Gå til innhold

Levering av morsmelk til sykehus

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på hvordan man skal gå frem for å levere melk til sykehus. Jeg har en sønn på snart tre måneder og får i gj.snitt 140 ml melk for mye hver dag. Det er jo dyrebare dråper, og jeg vil nødig måtte kaste noe av det. Enn så lenge fryser jeg ned til bruk i nødsfall. Setter stor pris på råd.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan jo ringe sykehuset ditt og sjekke. Ellers satte jeg veldig stor pris på et stort melkelager i frysen da melkeproduksjonen avtok etter hvert som barnet begynte med annen mat. Da var det ikke lett å pumpe lengre, men likevel deilig å komme seg ut litt uten å bekymre seg for melk :-) Men så tålte ikke gutten min morsmelkerstatning da.

Skrevet

Ring sykehuset og avtal en time for å komme innom. Jeg måtte komme innom for en samtale/veiledning + ta blodprøve. Her jeg bor er det ordning med at det kommer bud hjem på døra en gang i uka og henter melka:)

Ellers lite pes utenom det du vanligvis gjør når du pumper deg, bare at du må melke ut de første dråpene og hive, i tilfelle det ligger basselusker helt ytterst i kanalene. Du må også tørke av puppen før du pumper for å ta vekk basseluskene til babyen din. Ellers være nøye med å sterilisere utstyr, samt holde deg unna alkohol/røyk, drikke kaffe/brus med måte og ellers sånt som er fornuftig når du ammer.

Itillegg får du sikkert betalt per liter. Her er det rundt 100dringsen. Men sånnsett ikke pengene som teller:) Veldig god gjerning å hjelpe de små på nyfødt/intensiv!!

Lykke til med doneringen!!

Gjest bissen
Skrevet

Det er en kjenpefin ting å donere melken:) Men veldig greit å ha et lite kriselager i fryseren til evnt tommere tider:)

Jeg solgte 40 liter til nyfødtintensiv, bodde også der i over to mnd med tvillinger. Det er ekstra pes ja, men det er dyrebare dråper som ikke burde kastes.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...