Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Har registrert at det er mange her som ikke liker det navnet.

Men føler grunnen er fordi det er populært? Min datter heter Linnea og når hun ble født tidlig år 2008, ja da hadde ikke mange i min vennekrets/familie hørt det. Jeg og mannen min hadde hørt det en gang for ca 5 år siden og bestemte oss allerede da.

Men når man velger ett navn, så kan man jo ikke på forhånd vite populariteten på det. Man kan selvfølgelig forutse litt men....

Tenker på alle dere som vil ha sjelden navn osv..det er jo ingen garantier for at det navnet ikke ligger på topp en gang i framtiden

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139892370-ang-navnet-linnea/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det har vel litt med at når man leser samme navnene igjen og igjen (her inne f.eks, eller i fødselsannonsene) så blir navnene fort oppbrukt, og jeg blir hvertfall lei de. Godt mulig det har litt med at jeg "henger" her inne en del, da jeg synes navn er kjempespennende.

Første gangen jeg hørte Linnea var i 97/98,vog synes det var helt ok. Nå er jeg utrolig lei navnet...likens med andre av poppisnavnene, nettopp pga at jeg hører/ser det overalt.

For noen har det tydeligvis motsatt effekt.

Jeg har selv valgt et relativt sjeldent navn på nr 1, og nei jeg har ingen garantier for hvor populært det blir i fremtiden, men det er ikke populært nå, og for meg er det det som betyr noe (i tillegg til at vi naturligvis synes det navnet er finest i verden).

Sambo har i tillegg et altfor vanlig etternavn, og hadde vi valgt et "Per og Kari"-navn så hadde barnet delt navn med ca 60 andre nordmenn, da snakker vi fornavn OG etternavn.

For min del var det navnet totalt oppbrukt sommeren 07.

Om navnet jeg velger blir populært i fremtiden er ikke så viktig for min del, er mer viktig at hun slipper å ha mange på samme klassetrinn med det navnet.

Vi kalte jenta vår Kaja Martine. Kaja er blitt mer og mer brukt, men har heldigvis til gode å møte noen på min datters alder med det navnet. Vi bruker ikke Martine så ofte.

Sånn er det med alle navn; det er u m u l i g å forutse hvorvidt et navn blir veldig populært eller ei. Jeg heter selv noe som har ligget på blant topp 3 de siste 3-5 årene, men da jeg ble døpt det for 18 år siden, het relativt få det..

Linnea er for øvrig et helt fint navn, men liker nok Linea hakket bedre (synes Linn-delen er litt 80-talls...).

Nydelig navn. Har aldri noen garanti for hvor populært navnet blir. Et typsik navn som er sjeldent og nytt i begynnelsen, så faller mange for det. Ta det som et kompliment at det er mange som liker det, da har du ihvertfall ikke dårlig smak i følge store deler av befolkningen:)

Annonse

Syns Linnea er et pent navn jeg(ville skrevet det med en n,som noen andre også nevnte).

Da jeg så det var på navnetoppen i 2008 ble jeg egentlig ganske overrasket fordi jeg kjenner ingen, verken personlig eller annet som heter det.

Men nå hadde jeg ikke valgt det nei, nettopp fordi det er så populært. Men hadde jeg syns det var det vakreste navnet i verden, så hadde jeg ikke brydd meg om hvor mange andre som heter det også

Tusen takk for mange fine svar.

Ser at noen ville skrevet det med 1 n. Det ville mannen min også, men siden vi har ett såpass sjeldent etternavn (svenskt) som ofte på staves, ønsket jeg at det skulle skrive på den mest vanlige måten. Men vi uttaler det Linea.

Ps. Moren min ble helt perpleks på sykehuset når hun fikk vite navnet. Hadde aldri hørt det før. Og jeg fikk høre av øvrig familie at det var "artig" med ett uvanlig navn...Vel nå bør de fleste i allefall være klar over at det er ett navn!

Heihei:-)

Har tenkt på det samme selv!

Har selv en datter som heter Linnea, og hun fikk navnet sitt allerede i 2005. Jeg hadde ikke hørt om navnet før, det var min samboer som hadde "snappet det opp". Jeg synes Linnea er et nydelig vakkert navn, uavhengig av popularitet etc..

Har bare fått positive tilbakemeldinger på navnevalget!

Jeg fikk en datter i desember og hadde ikke fått med meg at Linnea var så populært.....vi slet litt med å velge navn og valgte ut fra følelser....hvilket vil si at datteren fikk navnet Linnea fordi min kjære farmor het det:)når jeg så fant ut at det var det mest populære navnet i 2008 ble jeg litt lei meg....men navnet er fint og det betyr mye for meg så hun ble hetende Linnea:) og selvom det er/var poulært er det veldig mange som aldri har hørt det før også!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...