Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Leste innlegget ditt hvor du skrev at du skulle gå på prednisolon og albyl-e i ditt neste IVF forsøk. Jeg ble interessert i dette, og har lyst til å prøve dette selv. Selv skal jeg starte på mitt andre forsøk på riksen, og der får man jo bare sånn standard opplegg. Men har lyst til å høre med de om muligheten for å prøve dette.

Det jeg lurer på er styrken på tablettene du tar, og når i forsøket du starter og slutter med de?

Har du lest noe konkret forskning på dette, som sier gir gode resultater?

Lykke til!:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei monica2! Ja, det er veldig spennende dette her! Jeg har kommet frem til denne mixen med medisiner ved å lese masse fra disse sidene, erfaringer som er gjort i praksis! Jeg er frisk, har ingen sykdommer, men jeg vil prøve Prednisolon fordi det er betennelsesdempende, i håp om at eggene ikke skal bli utstøtt som fremmedlegeme! Klexane + Albyl fordi blodfortynnende medikamenter kan gjøre blodgjennomstrømmingen i livmoren bedre, altså for at egget skal feste seg! Jeg skal snart ikke ha flere forsøk fordi vi har brukt flere hundre tusen på dette, og fordi min alder tilsier at jeg ikke kan holde på i det uendelige. Derfor prøver jeg det som står i min makt for å lykkes en gang til! :-) Fordi Hausken ofte anbefaler kombinasjon Menopur + Puregon (for å få flere egg med bedre kvalitet), vil jeg prøve dette fremfor bare Menopur eller bare Puregon.

Her ser du hva Ciconia svarte på mailen min:

Vedrørende Prednisolon synes jeg, at du skal tage 10 mg dagligt fra det tidspunkt, hvor du skal starte med indsprøjtningerne. Vedr. Klexane vil jeg foreslå, at du får Merete Blakstad til at ordinere dig disse. Albyl E skal du starte med fra tidspunktet, hvor du starter med indsprøjtninger. Assisted hatching og akupunktur foretager vi naturligvis. Inden jeg sender planen til dig, hører jeg gerne om den kombination, som du foreslår med Puregon og Menopur!

Skrevet

Dosen med Albyl-E vil jeg tro er 75 mg, og Klexane 0,2 ml eller 0,4 ml. Men dette er det opptil legen å ordinere/dosere. Dette er bare mine antydninger! :-)

Skrevet

Hei ; )

Skal til Haugesund infertilitetssenter og prøve ett fryse forsøk i begynnelsen av Mai. Har i tidliger forsøk stått på både Klexane og Alby-E uten å få resultat. Har fra før i år 2 uttak og 2 frys.

Skal prøve prednisolon denne gangen 10 mg, oppstart sammen med progynovan hvor lenge jeg skal stå på det er enda litt uklart så er det noen med erfaringer ang dette hadde jeg satt stor pris på om dere delte det med meg.

Blei tipset om en artikkel,Gravid med " allergipille" der står det veldig mye ang dette. Tror dei offentlige sykehusa er litt redde for å prøve nye ting, har inntrykk av att private klinikker er flinkere med nytenkininger.

Jeg fikk klar signal på Mandag men har mine tvil om jeg hadde fått tilbudet vist jeg ikke hadde tatt kontakt ang dette selv.

Har en autoimun sykdom, tviler sterkt på om jeg hadde fått startet med Prednisolon vist jeg ikke hadde hatt ei diagnose å slå i bordet med.

Lykke til ; )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...