Gjest Skrevet 30. mars 2009 #1 Skrevet 30. mars 2009 Noen her som kan fortelle litt om icsi??Hvordan gjør de dette hos mannen??Håper på svar...
Abracadabra Skrevet 30. mars 2009 #2 Skrevet 30. mars 2009 mannen må vel "bare" levere en dose han, som ved ivf. forskjellen er at klinikerne da velger en sædcelle og injiserer den direkte inn i egget, i stedet for å blandet egg og sæd og la sædcellene gjøre jobben selv, så å si
Gjest Skrevet 30. mars 2009 #3 Skrevet 30. mars 2009 Abracadaba. Tusen takk for svaret,fikk vite idag at det var det vi skulle og ikkje ivf.Har du eller kjenner du noen som har gjort dette å lyktes??Lurer på om det er vondt når de setter inn "cellene"hans??
Barbafin Skrevet 30. mars 2009 #4 Skrevet 30. mars 2009 Vi har og det var full klaff på første forsøk. Lykke til! :-)
♥ lillemin ♥ Skrevet 30. mars 2009 #5 Skrevet 30. mars 2009 Jeg er på rugedag 11 og har fått utført icsi. Rom 1104 på Ullevål kommer aldri til å bli glemt av mannen min... En liten kopp ble avlevert og resten av jobben gjorde Ullevål da de hadde hentet ut eggene. Føyer meg også til det som de andre skriver her, at sædcellene blir injisert inn i eggene, og dermed blir befruktet fysisk;)
Abracadabra Skrevet 31. mars 2009 #6 Skrevet 31. mars 2009 heu ruli! selve fremgangsmåten er helt likt IVF; de henter ut eggene dine, og befrukter dem på lab'en, før de settes inn igjen i deg. uttak av dine egg kan være litt ubehagelig etterpå, som kraftig menssmerter, men ellers er resten smertefritt hvis det går som det skal! det ligger egentlig i navnet: intra-cellular sperm injection (tror jeg!). når de har et av eggene dine i en liten skål på laben, så velger de en av mannens sædceller, og dytter den inn i egget ditt. så venter de et par dager, ser om det gikk bra med befruktningen, og så setter tilbake i livmoren (eller egglederen) din. vår sønn er ICSI-gutt! mannen hadde akkurat hatt kraftig influensa ca fem uker før vi var inne til forsøket vårt, så sædcellene hans var nesten verdiløse, haha - han hadde hatt så høy feber at det var nesten ikke liv der. og likevel klarte de å få til verdens fineste lille gutt til oss, med ICSI! så det funker nok det ja. tror de bruker det mest når sædcellekvaliteten kanskje er litt tvilsom. noen som vet noe annet?
villevilla Skrevet 31. mars 2009 #7 Skrevet 31. mars 2009 Vi gikk gjennom et icsi forsøk og vi lyktes på første forsøk
Gjest Skrevet 31. mars 2009 #8 Skrevet 31. mars 2009 Takk for godt og utdypt svar..Er godt å høre at det går bra for så mange..Tusen takk..Vi reiser til rikshospitalet imorgen er kjempespent,tvi tvi!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå