Gå til innhold

Tips til togtur?? Hjelp meg jenter!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal på togtur med mini om en uke. Blir en 6 timers tur.

Hva skal vi ta med oss? Noen som har tips til oss, og hvordan er det med småttiser på tog? Finnes det stellerom og plass til vogn?

Tenkte jeg skulle ta med meg babybjörn, så slipper jeg å ha med vogna dit vi skal sitte. Vet jo ikke om hvor vi får sitteplasser..

Noen som har tips til meg?

Alt fra hva vi skal ha med til på..

Alle tips motas med stoor takk. =)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når vi reiste med tog hadde jeg på forhånd bestilt plass til barnevogna (da må du ringe kundesenteret. Plassen koster ikke noe mer en vanglig). Vi satt da i egen kupè med plass til vogna. Jeg disponerte to seter sånn at vesla eventuelt kunne ligge på det en sete på et teppe eller dyne. Togvogna vi satt i hadde et stort toalett med stellebord, men jeg valgte å skifte på henne i vogna. Baby Bjørn kan være kjekt å ha hvis du skal gå til kafevogna. Toget rister ganske mye så da trenger du begge hender til å støtte deg. I kafevogna får du varma morsmelk, grøt osv. Ha med leker til den lille og lesestoff til mor. Min sov godt på toget.

God tur!

Skrevet

Barnekupeen er genial hvis du får plass der, og hvis det er en på toget du skal ta. Det er også lurt å ha med bæretøy, ja. Jeg har med bilsetet til babyen når jeg tar tog - kjempegreit, han sover som regel i det noen timer, og jeg har mulighet til å sette ham fra meg ved behov, hvis du skjønner. Det er ofte stelleplasser på toget, men hvis ikke, har jeg skiftet bleier i togsetet, også. :) Du må dessuten være forberedt på at det VIL bli litt skriking innimellom, det blir det jo alltid i løpet av seks timer tog eller ikke tog... Prøv å ikke bli altfor stressa når det skjer og du ikke klarer å roe babyen . selv om det ikke er så lett!

Skrevet

Hvis du ikke får plass rett ved der hvor vogna står, så er det - i hvert fall på de gamle røde togene - plass til å sette bagen på gulvet mellom ditt sete og setet foran. Jeg har gjort det noen ganger og bare hatt beina i setet mens jenta mi sov eller lekte i bagen på gulvet. Hvis du fortsatt bruker bagvogn, da... Ellers er jeg enig i at det er greit å ha med bilsete.

Skrevet

Hvis det er god plass på toget, pleier de å være behjelpelige med å la deg bytte plass, hvis det er ledig plass med plass til vogn, evt et "firersete" med bedre plass til å ha bag/leketeppe på gulvet.

God tur:)

Skrevet

men andre hjernedøde nordmenn er ikke alltid like behjelpelige. Det er som med annen offentlig transport. Kommer du med barnevogn og barn og masse utstyr og har fått upraktiske plasser og de har med seg kun en sekk og har fått nærmest vognplassene kan du vedde på at de nileser avisa når du prøver å få øyekontakt;)

Sist vi reiste bergen-oslo hadde vi egentlig fått sånn egen liten kupe, det var helt fantastisk. Men så brøt selvsagt toget sammen på geilo og vi måtte over i signaturtog. Alle vanlige reisende plasserte segselvsagt i nærmeste vogn- familievognen, og la baggasjen sin på rullestol/barnevognplassene. Og flyttet de den da vi kom med barnevognene? nei!! VI (to vognfamilier) måtte stue halvparten av bagasjen over i bagasjerommet!! aldri vært så sint.

Phew. litt frustrasjon som har ventet siden vinterferien på å få lufte seg igjen..;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...