Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

er det noen som vil dele sin erfaring fra porsgrun med meg??? trenger å få litt info fra dere bim damer :)

vi skal sende søknad snart for der er det kortest ventetid, vil gjerne høre alt!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kopierer svare mitt som jeg ga til en annen med et liknende spørsmål jeg... : Har bare positive erfaringer med Porsgrunn. De er supersøte, og har alltid tid til å svare deg på telefon. Du blir også tatt veldig godt vare på nå du er der. Tonen er lett og med mye humor hele veien. Det hjelper veldig når man er nervøs. Fantastiske leger og superkoselige sykepleiere. Og ikke minst, de gjorde jobben sin med meg! Er 9+5 i dag. :0)

Skrevet

jeg har også sendt søknad til porsgrunn.

så lurer også på erfaringer derfra!

noen som veit hvor lang tid det går fra søknad er sendt til man får svar?:)

Skrevet

Kan ikke annet enn å si meg så enig så enig. De er helt fantastiske og veldig flinke og koselige. Du føler deg godt ivaretatt. Liten klinikk hvor du blir sett. Her gjorde de også jobben og jeg ble gravid på første innsetting. Termin om 7 uker.

Lykke til!

Skrevet

hei, ringte dem idag, tar 4 mnd eller kortere hvis man er fleksibel og kan komme på kort varsel... fantastisk! vi holde kontakt da siden vi skal søke omtrent samtidig :)

Lykke til :)

Skrevet

yooohoo! ble så optimist nå! tusen takk jenter :)

Skrevet

sorry, 4 mnd til man kan starte beh og 1 uke til man får svar på søknad...

Skrevet

De er nydelige mennesker som gav meg min datter :)

De er ikke nydelige bare fordi jeg var heldig og fikk barn, men de gjorde behandlingen så mye lettere å komme gjennom.

De tar tlf,de svarer fort på mail, er hyggelige uansett hvor hormonelle vi er, koselige lokaler, når du kommer inn der får du følelsen av at de kjenner deg, de er gode til å informere slik at man er trygg på at man får den beste behandlingen, de er gode på å få en ut av nedturer, de bruker humor med kunnskap og mye mye mer positive ting.

Jeg har også sendt de mail senere med spørsmål og tanker jeg måtte ha om en evnt ny graviditet, jeg har også ringt de av samme grunn.

Etter noen dager fikk jeg en informativ mail tilbake av sykepleieren som hadde snakka med legen, samme skjedde når jeg ringte.

Min erfaring fra andre sykehus er at man aldri får svar på hverken mail eller tlf, så jeg hadde ikke de største forhåpningene om at de skulle ha tid til det, men det hadde de altså, og det bekrefta det gode inntrykket jeg hadde av de fra før.

Jeg blir også imponert over hvor effektive de er, for de har mange pasienter, men alikevel tid til gamle og korte ventetider.

Så til dere som har mulighet til å velge porsgrunn er det bare å hoppe i det, lykke til!

Skrevet

nå er jeg overbevist om at det blir posrgrun på oss, hørt så mye pent og bra. vi skal til samtale i slutten av april, litt lenge men men, og da skal vi snakke med legen om søknad til ass befr.

vi gleder oss :)

Skrevet

så bra!

ja gjerne holde kontakten altså:)

bare koselig å snakke med noen som er i samme situasjon som en selv!

må gjerne sende meg PM:)

hm.. men min søknad ble sendt rundt den 16 mars.

burde jeg ikke ha hørt noe nå da?

klem fra

Skrevet

AnnC 23pp :) :)

du har pm :)

Skrevet

Jeg skal også til Porsgrunn. Har snakket litt med dem på telefonen og de høres veldig hyggelige ut. Gleder meg!

Det var hyggelig å lese at så mange har positive erfaringer!

Skrevet

Å, så fint å høre!!

Vi sender søknad til Porsgrunn uka etter påske, så da begynner ballen å rulle for alvor. Har også hørt at man blir godt tatt vare på der inne, det trengs. Gruer meg veldig og tar forsøk mest for mann min sin skyld, jeg kunne liksågodt adoptert med det samme... Så da er det ekstra godt å komme til noen som det er behagelig å være hos hvertfall.

Lykke til, dere andre som skal dit = )

Skrevet

For en bra tråd, kjenner jeg ble kjempe glad over å lese flere erfaringer fra Porsgrunn og at folk får det til!!!

Selv har jeg ventet 2,5 mnd nå på å komme inn i Porsgrunn, og regner med å få brev om timetidspunkt over påske. Forventer å komme inn i begynnelsen av mai, iallefall det som jeg har blitt fortalt av sykepleierene der nede.

Og da håper jeg at det skal bli mer håp i prøvingen vår igjen:):):)

Lykke til til dere alle sammen som skal inn til Porsgrunn, jeg håper vi alle sammen lykkes raskt me då få spiren til å sitte.

PS! var der når mannen testa seg, vi opplevde de begge som fantastiske og veldig forklarende/hjelpsomme under vårt besøk. 100 % glede over å gjennomføre IVF der nede, virkelig!!

Skrevet

Så gøy å lese om flere erfaringer!

V var der på første konultasjon i slutten av mars, og det var en god opplevelse. De var effektive, og tok ting med en gang! Legen fant to store vanncyster, som han tok med en gang... Jeg ble litt paff, så glemte å spørre om endel ting, har sendt mail, men ikke fått noe svar på den, så der har jeg ikke like god erfaring, dessverre...

Skal prøve 1 mnd med dobbel pergo nå, og hjelper ikke det, så blir det tilbake igjen...

Hva skjer da tro?! Jeg sliter med å få EL, har en mild form for PCO..

Er det IVF som er noe for oss da? Er ikke helt inn i hva alt er enda..;)

Skrevet

Hei, jeg skal også til Porsgrunn. Jeg har heller ikke eggløsning. Jeg har forsøkt dobbelt og trippel kur med Pergo. Eggene modnes og blir store, men de løsner ikke. Jeg vet ikke hvorfor jeg ikke har eggløsning, med har ikke PCO. Jeg tror det finnes andre behandlinger før de prøver IVF, men jeg vet svært lite om det enda. Fint å høre at også du har gode erfaringer

Skrevet

hei jenter!! tusen takk for fantastiske tilbakemeldinger og liknende :) dette hjelper veldig i en sårbar situasjon :) forsett å skrive her, det er så mange som finner trøst og oppmuntring her...

sender babystøv til alle dere og håper det klaffer for oss i porsgrunn :) vi skal sende søknad snart og vi er så spent begge to :)

takk for tilbakemeldingene deres .)

Skrevet

Porsgrunnfolka svarer alltid fort på mail, og de er behjelpsomme på telefon. De gangene vi har vært der har jeg likevel følt at det liksom er "rett inn og rett ut igjen", men de tar seg alltid tid til å svare på spørsmål. Er vel normalt at det blir litt "samlebånd" i det offentlige..

Har ikke helt fått taket på Kahn, han har en merkelig form for humor. Men jeg er utrolig takknemlig for hjelpa vi har fått, og om kort tid kommer babyen! :-D

• 3 uker senere...
Skrevet

var hos kahn jeg å, er en snodig mann.. jeg fikk bare pergo så har bare vært innom en liten tur..

Skrevet

vi har sendt brev til porsgrunn nå og vi venter på spenning! håper det klaffer for oss...

Skrevet

så spennendes lillehare:)

håper at du får svar fort.

jeg har nettopp fått svar brev derfra, og der står det at ventetiden er på 4-5 mnd for en konsultasjons time..

Skrevet

hva?? 5 mnd? de sa max tre til meg. da kunne jeg like gjerne søke oslo.. ahh, det var dumt! men men, vi får sikkert ikke brev før om lenge. legen må jo vente på svar fra blodprøver, dikte et fint brev og sende det, det kan jo ta tid... hihihi.. hun er litt treg, men jeg skal ringe porsgrunn i slutten av neste uke bare for å høre litt..

hva stod det i brevet ditt da?? noe info som du kan dele med meg?

Skrevet

Erfaringene er udelt positive - en deilig liten kar på snart 2 år:) Han kom på første forsøket, gitt!

Lykke lykke lykke til alle prøvere, Porsgrunn eller ei.

Skrevet

Jeg har bare positive ting å si om klinikken!!! :D Vi sendte søknad i slutten av februar 08, fikk første konsultasjon i mars 08- oppstart 1.IVF i midten av mai 08- og fødte to jenter i januar i år... Så gikk jo forsåvidt kjapt det!!!

Føler (vi) jeg fikk god informasjon og ble tatt godt vare på de gangene vi var der, ellers var det jo inn og ut og ferdig liksom ;) Vi fikk satt inn ett egg - som delte seg til å bli tvillinger - og dette var rundt fellesferien i fjor så det var ikke så enkelt å få tak i noen der.. Det er vel eneste "negative"... Men LYKKE TIL!!!!!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...