bolla12 Skrevet 31. mars 2009 #1 Del Skrevet 31. mars 2009 Fredag ble jeg lagt inn på sykehus med ex-u (graviditet utenfor livmor) og masse blod i buken. Min venstre eggleder var så ødelagt at de måtte gjerne den. Hadde kikhullsoperajon i januar for å sjekke om alt "utstyret" mitt var ok, da vi har prøvd i over to år for å bli gravide. Der fikk jeg beskjed om at den venstre var frisk og fin, men den høgre var litt tett. Og nå har de da tatt vekk den "friske". Vil dette si at det nesten er umulig for meg å bli gravid igjen? Har lest så mange skrekkhistorier på nettet der det står bl.annet at dersom man skulle være så heldig å bli gravid igjen, så er sjansen stor for nytt svangerskap utenfor livmoren. Er rett og slett livredd og skikkelig lei meg... Har hatt "riesmerter" de to siste nettene, og de har vært helt jævlige. Begynte med skikkelig blødning i dag....ganske friskt blod...og (sorry for skrivemåten) blod på str med plommer som kommer når jeg sitter på do. Er det en mulighet for at menstruasjon er på plass igjen allerede? Hadde virkelig satt pris på svar fra noen som har erfaring med dette... L8 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139895827-ex-uredd-og-frustrert/
Storepus - gir ikke opp Skrevet 31. mars 2009 #2 Del Skrevet 31. mars 2009 Hei L8. Jeg vet hvordan du har det, selv om det er en mager trøst. Jeg har selv hatt to exuer i to påfølgende svangerskap. Begge på samme side og venstre eggleder ble fjernet i november. Det er en viss risiko for at en kan oppleve ny exu, men som oftest skjer det i samme eggleder. Jeg tenker slik at når det først skulle skje to ganger er jeg like glad for at den er borte. Selv om de har tatt bort den friske så er det ikke noe i veien for at den høyre kommer til å virke like bra. En exu skjer som oftest i den friskeste eggleder, hvorfor det vet jeg ikke. Jeg skal snart begynne å prøve igjen, har enda ikke fått syklus helt på plass. Den blødningen du har nå er nok ikke mensen. Det tar litt tid før HcG er ute av kroppen så mensen kommer nok ikke før om 4-6 uker. Kroppen får jo et lite sjokk når graviditeten blir fjernet og blødningen skylles nok at slimhinnene som har bygget seg opp i livmoren nå utstøtes. Vi er fire (tror jeg) jenter som har følgt hverandre her inne under "svangerskap utenfor livmor" og "svangerskap utenfor livmor-del 2". Alle fire hadde exu i fjort, kun jeg som hadde det to ganger. To er gravide igjen, en i uke 14 og en i uke 7. Kom gjerne innom til oss så får du støtte og kan dele erfaringer. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139895827-ex-uredd-og-frustrert/#findComment-139896725
bolla12 Skrevet 31. mars 2009 Forfatter #3 Del Skrevet 31. mars 2009 Mange 1000-takk for at du tok deg tid. Har en datter på 6år fra tidligere forhold, men vi har veldig lyst på en sammen også. Veit jeg kan prise meg lykkelig for at jeg faktisk har barn, da det er mange som ikke opplever det. Men når vi har prøvd så lenge så er det skikkelig dritt at det går galt når testen først lyser positiv. Fikk beskjed om at jeg skulle ha en mens før vi prøvde igjen... da vil det altså si at vi ikke kan prøve igjen før i mai/juni? Lenge å vente det da syns jeg... Jaja, dersom det minsker risikoen for at noe galt kan skje igjen så kan jeg vente. Har allerede bestilt meg el-test om ligger klar og venter:) Håper håper håper at det skal gå bra.....pergoen ligger allerede klar til neste forsøk.... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139895827-ex-uredd-og-frustrert/#findComment-139897613
Tilla2 Skrevet 10. april 2009 #4 Del Skrevet 10. april 2009 Så leit at du mistet! Ekstra leit at egglederen gikk med også :-( Jeg har vært gjennom det samme selv, mistet venstre eggleder etter ex.u. i august 05. Jeg hadde blødd i flere dager før ex.u.'en ble oppdaget, og blødde littegrann etter operasjonen også. 4-5 dager senere fikk jeg brått veldig mye kraftigere blødning, med klumper og greier slik du beskriver. Det var rett og slett mensen, med slimhinna i livmoren som ble avstøtt. Fikk EL 14 dager senere. Det tok imidlertid 6 mnd før jeg ble gravid igjen, denne gangen gikk alt perfekt og jenta vår er litt over 2 år nå :-) Jeg fikk beskjed om å vente en mens, men samtidig fikk jeg time til utredning for habituell abort siden dette var tredje aborten på rad. Da måtte jeg ikke ha vært gravid på 3 mnd når de skulle ta prøvene, derfor ventet vi 3 mnd før vi begynte ny prøving. Så prøvde vi 3 mnd før det klaffet Skjønner at du er skeptisk, spesielt siden du vet at den gjenværende siden er trang. Jeg er sikker på at dere vil bli prioritert hvis dere velger å forsøke IVF. Dere kan jo sette dere en grense for dere selv, for eksempel at dere prøver i 6 mnd, ellers blir det IVF. Det blir nemlig herlige barn etter IVF også!! Masse lykke til!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139895827-ex-uredd-og-frustrert/#findComment-139942673
bolla12 Skrevet 12. april 2009 Forfatter #5 Del Skrevet 12. april 2009 Der gav du meg et STORT løft:) Har lest om prøverør i to uker nå.. Var til legen igjen for samtale sist mandag. Fikk beskjed om at hun hadde gått for IVF nå. Men jeg sa vi ville prøve fram til juli for å se om vi klarer det. Skal vente på mensen nå, og prøve en gang vanlig så går jeg for pergotime neste gang igjen. Har egentlig ikke noe imot IVF, men det som stopper oss litt er utgiftene...for ikke å snakke om at jeg må proppe kroppen full av medikamenter. Når det gjelder blødningene så er det jo da fullt mulig at jeg fikk mensen samtidig. Var svært lite de tre første dagene, så starta det skikkelig. Litt bånn at jeg ikke kjenner når jeg har eggløsning...men men, får vente til neste gang da. Igjen...MANGE takk for svar. Håper håper håper det skal ordne seg.. Klem:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139895827-ex-uredd-og-frustrert/#findComment-139950161
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå