Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Alle får jo ikke de 2 midterste tennen oppe etter at de har fått tenner nede. Jenta mi har fått de 2 nede i midten, men nå en på hver side av fortennene i midten.

Jeg lurer på en ting: når dere sier hjørnetennene, mener dere egentlig de tennene ved siden av de midterste fortennene eller de virkelig de store hjørnetennnene???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ei rekkefølge som er "standard", men ikkje alle får tenner i same rekkefølge likevel. Og det er ganske vanleg.

Ungar får 20 melketenner; 8 framtenner (4 oppe og 4 nede), 4 hjørnetenner (2 oppe og 2 nede) og 8 jekslar (4 oppe og 4 nede)

Eg vil tru at dei fleste meiner dei "ekte hjørnetennene" når dei snakkar om hjørnetenner. Altså ikkje dei fire midterste, men dei neste.

Hjørnetennene kjem forresten som regel etter framtennene og dei første jekslane.

Skrevet

Når vi sier hjørnetenner, så mener jeg de ordentlige store hjørnetennene.

Tulla vår har fått alle fortennen, i den vanlige rekkefølgen, og nå kommer jeksler og hjørnetenner for fullt, men jeg så først tegn til en jeksel, før jeg så hjørnetennene. Men, jeg har sett at det er mange som får tennene i andre rekkefølger enn den som er mest vanlig. Leste om en som fikk hjørnetennene først, og at h*n så ut som en liten vampyr :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...