Gå til innhold

Hvordan ser deres dager ut? Kanskje noen har tips til bra rutiner for oss andre marsmammaer:)

Anbefalte innlegg

Mi er 4 uker nå og jeg begynner å se ett mønster i soving og spising. Det er fortsatt ikke helt stabilt, men det blir bedre og bedre.

Det som jeg synes er vanskelig er "leggerutinen". Noen ganger sovner hun før og andre ganger vil hun bare være våken. Når hun sovner før i vogna .o.l. vil jeg ikke vekke henne for å bytte til pysjamas osv. vil gjerne lage en rutine som ligger rundt kl 19-19.30. Nå pleier det å drøye til ca kl 21.00 før hun vil sove for natta. Hvordan går det for dere? Er det noen med bra tips?

Fortsetter under...

Oi, klarer du å legge henne så tidlig`!?!?! Hvor lenge sover hun på natta da? Tenkte å innføre kveldsrutinen etterhvert. Nå går det mest i en sirkulær rytme som består av amming, skift og søvn uansett...

Min bebi er på 3 uker har vi ikke noen særlig leggerutine, men hun har fått et fast mønster hun følger. Hun sover hele dagen da i 3 timers økter. Hun er våken fra 24.00 til 02.00, så sover hun til 7.

oi så flott for dere:)

her har vi ikke mye til rutiner ennu,Lukas er 1 måned men har nettopp fått løsnet opp en låsning i nakken(kiss kidd)hans så har vart mye gråt&skriking å lite søvn her i huset første tiden ...

men har sett en forbedring seneste uken så det er deilig.

natten pleier å begynne i 12 tiden,oftest med mat rundt 3 å da våken en-et par timmers tid,sover sen til 8 tiden,jobber nå på å få han til og sove i egen seng/bagdel da han kun sover på meg ellers.

dagerne blir de som regel kun små dupper å en 2-3 timers lur.

så,lit mere søvn hadde ikke vart helt feil:)men det viktigeste er att han ikke har så vondt lenger....

Hvordan sover deres babyer,sover dem bra i egen seng??

Her er det ikke stort til rutiner ennå her heller.. men man aner jo ett mønster. Tar jo litt tid å bli kjent med de små.. Tror vel kanskje det er litt tidlig å "innføre" rutiner,, de kommer jo litt av seg selv. ( her er lillemann bare 16 dager gammel, så stresser ikke med det heller).

Men på dagen er det mye soving, med litt våken tid mellom, litt gråt innimellom, men sover stort sett 2-3 timer sammenhengende da.

Nå har vi de siste kveldene lagt han opp i sengen den siste gangen han sover om kvelden ( stort sett rundt 20 tiden), så våkner han stort sett til rundt 23 når vi legger oss og får litt mat, sover stort sett 2-3 timer sammenhengende om natten med litt sånn opp og ned om det er litt gråtetid også mellom måltidene.

Sover hvertfall i sin egen vugge nå de siste par nettene, ellers sover jeg så skrekkelig dårlig når vi sover sammen.

Vi fikk tips om å legge en varmeflaske i vuggen hans når han ikke lå der, slik at det var varmt og godt når vi la han ned der.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...