Anonym bruker Skrevet 30. mars 2009 #1 Del Skrevet 30. mars 2009 Jeg gidder ikke si så mye om bakgrunnen for den er spesiell nok til at jeg blir identifisert og det gidder jeg ikke. Men generelt sett så kan vi si at det har med traumer fra tidligere fødsler og resultatet av dem å gjøre. Det er mao ikke snakk om en fysisk medisinsk grunn, men anbefalningen er begrunnet i å spare meg, babyen samt storesøsken og mann for den enorme påkjenningen i form av stress det vil være å gå til fødselen starter av seg selv.... Vi diskuterte også evt igangsetting før termin med all verdens remedier for økt følelse av kontroll, men gynekologen mente at keisersnitt var klart å anbefale foran evt igangsetting før termin. Jeg er så forvirret nå iforhold til hva jeg bør velge og hva jeg bør ta hensyn til. Kanskje jeg bare skal stole på denne gynekologen på sykehuset...??? Hun sa selv at hun synes det var uvant å anbefale ks for hun pleide å bruke tid på å få de som ville ha ks til å føde vaginalt. Noen med keisersnitterfaring som kan dele litt? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139890703-gynekogolen-anbefalte-ks-fordi-det-viktigste-var-at-vi-skulle-f%C3%A5-en-fin-opplevelse/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
liz86 Skrevet 30. mars 2009 #2 Del Skrevet 30. mars 2009 eg fekk "hasteks" pga fødslen ikke ville starte etter 14 dager på overtid.. men var ikke med narkose og barnefaren var m ned.... eg syns ks er en fin opplevelse, har nå hatt to ks å skal ha mitt siste i aug. hadde ikke store smerter i dagene etterpå slik som noen har. var oppe å gikk samme dagen begge gangene. fekk å ekstra hjelp dei første dagene m barnet men det er greit å ha litt eksta for å komme seg Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139890703-gynekogolen-anbefalte-ks-fordi-det-viktigste-var-at-vi-skulle-f%C3%A5-en-fin-opplevelse/#findComment-139891356 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillegull,2 på jorden,1 engel Skrevet 30. mars 2009 #3 Del Skrevet 30. mars 2009 Hvis de går så langt at de anbefaler deg å ta ks tror jeg du seriøst skal høre på det, og vurdere det sterkt. Dette blir jo et planlagt ks. Du vet datoen lenge før, du beholder kontrollen hele tiden, du får være våken og barnefaren eller en annen får bli med deg inn. Et planlagt ks er en veldig fin opplevelse. Du får se ungen med en gang, og den personen du har med inn får være med ungen etter den er kommet ut. Og for ungen sin del er det en trygg måte å komme til verden på. Smertene etterpå er ikke så ille. Det går et par dager, så er det meste helt greit igjen. Etter mitt 3. ks var jeg oppe og gikk noen timer etterpå, og samme kveld var jeg oppe og gjorde alt selv. Hele natta gikk jeg frem og tilbake og skiftet bleie (barnebeken kom i små klatter hele natta gjennom). Dagen etter trillet jeg selv ned i kantina. Lykke til! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139890703-gynekogolen-anbefalte-ks-fordi-det-viktigste-var-at-vi-skulle-f%C3%A5-en-fin-opplevelse/#findComment-139892533 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå