ca 20 kg jeg skal ned før jeg er på vekten jeg var før graviditeten. La på meg 30 kg i svangerskapet, gikk ned litt etter fødselen. Men på de 8 mnd etterpå gikk jeg opp 10 kg igjen. Sikkert mange som kjenner seg igjen.

 

Er det noen som vil vite hvordan jeg spiser,så kan jeg skrive det inn hvis ønsket.

 

Lykke til videre alle sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vil gjerne vite hvordan du spiser ;)

Og hvordan du trener. Er det på studio?

Jeg har veldig liten tid til trening, da jeg jobber mye..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

I hovedsak så er det å spise lite og ofte, jeg spiser 7 ganger om dagen og det setter fart på forbrenningen:)

Ja jeg trener på studio,da trener jeg mest kondisjon. Jeg sykler fra 30 - 45 min ,tar 200 sit ups og trener litt styrke 4 ganger i uken. Vet det kan være vrient å få til familie,jobb og trening men mye av dette kan du gjøre hjemme. Anbefaler at du innvesterer i en trim sykkel ettersom du ikke har tid til å dra å trene, disse bør ikke være så dyre. Sit ups trenger du jo bare gulvet til;) Også bør du gå 30 min 4 ganger i uken, frisk luft vil jo gjøre deg godt også;) ellers så spiser jeg som skrevet nedenfor. Lykke til.

 

Frokost

2 skiver brød med magert pålegg

2 ringer paprika eller 6 skiver agurk

1 stk frukt

 

Mellommåltid

1 stk frukt

 

Lunsj

1 skive brød med magert pålegg

1 stk frukt

 

Mellommåltid

1 skive brød med magert pålegg

1 stk frukt

 

Middag

50 gr ris eller pasta eller 100 gr potet

125 gr kylling filet/kylling eller 100 gr fisk eller magert kjøtt

50 gr grønnsaker

 

eller

4 dl suppe eller 200 gr lapskaus,spagetti napoli,250 gr hjemmelaget grønnsaks suppe.

 

Mellommåltid

1 skive brød med magert pålegg

1 stk frukt

 

Kveldsmat

2 knekkebrød med magert pålegg

2 ringer paprika

1 stk frukt

 

Er smart å bruke små fat for da virker ikke mat mengden lite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah! dette vil eg og prøve!:) men kas tidpunkt tar du desse måltidene.. får det ikkje til å gå opp.. heheh.. har hørt at men ikkje skal ete etter 20.00 .. korleis gjør du det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser hver 2 time 08:00 til 20:00:) Riktig det,man bør ikke spise etter kl 20 så mitt siste måltid er da.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei igjen. I dag har jeg hatt veie dag og nå har jeg gått ned 8,1 kg:) Dette er min uke 5 og det går absolut riktige veien. Et par tips er å kunn veie seg 1 gang i uken. Gjem vekten hjemme så du ikke faller for fristelsen og vei deg heller hos ei venninne eller familie. Da har du noe veldig spennende å glede deg til 1 gang i uken. obs... veldig smart å forholde seg til kun 1 vekt da alle disse har avvik fra hverandre. På billig vekten min hjemme veier jeg 1,5 kg mer enn på den jeg veier meg på ukentlig på trening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Hei! Då e eg begynt, no i dag!:) eg e skikkelig motivert, og har 13 kg å ta av. men det skal eg klare. Håpe bere denne kuren e like effektiv på meg som deg:) men det eg lurte på.. eg røyke, og drikke kaffi. Kor mykje kaffi tru du eg kan drikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

flinke du!! Jeg har begynt å trene, og prøver å spise ofte,,passer på at det ikke går mer enn tre timer mellom,, men trur kanskje jeg spiser for mye :o( Spiser grove knekkebrød og grovt brød. Det som er dumt, er at trenings-sentret kun har barnepass to dager i uka på formiddagen, og pga angst drar jeg ikke på ettermiddagen når det er så mange der.

Ellers prøver jeg å gå lange turer de dagene jeg ikke trener. Men føler at vekta absolutt ikke vil gå ned!! Jeg har tenkt kanskje jeg burde fått tatt blodprøve for å finne ut om det kanskje kan være noe med stoffskiftet mitt

 

beundrer dere som får det til!!

Må nå si at mannen min er ikke akkurat supportiv da.. han gomler sjokolade, lager pannekaker til kvelds etc...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har eg virkelig troen på. Eg skal prøve!! ;) Tenker det må være mye å spise så ofte, men ser jo poenget med forbrenningen da...hmmm...skal prøve...

 

Vil egentlig bare ned en 5-8 kg. Så hadde vert konge om det gikk like raskt som med HI. ;)

 

Takk for et sunt og fornuftig (og ikke minst gjennomførbart) tips!!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

1300 kalorier pr. dag er lite.

Uansett er det ikke lurt å ta av mer en 1 kg pr. uke. Faren for å legge det på seg igjen er stor når du begynner å spise normalt igjen!

 

Dessuten trenger du flere kalorier når du trener, ellers går kroppen i sparebluss.

 

Ta en titt på vektklubben.no som Doppler sier, det er gratis å registrere seg, og du får et opplegg tilpaset DIN kropp, ikke naboens=)

 

Selv er jeg med i VG's vektklubb og er kjempefornøyd med det. Følger skjemaet mitt helt, og gleder meg til sommeren=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg følger GR og vektklubben, og kan ikke skryte av sånn nedgang som du. Men jeg har spist 1600 kcal om dagen + helt fri lørdag. Jeg har ikke vært sulten. Den største endringen har vært trening. Nå trener jeg fast 4 ganger i uka, og bruker 2500 kcal på det.

 

Har gått ned 7 kilo siden jul, og skal ned 3 til. Og denne gangen har jeg tro på at det kan vare. Fordi jeg ikke har følt "slankingen" på kroppen. Bare vært litt mer bevisst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

no har eg klart å tatt av 2,5 kg på to veke!!!!:) ved å følge kuren din HI:) stolt av meg sjøl, og eg kosa meg! ete nesten heile tida! men lure litt på om eg får i meg litt for lite kcalorier..! måtte forandre litt på matenvarene. har sittet å rekna på det i kveld.. ligger på ca 900-1100.. er det alt for lite? eg e ikkje blitt so flink å trene enda.. men planan er der.,må bere komme inn i kosten:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørnen Collargol

Så flink du er :-)

Tenkte bare jeg skulle svare på spørsmålet ditt. under 1300 er for lite. Det som vil skje da er at vektapet vil stoppe opp, kroppen vil gå i hvilemodus. Dvs at kroppen din vil tviholde på de kiloene du alt har fordi det blir for lite påfyll. Forbrenningen vil da også stoppe opp.

 

Det du evt kan øke med er dersom du spiser noen lettprodukter, bytt det ut med noen som ikke er lettprodukter.

 

Fortsatt masse lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal man ikke spise etter 20? Jeg spiser siste måltid kl 22, og går ned i vekt uansett. Det som teller er hvor mye du spiser i løpet av dagen, ikke når du spiser det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser sunt, trener, men går ikke ned i vekt :( ikke blir jeg noe strammere heller :'(

 

Så du er kjempe flink som får det til uten piller og pulver :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiser du nok? Får kroppen for lite energi vil den spare på det som finnes og redusere forbrenningen din sånn at du ikke går ned i vekt. Husk, kroppen vil ikke slankes. Den jobber mot deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette skal jammen jeg prøve også, skal til syden om 4 uker og det hadde vært fantastisk å miste noen kg før det. La på meg 30 kg svangerskap, gikk ned 14 ganske med en gang, har tatt av 7 og har 9 kg igjen. Er så lei av å slanke meg!!!!!! I morgen er det 17 mai - lovede meg selv forrige 17 mai at jeg skulle komme i bunaden min i 2009, men dengang ei. Må la den henge i år også - deppa!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...