Gå til innhold

Soving / spising nyfødte ( ca. 1 uke )

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Mammamoms og 05.12.08-jenta
Skrevet

Hei:)

Nå er jenta mi nesten 4 mnd, men da hun var en uke hadde vi overhode ingen rutiner. Umulig å gjengi en dag, for de var så forskjellige. Hun spiste MANGE ganer gjennom dagen og noen gjennom natta. Vi slet litt med å få lagt henne for natta, så det kunne være alt fra 22 til 02. Vi sto gjerne opp i 9-10-tiden.

Jeg bare levde de første ukene etter hvordan hun levde, for å si det sånn:)

Bare at jeg helt fra begynnelsen gjorde en viss forskjell på dag og natt. Pratet ikke med henne på natta, og bleieskiftene foregikk stille og i mørket.

Skrevet

Nå var jeg ganske medtatt etter fødsel. Hadde mange vonde sting og hadde mista mye blod, så lå stort sett på sofaen. La ingen planer for dagene hvertfall, fant fort ut at det ikke gikk. Alt gikk etter babyens behov. Ingen dag var lik. Noen dager sov han mye, andre dager mindre. Eneste som var noenlunde "rutine" på var spisingen, mat skulle han ha hver 3. time døgnet rundt.

Som oftest var det vi vel i seng rundt midnatt og stod opp igjen i 11-12 tida på formiddagen. Benytta sjansen å få sove når babyen sov.

Skrevet

Velkommen inn hit, og grattis m den lille=)

Jenta mi er 5,5 mnd nå, men da hun var helt nyfødt, var d som de over her skriver, fint lite rutine på ting..Forskjellig fra dag til dag, men fellestrekket var at hun ikke tok natta før 02-04 tida, sov til langt utpå dagen, og spiste hver 3. time ca!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...