lillebie på`n igjen Skrevet 30. mars 2009 #1 Skrevet 30. mars 2009 er bare så utrolig lei meg . Blodprøve svaret i dag var på 500 de tre testene jeg har tatt er : 23.03 = 47 26.03= 151 30.03= 500 ( burde ha vært på over 600) Lindenberg sa at dette ikke var slik stigningen skulle være, og at dette kanskje kunne være en XU, at det vokser noe i eggledern min, og at jeg måtte ta kontakt med sykehus om jeg fikk store smerter.... har ikke kontroll igjen før på Torsdag, og om de ikke kan se noe plommesekk på UL da heller( den kan vises når HCG er over 800 sa legen), og ikke blodprøva har bedra seg, er det nok ikke noe håp.... akkurat nå er jeg utrolig pessimisstisk, selv om legen sa at det var også mulig at dette kunne gå bra.. Men jeg har mine tvil. Følte meg mindre gravid på flekken, og føler at jeg begynner å få mensensmerter ( noen som har en bra historie å dele?
snuppis74. 3.IVFuke51 ♥ ♥ Skrevet 30. mars 2009 #2 Skrevet 30. mars 2009 Men kjære deg lillebie.....nå ble jeg helt satt ut....hvor mye over 600 skal hcg være da? Var det så innmari lavt??Uff, det var ikke sånt her innlegg jeg ville lese fra deg da...Jeg krysser fortsatt alt jeg eier og har, og håper at dette går bra!!! Det er jo fortsatt håp!!! Hvodan er formen da?? Uff, det er så innmari mye bekymringer jeg har for gravidteten. Lyst til å kontakte fastlegen for en hcg prøve. Prøvde å ringe i går,men helt fullt. Jeg har nå begynt å blit kvalm stort sett hele tiden på døgnet(var sånn sist også). Men det hjelper å spise ofte da. Men måtte løpe ut fra pauserommet i lunsjen i dag, ble altfor mye lukter for meg gitt. Jeg har jo jobbet på gyneologisk. Jeg vet altfor mye om hva som kan gå galt i et svangerskap, og det er ganske slitsomt. Nesten bedre å ikke kunne så mye egentlig. Men.........du....jeg sender deg en stooooor klem, og så håper vi at det går bra dette her for deg og kona di:) Tvi,tvi.....jeg følger med på deg, lillebie...
snuffe Skrevet 30. mars 2009 #3 Skrevet 30. mars 2009 Du har en 82% stigning per to døgn mellom de to siste målingene, og enda høyere om man inkluderer den første. Alt over 66% anses som innen normalen. Sjekk ut kalkulatoren på http://babymed.com/tools/pregnancy/hcg/Default.aspx Og siste måling er tatt på dag 19 etter "eggløsning," stemmer det? Da er jo nivået statistisk fint også, jf. for eksempel betabase.info Og ut fra denne artikkelen om ektopisk synes jeg ikke hcg-en din indikerer det: http://www.advancedfertility.com/ectopic.htm (den websiden er generelt fin på hcg-info). Jeg kan selvsagt ikke garantere noe som helst, men synes Lindenberg høres i overkant negativ ut nå. (Nordica sa forresten at jeg burde ta flere målinger og at hcg-en min var påfallende lav også, det gikk fint. Og menssmerter har jeg hatt hele tiden). Masse lykke til på ultralyd og med neste blodprøve i hvert fall. Krysser fingrene for dere.
Pysekatten med 2 i magen:) Skrevet 30. mars 2009 #4 Skrevet 30. mars 2009 Jeg vet ikke så mye om dette, men vil bare si at jeg håper legen tar skikkelig feil. Du har jo stigning så håper ikke noe er galt. Uff, det skal virkelig ikke være lett for dere det her. Ang. menssmerter så hadde jeg en del av det de første ukene så det trenger ikke være negativt. Har jo begynt å skje masse der nede allerede. Jeg håper og ber om at legen bare er dum og teit og tar skikkelig feil. Krysser alt for at dette går helt fint, men skjønner så veldig godt at du er ordentlig bekymret nå. Håper du får bedre nyheter på torsdag. Jeg tenker på dere og håper..... Varm klem fra
Gjest Umbilikus Skrevet 31. mars 2009 #5 Skrevet 31. mars 2009 Dette synes jeg høres ut som en merkelig ting å si av en lege! Jeg kan ikke skjønne at ikke det du beskriver skal være en bra stigning, og som du vil se av et annet innlegg jeg skrev til deg, har jeg lest mye om hcg etter at jeg bekymret meg alt for mye om det. Det er mye som er bedre egnet enn hcg til å si noe om svangerskapets status, og når du etterhvert kan ta ul, er det mer pålitelig, for hcg er en størrelse som varierer enormt fra kvinne til kvinne og fra svangeskap til svangerskap. Jeg skjønner godt at du blir bekymret når det er en lege som sier sånt, og jeg har ikke annet å si enn at jeg håper (og tror!) han tar feil!
lillebie på`n igjen Skrevet 31. mars 2009 Forfatter #6 Skrevet 31. mars 2009 tusen takk for svar jenter! er ikke rart man mister motet når legen ikke akkurat er så optimistisk av seg! har liksom hatt mere stikkinger, strekkinger og dunking på høyre side, helt siden jeg fant ut at jeg var gravid... er mere øm der når jeg sitter osv. er dette normalt eller kan det tyde på at noe er galt? dag 19 er ikke etter eggeløsning, jeg var på rugedag 19- 19 dager etter innsett... blir jo litt redd også, graviditet i eggleder er en alvorlig tilstand, og føler at legene vil at jeg skal gå å vente på til det blir riktig ille før jeg skal få hjelp liksom.... nei får prøve å holde ut til Torsdag....lange uendelige timer gitt...
Kine71 Skrevet 31. mars 2009 #7 Skrevet 31. mars 2009 Heisann Lillebie! Huff jeg skjønner at du blir bekymret når du får en slik melding! Jeg har ingen erfaring med HCG-måling. På Stolav var det kun å ta en gravitest og så vente på ul.lyd uke 7. Må si jeg hadde mine tvil underveis om at dette skulle gå veien, var jo ikke spesielt kvalm eller noe. Selv har jeg hatt mest vondt på høyre side. Faktisk siden jeg gikk på sprøyter, er nå i uke 20. Eneste jeg kan si til deg at her inne virker det som om det er utrolig sprik i hcg-stigninger, og det går bra allikevel. Nesten så det blir en ekstra påkjenning for deg dette med masse bl.prøver. Menssmerter har jeg også hatt hele veien. Jeg krysser alt for at dette går veien for deg. Prøv som best du kan og gjøre noe kjekt for å få tiden til å gå:0)
lillebie på`n igjen Skrevet 31. mars 2009 Forfatter #8 Skrevet 31. mars 2009 godt å høre at du også kjente det mest på en side Kine71....klarer liksom ikke å gi opp håpet enda heller....vanskelig situasjon! det er en veldig stor påkjenning....går konstant å er redd for at eggledern skal sprekke og at jeg må inn på haste operasjon...
Pysekatten med 2 i magen:) Skrevet 31. mars 2009 #9 Skrevet 31. mars 2009 Hei igjen lillebie:-) Uff, når en lege sier sånne teite ting så går en jo og kjenner etter og venter det verste. Jeg skjønner ikke at han kunne si sånne ting og ikke vente til etter UL. Men har lest litt rare ting om han før inne på ass. befr. Jeg ville bare si at etter jeg testet positivt fikk jeg en del vondt i eggstokken min på venstre side. Jeg var ikke overstimulert, men fikk beskjed om at eggstokkene mine var digre etter behandlingen. De var ikke normale før ca uke 10. Jeg hadde da stikninger og murringer. Fikk også nesten kramper eller noe sånn da jeg tisset. Hos meg var dette helt normalt, men skjønner jo at det er lett å tenke det verste i din situasjon. Håper du får gode nyheter på UL. Kan godt forstå at denne ventetiden er helt fryktelig for dere. Varm klem fra
lillebie på`n igjen Skrevet 31. mars 2009 Forfatter #10 Skrevet 31. mars 2009 takk for trøstende ord pysekatten ) jeg krysser alt jeg har for at alt er normalt, og at det blir synlig plommesekk på UL på torsdag! prøver så godt jeg kan å slappe av i mellomtiden.... klem
Gitte ♥tvillingmamma♥ Skrevet 31. mars 2009 #11 Skrevet 31. mars 2009 Uffa meg da, dette var jo ikke noe kjekt. Men jeg ville nå ikke ha gitt opp håpet enda !!!! Egentlig må jeg si at disse hcg-målingene er noe stort tull "! Hva er egentlig poenget ?? Går det gale så går det gale uansett, det er jo ikke noe de kan gjøre med det om målingene er lave, da er det jo bare å vente enten på blødning eller utskraping / UL. Da er det vel bedre og leve med troen og optimismen til UL ????? Jeg bare spør... Har inntrykk av at disse hcg-verdiene har skapt masse unødig bekymring for mange..... Krysser alt jeg har for deg lillebie, og håper dette går vegen, tross Lindenbergs dystre spådommer. KLEM
Gjest Umbilikus Skrevet 2. april 2009 #12 Skrevet 2. april 2009 Hei, hvordan har det gått med deg i dag? Er spent på oppdatering, og håper på gode nyheter!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå