Gå til innhold

Fjummsi

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg kommenterte innelgget ditt på småtroll for noen dager siden der du uttalte deg om noens valg om ikke å fullamme frem til seks mnd. Jeg var inne og kikka nå, og ser at jeg ikke har fått noe svar fra deg. Legger innlegget mitt her og, jeg- og håper på respons. Må innrømme at jeg både ble litt støtt og ganske provosert av det du skrev.

Her er mitt innlegg i debatten på nytt:

"Det er sjelden jeg hiver meg på debatter på dinbaby, men nå kan jeg ikke la være. Fjummsi; jeg har fullammet en baby med stort hell frem til 6 mnd., og hadde gledet meg til å kunne gjøre det samme med nummer to. Dessverre blir ikke hverdagen alltid som man har tenkt. Min baby er bare sju uker gammel, men må allerede få noe morsmelk på flaske fordi han trenger litt tilskudd i melka for å legge på seg, og fordi han sliter med å spise (han har kompleks hjertefeil). Jeg synes du legger en stor stein til byrden på mange, som av ulike årsaker ikke kan fullamme, når du indirekte sier at vi ikke lar våre barn komme i første rekke. Som mamma til et alvorlig sykt barn, og ei sprell frisk toårig jente itillegg, kan jeg bare si at det eneste jeg gjør, hver enste dag, er å la barna mine komme aller først! ..og jeg har en langt mer tilfreds liten baby nå som han får all den næringen han faktisk trenger."

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
Skrevet

Dataen min er helt på styr og klarer bare å fungere bar i noen minutter av gangen. Derfor er jeg lite på nett i det hele tatt. Når det gjelder den diskusjonen gidder jeg rett og slett ikke svare etter personkarakteristikker i den tråden. Når man ikke kan diskutere eller snakke sammen uten å kalle hverandre opp, da er det ikke noe jeg orker å bruke tida mi på. Beklager at det gikk ut over deg.

Jeg tar heller ikke opp diskusjonen her, men kan godt snakke med deg om din situasjon på privat melding om du vil :)

Skrevet

Takk for svar! Jeg synes egentlig at debatten passer her, jeg! Det er viktig å belyse at av og til kan faktisk det å ikke amme være det beste.. Min sønn får nå kun morsmelk av flaske, både fordi han trenger flere kalorier enn det morsmelka gir (har en liten "dæsj" erstatning oppi morsmelka) og fordi det er lettere for ham å få i seg nok væske på den måten. Mitt poeng i det hele var vel egentlig at det kan være flere grunner til at noen velger ikke å fullamme frem til seks måneder, men jeg tror likevel at de (som meg), gjør det av omtanke for barna sine. De aller fleste tar valg de mener er til det beste for sine små!

Jeg håper du svarer meg her, jeg:-)

Skrevet

Jeg er helt enig med deg i dette :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...