Anonym bruker Skrevet 30. mars 2009 #1 Skrevet 30. mars 2009 må dere vaske en maskin hver dag? annenhver dag? hvor mange bleier må man ha for å ikke gå tom for rene bleier?
jente1977 Skrevet 31. mars 2009 #2 Skrevet 31. mars 2009 Jeg vasker bleier ca annenhver dag. Tar da med kluter, lyse babyklær evt håndkle i samme slengen. Antall bleier kommer an på. Bruker du tørketrommel trenger du jo ikke så mange, og f.eks lommebleier og brettebleier tørker raskt. Tørker du på snor og har alt-i-ett bleier eller formsydde trenger du flere, da du må vente på tørketiden i tillegg.. Vi har ca 30 bleier, og det holder i massevis. Bruker ikke trommel og har lommebleier og noen formsydde.
Solskinnsjenta Skrevet 31. mars 2009 #3 Skrevet 31. mars 2009 Jeg har 3 bleiebarn, så her vaskes det hver dag. Det er ikke nødvendigvis fordi jeg går tom for bleier, men fordi våtposen blir full på en dag (har 2 på 1,5 år og en nyfødt - så det går endel kluter og håndkler i samme vasken...) Mens vi bare hadde tvillingene kunne jeg vaske annenhver dag, har litt over 30 bleier til dem. Anhengig av hvor stort barnet ditt er så er det greit å ha mellom 15-20 bleier. Hvis barnet bruker 5-6 bleier i døgnet så kan du vaske hver annen/tredje dag. Nyfødte bruker gjerne flere bleier + at det går mange flere håndkler og kluter i den første tiden. Greit å ha ca 20 bleier (er veldig fornøyd med brettebleier fra jysk (99 kr for 12 70x70 gaskluter) med hjemmestrikket ullbukse utenpå).
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2009 #4 Skrevet 31. mars 2009 kan du forklare meg litt om disse brettebleiene og ullbukse? er det det eneste du bruker? blir det ikke vått?
Yo&La+spire Skrevet 31. mars 2009 #5 Skrevet 31. mars 2009 2 ganger i uka, og da slenger eg med litt håndkler og sånn også...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå