Gå til innhold

noen som har barn som har operert mandlene her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

har hørt at dem ikke får operere før 3 år. noen som vet hvorfor?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Datteren min gjorde det når var 3 år. Veldig vellykket. Mye syk før, og aldri nå :-)

Angrer ikke på det valget.

Vet ikke hvorfor de venter til 3 år. Var den beskjeden jeg fikk også, men vi gikk først til legen rundt den alderen.

Hørt at de kan ta yngre i meget spesielle tilfeller.

Lykke til

Skrevet

Dattern min er 2,5år om få dager og skulle egentlig fjerne mandlene på sykehuset i Drammen i dag, men ble syk. Fikk ny time senere i mnd.

Jeg vet at de fjerner de fra 2-års alder på div sykehus rundt omkring.

Skrevet

grunnen til at jeg spørr jeg at en venninne av meg har en jente som har slitt med mye sykdom grunnet mandlene det siste året. og enda har dem ikke fått operasjon pga at hun ikke er fylt 3 år. nå er det bare en mnd til hun fyller tre år så da får hun operasjon etter det.

Skrevet

Jeg har en datter på 2,5 år og hun skal også fjerne mandlene men de ville vente til hun ble 3 år, dette er fordi at de er så små og hvis det skulle bli en blødning så har de så lite å ta av for da er de så småe.....

De skjønner mere og er større ved 3 år enn ved 2 år. Enkelte tilfeller tar de dem uansett hvilken alder men som regel ved 3 års alderen.

Skrevet

jeg har en datter som fjernet mandlene rett før hu fyllte 2 år....de tar unger tidligere viss det er mye sykdomm som ikke gir seg. min datter var syk annenhver uke i over et år med veldig høy crp oh høy feber hver gang..viste seg at det var mandlene som var kjempe store så endte med operasjon etter mye lege besøk og innlegelse på sykehuset.

de anbefaler ikke å operere så små barn pga at de er så trange i luftveiene og ift narkose...har jo vært noen hendelser med disse operasjonene til så små barn...

håper du fikk svar på det du lurte på :)

lykke til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...