Gå til innhold

Er det virkelig noen som bruker SOKKER???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Argh...river meg frustrert i håret. Har siden fødselen holdt oss til strømpebukser. Men har jo skuffa full av sokker som vi har fått i gave. Så nå tenkte jeg at det var på tide på begynne å bruke de. Litt fordi det er varmere i været, og litt fordi jeg hadde lyst til å ha på han en fin genser, og da syns jeg den tilhørende buksa var litt for tjukk for strømpis:)

MEN DE GLIR JO BARE AV!!!???!!!!

Kjenner jeg blir dritforbanna. Skulle nok ha startet dagen med frokost og kaffe før jeg kledde på ungen i dag. Hva skjer? Finnes det sokker som fungerer og som ikke detter av etter to minutter med sprelling? Evt. tips for å få dem til å sitte? Dette er forresten stort sett H&M sokker tror jeg.

Skrevet

Ja, vi bruker sokker av og til, og jeg er helt enig med deg - det er helt ubrukelig!!! Har ett eneste par som sitter, noen ullsokker fra jegvetikkehvor. Men nå har Snupi for sikkerhets skyld begynt å dra av seg de da. De og gulpekluter er visst de fineste lekene hun har, sååå gode å sutte på. Aaargh!

Eneste tipset jeg har til å få dem til å sitte bedre er å ta dem utapå buksebeinet, men det funker jo bare med litt tjukkere sokker - jeg gjør det av og til med tjukke ullsokker. Ser jo ikke spesielt smart ut :S

Skrevet

Vi bruker sokker, utenpå strømpisen da. Ikke ellers. Har litt tykkere sokkiser utenpå tynne bomullsstrømpebukser. Også når vi skal være skikkelig fancy bruker vi sokker som macher resten av klesdrakten, om strømpisen tilfeldigvis har feil farge;)

Bare sokker på babyføtter tror jeg ikke fungerer så godt etter de har begynt å bevege litt på seg. Må i alle fall ha snøring da...hehe, eller være farlig stramme. Kanskje sånn sokkestrikk eller hva det nå er de oldisene bruker også burde finnes til baby??

Skrevet

hehe, her brukes sokker på samme måte som hos temine:)

Skrevet

He he he...sokker sitter ikke på små babyer nei, kun utenpå strømpebukse...enten ramler de av når de sparker med bena, eller de drar de av for å spise på de...

Skrevet

Har stort sett brukt sokker fra dag 1. Går stort sett i ullsokker da, for å holde junior varm på føttene. Og om natten bruker jeg bomullssokker på nattdrakter med føtter, slik at han ikke skal sparke føttene ut av drakten og opp i "rumpen". (Glemte sokker en natt, og stakkars gutt, hadde fått ut begge føttene, og hele nederdelen av kroppen lå inni "magedelen" på nattdrakten...)

Skrevet

Vi bruke ikke strømpebuksa som oftest, men e bynnt nu så han ska få øve sæ på å krype :-)

De eneste sokkan æ har plagdes me e dm fluffly "goe" fra f.eks sparkjøp, blir gal av dm! Mens andre litt strammere bomullssokka sitte som støpt :-)

Skrevet

Dobbelsidig tape, kanskje?

Jeg bruker ikke sokker, med unntak av noen lange ullstrømper som jeg drar godt oppover bukseleggen. Ellers bruker jeg sånne gymsokker (tøfler) fra Polarn o. Pyret, de sitter godt på snuppelure. Har også hatt skinntøfler som har sitti godt. Fikk noen vannvittig gode frottesokker som satt godt på foten av en skotsk venninne, men disse er for små nå.

Skrevet

Ja, vi har brukt endel sokker vi - fra dag 1.

Vi har hatt endel bukser som har vært foret, noe som forøvrig er noe tull. Men det tenker man ikke på når man vagger rundt med stor mage, og synes klærne er sååå søte. Nok om det. Men til disse ubrukelige forede buksene som jeg engang har kjøpt og som jeg synes jeg må bruke når jeg først har kjøpt de, har vi brukt sokker.

Type HM sokker, tynne bomullssokker. Ganske trange (eller er det lille som har tykke legger??), men ikke så de stopper blodomløpet heeelt.

Nå har hun riktignok ikke begynt å krype, og føttene sine kommer hun aldri til å få tak i - magen er i veien;)

Men ser et par av bebisene på babysangen som er litt større enn lille, drar av seg sokkene hele tiden. Da kryper de rundt uten sokker.

Evt kan du prøve strømpebånd som du fester i bleia;) Haha:)

Skrevet

Bruker sokker? JAAAAA, kunne ikke overlevd uten.

Lillegutt er frysen av seg, og vi bruker sokker døgnet rundt. På dagtid er det ullsokker utenpå strømpebuksen, og på natta er det tynne bomullsokker til pysjamaser uten fot.

De eneste sokkene som ikke sitter, er et par hjemmestrikka ullsokker som egentlig skulle brukes på huden, men da detter de bare av. Lillegutt må ha strømpebukse under disse, da funker det fint.

En av de mest brukte gavene vi har fått er to par ullsokker :)

Skrevet

Her brukes det sokker, og det har vi brukt nesten fra dag 1 :) Lillegutt blir så fryktelig varm med strømpebukse, så har ikke brukt det så masse. Men det er fryktelig forskjell på sokker..!! Har funnet noen på H&M, ofte med disney eller snoopy-motiv, litt tykke som strammer seg inn litt rett over ankelen og går et stykke opp på leggen. De sitter som smurt..!! Bruker også noen fra Lindex som er ganske lange men kan brettes ned, disse er tynne og selges i to-pack som koster ca kr. 40.

Har også et hav av ubrukelige sokker, ja, som vi har fått fra rundt omkring.. :) Sikkert 20 par...!

Skrevet

Må bare legge til at lillegutt også er helt ekstrem til å dra av seg sokkene, og vi har som sagt måttet velge sokker med veldig omhu.. :) Men disse fra H&M og Lindex funker kjempebra..!

Skrevet

Her er det helt motsatt. Gutten vår bruker sokker hver dag (+ body og bukse). Strømpebukse bruker vi kun når det er kaldt og vi skal ut, og da tar vi den av igjen straks vi kommer hjem. Har aldri falt meg inn at han skulle ha strømpebukse på seg innendørs. Har i grunnen ikke opplevd at sokker faller av.

Skrevet

Bruker ofte sokker under sparkebuksa, og da funker d greit..Men nå som føttene skal inn i munnen HELE tida, funker d dårlig m sokker "utvendig"... Men er veldig forskjell fra sokk til sokk, noen er elendige og glir av m en gang, mens andre sitter som støpt..Har bare en stor haug m ulike typer sokker, aner ikke hvor de forskjellige kommer fra!

Skrevet

Har brukt sokker fra dag 1 her. Men jeg bruker stort sett sparkebukse på han, og da er det lurt med sokker utenpå for at han ikke skal dra beina opp i buksa. Strømpebukse brukes svært lite, kun til de få buksene uten fot som har, bruker sokker da også, for syns han blir så fort kald på føttene med strømpebukse.

Syns frottesokker sitter best på, men de er ikke alltid så lette å finne. Men Safa har noen gode. Har noen vanlige tynne også, men de blir faktisk for stramme rundt leggen syns jeg.

Skrevet

bruker bare sokker, -nesten aldri strømpiser...

Har prøvd ut endel. Mange sokker (spes. billig sokker) detter bare av. her i huset går det i janus og ullvangsokker. Disse sitter fint (ullvangen er litt vel stramme).

Skrevet

Vi bruker bare sokker, har brukt strømpebukse en gang tror jeg. Men nå synes jeg strømpebukse er helt forferdelig å ha på seg, så jenta mi på nesten 4 år bruker heller ikke strømpebukse, bare stilongs.

Skrevet

Vi bruker body, strømpebukse og sokker:)

Bukser og gensere er det som blir liggende her hjemme;) Bruker kun bukse hvis vi skal på fint besøk.

Bruker ullsokker uten på stømpebuksen slik at hun ikke blir kald:)

Bare sokker glir av, alltid.

Eneste sokkene som funker for oss er de litt tykke fra hm:)

Skrevet

Ja, men kun de tynne (lange) bomullssokkene fra H&M. Da blir de som knestrømper.

Ellers flyr alle sokkene av fortere enn svint, hvis vi ikke har strømpebukse på.

Skrevet

bruker sokker ja...

er en billig båte å få beina til å matche genser eller slikt..hehe..

er også greit for å gi ekstra varme.

sokkene blir alltid brukt utenfor strømpebuksen!

men til sommeren blir hun nok å gå i kun sokker vil jeg tro,så da blir jeg sikkert frustrert jeg og :)

Skrevet

eg har brukt sokker siden snuppa kom ut, men bruker dem oppå strømpebukse da, om natta bruker jeg dem rett på beina viss det er pysjamas uten bein!

Skrevet

okey, okey, okey.....sokker oppå strømpis teller ikke! Det kan da jeg også finne på å gjøre. Snakker om sokker i stedet for strømpebukse. Flere i barselsgruppa mi som bare har brukt sokker, helt fra starten. Men så ligger de også ofte barføtt....

Fant forresten noen stripete disneysokker som faktisk sitter som støpt. De kne-strømpene fra H&M passer ikke min sønns lubne legger, for de sklir rett av gitt.

Skrevet

Ja, bruker sokker av og til. Men har til nå brukt det utenpå strømpebuksene.

Storebror ble født på sommeren og da brukte vi bare sokker på bena, aldri noe pes med at de skled av. Var stort sett H&M sokker det også.

Skrevet

Syns kanskje de sitter letter jo eldre de blir..

men har noen billige par, hvor de er så breie i foten, og for dårlig strikk i leggen, da falt de av... Men hadde noen kjempefine fra h&m som var strikk i ankelen, men sokken gikk lenger opp... de hadde vi mange av! Brukte mest de i førsten.. nå går det meste... har noen fra ulvang, og de kan bli litt trange i leggen.. jo har noen billige fra lindex som er ganske greie og, men må brettes, ellers strammer de ille på leggen..

men har hittil bare hatt utpå strømpisene..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...