frøet76 Skrevet 30. mars 2009 #1 Skrevet 30. mars 2009 Prøvde med ørepinner- å gni gommene inn med middelet- men tviler på at jeg traff veldig der jeg skulle. Småen på 5 mnd bare stakk tungen ut- og kom i veien. Hvordan gjør dere det egentlig? Og hvor mye skal jeg bruke- litt er relativt....
WF og ♀jentene♀ 06&08 Skrevet 30. mars 2009 #2 Skrevet 30. mars 2009 Jeg holder fingeren over flasken, snur den på hodet noen ganger og gnir gommen med fingeren som da har fått dentinox på seg. Gjør det to-tre ganger i en runde.
MammaKos Skrevet 30. mars 2009 #3 Skrevet 30. mars 2009 Noen erfaring med hvor lang tid det tar fra babyn begynner å bli grinete til tannen faktisk bryter gjennom?? Føler hun har vært grinete i 5-6 dager jeg nå... burde den ikke komme snart da???
Kjerstipusen og Ane-mor Skrevet 30. mars 2009 #4 Skrevet 30. mars 2009 Jeg setter lillefingeren foran åpningen og heller på flaska så det kommer på hele lillefingertuppen min, masserer dette på gommen nede. Så tar jeg på lillefingeren og masserer utover gommen oppe. Svigermor mente at man skulle massere det på for å få full effekt. Vet ikke om det har noe for seg, men jeg tenker at uansett er det sikkert godt for henne å få klødd litt ekstra. Her har hun sutra frem og tilbake i halvannen måned nå, så det kan ta laaaang tid fra de begynner å være grinete til tanna kommer. Vi venter fortsatt, men det er to tydelige klumper i gommen nede nå. Tennene bykser kanskje oppover i flere omganger??
NormaJean Skrevet 30. mars 2009 #5 Skrevet 30. mars 2009 gjør som dere andre, bruker fingeren. Slimhinnene i munnen har rask oppsugingsevne så det skal virke ganske snarlig Her er det vært sutring, sikling og rennende nese i snart 4 uker, holder på å bli gal. Heldigvis funker Dentinox veldig bra, nå har jeg begynt å smøre litt i munnen når han våkner om natten og griner, sovner fort da:)
Elisabeth '79=lykkelig mamma Skrevet 30. mars 2009 #6 Skrevet 30. mars 2009 Hos oss var det snørr et par uker før tanna kom. Etter det sutring i ei god uke nå. Starta da tanna skulle bryte skikkelig gjennom. Nå er den kommet skikkelig gjennom og på vei opp men sutring fortsetter. Håper ikke det skal være slik til den er helt oppe...For det ser ut til å ta lang tid... Dentinox skal vi prøve igjen nå..Sist så kastet han opp. Men det var for over en måned siden så håper det går greit nå. Etter mat om natta sliter han slik med å sovne igjen pga kløing:( Men vi tar også fingen på flaska og smører der vi tror det trengs:)
Sugarbells med 2 jenter<3 Skrevet 30. mars 2009 #7 Skrevet 30. mars 2009 Rene fingere, masserer på gummene:) TS synes det kjempegodt at jeg gnir og klør henne:)
lillefot Skrevet 31. mars 2009 #8 Skrevet 31. mars 2009 Vi har også gnidd inn med fingrene og massert i samma slengen. Jo mer du smører på jo bedre virkning. Også fikk jeg beskjed av legen at det er lurt å gi en paracet om kvelden for at de skal få sove. Snuppa har nå 4 tenner og vi har hatt en kveld med litt sutring. Natta har gått knirkefritt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå