Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

sambo leverte prøve i porsgrunn for en måned siden. han fikk beskjed etter 5 min at prøva var fin. alt så normalt ut. 3 uker etter var jeg hos spesialisten jeg går til og hun sa at prøva til sambo ikke var bra.. flere av svømmerne hadde unormal form, og hun sa at d så ut som problemet ligger hos han. hun sa ikke så mye mer en d om prøva hans. sambo har ikke hørt noe mer. er ikke d dårlig?? han burte fått svara i posten eller no da. han har kun hørt d fra meg.

hva skjer egentlig videre nå? må han bestille ny time selv? må han vente til d har gått 3 måneder? er d egentlig noe man kan gjøre med d? ell er d prøverør neste? blir glad for svar!!:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei.

Vi var i nesten samme situasjon.

Mannen min hadde veldig dårlige svømmere.

Legen min ringte og fortalte resultatet, og fikk da beskjed om at han måtte ta kontakt med sin egen lege, for undersøkelse, og så videre, en evt ny prøve.

Helst skal det gå 3 mnd mellom prøvene, siden det er tiden svømmerne bruker fra de er laget.

Etter den andre prøven, begynte papirmølla.

Smør dere med tolmodighet, er rådet mitt. (Veit det er vanskelig)

Skrevet

hei. tusen takk for svar. ja vi får bare prøve og smøre oss med tolmodighet. men d er ikke lett nei.. åssen har d gått med dere da? begynt med prøverør?

• 2 uker senere...
Skrevet

Etter at vi hadde prøvd lenge med nummer en så tok mannen min en test som viste at han hadde lite, dårlige og feil form på svømmerene. Jeg kjøpe da e- vitaminer og sink til han og en stund etter var jeg gravid! Da stod vi i vent på prøverør. Nå begynte vi å prøve på nummer to ved juletider og mannen begynte på vitaminene igjen. Nå ser det faktisk ut som jeg er gravid igjen! (Hadde IKM på fredag, men har ingen tester så får ikke vite det før i morgen...) Vil anbefale å få mannen din til å ta disse vitaminene, skal være bra for sædkvaliteten og jeg har stor tro på det. I tillegg er mandler og nøtter bra:-)) Er dere utolmodige kan dere få skrevet dere på liste til prøverør før han tar test nummer to, det fikk i hvertfall vi. Lykke til!!!

Skrevet

Hei!

Mannen min fikk påvist dårlig sædkvalitet i mai i fjor... men på kontrollprøven (tatt tre mnd senere) var de helt i orden! Alle senere tester har også vært fine. Så det kan også skyldes svingninger - få en kontrollprøve etter et par-tre mnd først så dere vet sikkert at det ikke er tilfeldig. (Vist seg senere at problemet hos oss har vært meg... )

Hvis resultatet skulle bli dårlig også senere har dere gode odds for å lykkes med prøverør (ofte bruker de icsi ved dårlig sædkvalitet).

Ring til spesialisten og spør hvordan dere går frem videre du! Lykke til :)

Skrevet

Mannen min fikk påvist dårlig kvalitet tok sink og vips jeg ble gravid!!!

Vet ikke om det var flaks eller om det var vitaminine som slo inn men det skader ikke å hive innpå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...