Gå til innhold

Simo sportstrille 124 eller emmaljunga scooter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet prisforsjellen på disse?

Ser at handlekurven på simoen virker større og det er et stort pluss, den på Scooteren er veldig liten..

Vet ikke hva jeg skal gå for, lillemann er 20 mnder.

Hva hadde dere gått for?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg har hatt begge vognene..eller simo champion da som er samme vogna som 124..

jeg er egentlig mest fornøyd med scooteren da den er myyye lettere og tar mindre plass sammenlagt.

hvis du er ute etter ei vogn som skal brukes som sovevogn i barnehage/dagmamma så ville jeg satset på simovogna siden den har lave liggestilling enn scooteren.men barn sover godt i scooteren også.

simovogna koster 3500 kr ca inkl fottrekk og scooteren koster 2500 kr ca uten fottrekk. fottrekket koster 425 kr ca.

Skrevet

Ok:) Liggestillingen på scooteren er den bra nok for en på 20 mnder? Han trenger jo ikke full liggestilling

Jeg er egentlig ute etter en sportsvogn jeg kan ha resten av vognperioden:) Har nå en teutonia s3 men den begynner å bli liten..

Jeg får dra i butikken å prøve, simoen kommer vell ikke før i mai?

Nå heller jeg litt over på scooteren, vanskeligt dette:) hehe

Nå vet jeg vertfall hva de koster:) Tusen takk:)

Skrevet

vi kjøpte scooteren til gutten min da han va 10 mnd,så han kan nok fint bruke den.. vogna er beregnet fra 6 mnd og oppover..jeg ville nog gått for scooteren =)

Lykke til med valget =)

Skrevet

Hei...

Jeg vet egentlig ikke forskjellen på simo og emmaljunga sin scooter,

men jeg har hatt emmaljunga sportstralle før og var svært fornøyd med den.Så skal nå kjøpe det igjen til lillegutt:)

Skrevet

Jeg står også mellom disse to, er veldig i tvil! Simoen er jo veldig tung! Men den har lufthjul noe som er et stort pluss i snø osv. Scooteren har derimot titteluke og veier mindre, hmm....

Skrevet

Ville uten tvil valgt simo. Det er mye mer vogn enn scootern, måtte selv selge den og kjøpe meg simo, da scootern ble altfor liten for mini.

Scooter er en liten vogn med veldig dårlig plass til poser eller tepper. Liggestillingen ser absolutt ikke behagelig ut, og mini sov aldri noe godt i denne vogna.

Simo er mye større i sittedelen og har LANG rygg!

Ulempen med simo i forhold til scootern er at scootern er mye penere og lettere, men simo har suveren trillekomfort til tross for vekta:)

Skrevet

Har Scooter som jeg kjöpte da jenta mi var 15 maan. Hun er naa 2 aar. Har ogsaa Emmaljunga Classic som hun sover i om helger. Men hun elsker Scooteren sin (foretrekker den....), hun sitter saa godt i den. Ryggen er ganske lang, men det blir litt trangt (smalt) med vinterklær, pose og teppe, jeg har en flispose oppi naa og det gaar fint. Men hun sover KJEMPEGODT i vogna. Den er kanskje ikke like lun som Classicen siden hun ligger ikke helt flatt, men helt nok.

Jeg syns lufthjul er bedre, men Scooterhjula er veldig gode, ok fjæring ogsaa. Liten handlekurv.

Blir forholdsvis liten sammenlagt og er om 12 kg. Er blitt veldig glad i Scooteren.

Det er jo litt avhengig om hvor mye og hvordan du skal bruke vogna. Hvis hann sover veldig mye i vogn og du triller ofte hadde jeg kanskje valgt SIMO, men Scooteren er jo lettere og tar opp mindre plass i bil.

Anbefaler i hvertfall Scooteren, det er ikke noe daarlig kjöp!

Skrevet

Hjelpemeg, jeg står også og velger for og imot på disse to vognene... Bestemmer meg- ombestemmer- bestemmer- ombestemmer...Argh!! Blir aldri enig med meg selv, og siden simoen ikke kommer før i mai, så får jeg ikke prøvd og sammenlignet heller... :/

Vi blir å ha vogna i bhg som sovevogn i ukene, og i helgene hjemme til soving/trilling. Og da er det sikkert simoen som er best, men vil så gjerne ha en litt lettere og nettere vogn og..

Blir tullete snart jeg, hehe..

Skrevet

Han er foresten 12 mnd, men ganske lang og tettbygd, så han trenger litt plass..

Skrevet

Han er foresten 12 mnd, men ganske lang og tettbygd, så han trenger litt plass..

Skrevet

Anonym lenger opp her.

Har nå funnet ut at jeg sikkert vil ha scooter, simo utgår fordi den er for tung. Scooteren har jo også titteluke. Mulig at lufthjulene til emmaljunga smart duo vognen vil passe, leste noe om at noen skulle kjøpe disse hjulene til sin city cross. Så dette kan jo kanskje gå an til scooteren også?

Skrevet

Hei

Vi har en Emmaljunga city cross som vi bruker som sovevogn i barnehagen og en em scooter hjemme som vi stort sett bruker i barnehagen. Simo sportstrille kjenner jeg ikke til, men jeg kan fortelle om vår erfaring med scooteren.

Jeg synes scooteren har for kort kalesje og i tillegg er den ikke stram nok. Når barnet sover i denne med regntrekk så skal det ikke så mye til før det regner inn. Særlig ikke når man går med vognen.

Det er en vogn som ikke kan legges helt flatt. For en helg er den helt ok, men som sovevogn i barnehagen ville jeg vurdert noe som kunne legges flatere.

Kurven under er som noen skrev liten.

Fordeler med scooteren er at den blir nokså liten når den legges sammen og den er ikke så tung.

Den er stabil (noe simoen også er tenker jeg).

Den har luftkanal hjul - jeg hater å punktere på sykkel og har intet ønske om å gjøre det med barnevogn.

Den er lang i ryggen, men det er simo også.

Man kan vende trekket ved føttene.

Den ser fin ut synes jeg da :-)

Skrevet

.. bruker scooteren stor sett i helgene skulle det stått.

Skrevet

Kan jeg spørre hvordan du syns scooteren er i forhold til city crossen? Hvilken av disse to ville du kjøpt til et barn på 11 mnd?

Skrevet

Hvis jeg ikke hadde en vogn fra før så ville jeg kjøpt city cross til en på 11mnd. Den er mye bedre å ligge i, kan ha barnet vendt mot deg hvis du ønsker det, veldig god kalesje. Den har også bedre fjæring i og med at det er fjæring både foran og bak, mens det på scooteren kun er fjæring foran.

Handlekurven er større, men av tøy på city cross i motsetning til metall på scooter, slik at man må passe på belastningen på CC, vår har blitt litt ødelagt i en av hempene.

Begge vognene har luftkanalhjul og er veldig stabile og gode synes jeg. like håndtakvarianter.

Scooteren blir mindre og jeg tror den er lettere også.

Skrevet

søren, jeg skriver feil støtt. Kun fjæring bak på scooteren.

Skrevet

Jeg har simo 485 til jente-07. Super vogn med god plass!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...