Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bor i utlandet og har dessverre ikke tilgang paa bakovervendte bilstoler som man kan bruke til 18 kg. Vi har kjòpt den beste som finnes her, den kan brukes bakovervendt opp til 10 kg og forovervendt opp til 18 kg.

Sònnen min paa 16 mnd veier ca 12 kg, og vi har snudd setet forover for noen maaneder siden. Det ble veldig trang plass til beina og han veide da over 10 kg.

Spòrsmaalet mitt er da om noen vet grunnen til at man ikke skal bruke dette setet bakovervendt etter 10 kg? Har det noe med vektfordelig aa gjòre eller at det blir for trangt? Hva hadde dere gjort?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde bestilt ett bakovervendt sete fra Norge... Finnes ingen unnskyldning. Nok av nettbutikker som sender til utlandet.

Skrevet

Grunnen til at du ikke kan bruken den mer enn til 10 kg bakovervendt, er at den ikke er godkjent for d. Altså, den er ikke like sikker, for barn som er tyngre, den kan blandt annet svikte under et sammenstøt. Du sier du bor i utlandet og kunne derfor ikke få kjøpt en bilstol som er bakovervendt??? Eeeeh de fleste bilstoler vi har her er jo ikke norske da.... Akta Graco sin f.eks????? Så vidt jeg vet er d vel bare Besafe som er norsk. Men den selges i mange land.

Skrevet

Takk for svar begge to. God ide aa kjòpe paa nettet. Er det noen som vet hvilke nettbutikker jeg kan kjòpe det i? Det finnes faktisk ikke bakovervendt til barn over 1 aar her jeg bor, ellers hadde jeg kjòpt det med en gang. Jeg er veldig opptatt av sikkerhet! De i butikkene ser bare dumt paa meg naar jeg spòr... Dessverre her jeg bor er bilstoler for barn nesten noe nytt.... jeg ser MANGE som tar barnet paa fanget i forsetet og kjòrer i vei!!! Og stòrre barn sitter eller staar uten belte i baksetet. Mannen min ser dessverre heller ikke viktigheten av bakovervendt bilstol, men er enig om at bilstol skal brukes heldigvis. Men hver gang han har satt barnet i bilstolen maa jeg alltid etterstramme, for han lar beltet sitte altfor lòst. Og han blir nesten sur, for han synes det er unòdvendig at beltet skal vaere saa stramt. Saa det skal bli litt av en utfordring aa overtale ham til aa bestille bakovervendt sete......... Wish me good luck!!! :)

Skrevet

http://www.sikringavbarnibil.blogspot.com/

Der har du ei som jobber veldig for dette med sikring av barn i bil. På venstresiden ser du mange punkter. Alle punktene er videoer! Se den som heter 50 km/t - forovervendt vs. bakovervendt, står som nummer 3 på lista til venstre. Og det er bare 50 km/t!!

Skrevet

Skremmende aa se, men tusen takk! Da har jeg noe aa vise til mannen min, det var kjempelurt! Hjelper nok aa "skremme" ham litt! :)

Skrevet

HI her igjen. Det var meg det siste og.

Noen som har noen bra bakovervendte bilstoler aa foreslaa. Baby 16 mnd og ca 12 kg. Og hvor kan jeg faa kjòpt den paa nettet?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...