Anonym bruker Skrevet 30. mars 2009 #1 Skrevet 30. mars 2009 Jeg ammer fortsatt tulla til kvelds (14 mndr), men tenker litt på å begynne å avvikle ammingen. Men, da lurer jeg på hva som hun da bør få til kvelds, om noe i det hele tatt. Hun får middag kl 17, og vi legger henne kl 19. Dere som har så sen middag, gir dere noe kvelds? Hva gir dere til kvelds, eller hva anbefaler dere?
Sunniva78 har to små Skrevet 30. mars 2009 #2 Skrevet 30. mars 2009 Varierer når vi spiser middag, men som regel i 16-16.30 tiden. Hender da at vi ikke er ferdige før 17. Spiser til han er mett, men får alltid tilbud om kveldsmat klokka 18. Da spiser han en stor porsjon grøt, den glir alltid ned... Han er ikke glad i 12-mnd grøten med klumper, så her går det i 8-mnd grøt enda. Lager av 250ml vann, så drikker han vann til. Rett før legging, litt før 19, får han flaske med melk, drikker mellom 50 og 150ml. Hadde nok gitt tilbud om grøt jeg da, om hun ikke spiser mye av det ellers på dagen? Vi har valgt å kutte ut morgengrøten istedenfor kveldsgrøten, så er jeg sikker på at han legger seg mett og god:-)
3 har blitt 4 Skrevet 30. mars 2009 #4 Skrevet 30. mars 2009 Havregrynsgraut kokt på vann,ett glass biola og ett knekkebrød. Hun er 13 mndr;-)Spiser alltid opp selv om vi har sen middag.
Barbafin Skrevet 30. mars 2009 #5 Skrevet 30. mars 2009 Småen vår er 17 mnd snart og vi spiser middag et sted mellom 16.30 og 17.30. Han får skiver til kvelds (hvor mye kommer an på hvor sein middagen var og hvor mye han spiste) sånn i halv 7 - 7 tiden. Han tar kvelden i åttetiden.
Erisa* Skrevet 30. mars 2009 #6 Skrevet 30. mars 2009 Vi gir middag mye tidligere, rundt 1530-16, så da er hun sulten på brødskive ca 18-1830. I kveld spiste hun to brødskiver til kvelds:) Og så får hun pupp etterpå. Tror jeg ville prøvd med ei brødskive i 1830-tida selv om middagen er så sen, jenta mi er i alle fall ganske sulten på ettermiddagen og kan spise ganske tett (først middagsglass, så spise sammen med oss ca 1630-.17, og så kveldsmat ca 18-1830).
Ranveig R Skrevet 30. mars 2009 #7 Skrevet 30. mars 2009 Eg pleier å gje Lille yoghurt med havregryn til kvelds. Det er omtrent det einaste eg VEIT at ho et, og det er greitt å vite at ho er mett når ho legg seg. Får tilbudet om yoghurt sjølv om det berre er f.eks. 1/2 eller 1t sidan vi var ferdige med middagen. Ammar framleis tidleg om morgonen og kanskje ein gong i løpet av dagen, men har kutta kveldspuppen fordi ho ikkje er interessert. Då vil ho berre legge seg ) Lille er straks 17 mnd forresten.
Aibell Skrevet 30. mars 2009 #8 Skrevet 30. mars 2009 Småfolks 12 måneders fullkorngrøt med en halv most banan i får min vesle på 17 mnd. Jeg prøver å gi mat som er søvndyssende. Banan, yoghurt og et fullkornsprodukt er lurt.
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2009 #9 Skrevet 31. mars 2009 Hos oss spiser vi middag ca 16:30 til 17, og lillemor legger seg mellom 18:00 og 18:30 (hun er 15 mndr) Hvis hun har spist mye middgm får hun litt yoghurt til kvelds, hvis hun spiste lite middag blir det heller grøt til kveldsmat.
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2009 #10 Skrevet 31. mars 2009 Takk for mange gode innspill. Har selv tenkt på grøt, men til nå er det bare én grøt hun har villet ha, og det er Hipp sin økologiske 4mndrs grøt, så det kunne vært litt ok om hun ville hatt noe annet. Rart egentlig, for ellers spiser hun egentlig alt. Yoghurt var også en idé, så det tror jeg nok at vi prøver også. Har også tenkt på brødmat, men det får hun jo både til frokost og lunsj, så derfor synes jeg det hadde vært fint med noe annet. Banan liker hun også veldig godt, men hun pleier å få det som mellommåltid mellom lunsj og middag, og jeg tror det er nok med én banan om dagen. HI
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2009 #11 Skrevet 31. mars 2009 HI her. Et lite PS. Når gir dere kvelds, før eller etter at de har skiftet til pysj? Jeg går ut ifra at alle tar tannpussen etterpå...? Og, bare til informasjon, hun spiser ikke grøt ellers på dagen.
Anonym bruker Skrevet 1. april 2009 #12 Skrevet 1. april 2009 Hei Her har vi som oftest byttet til pysj,men så begynte han med bæsjeng etter kvelds,så da forandret jeg litt på det.Steller etter grøt,pusser tenner så får han melk etter det,enn så lenge. Vet at tannpussen bør komme etter melken,og det kommer nok ;-)
Anonym bruker Skrevet 1. april 2009 #13 Skrevet 1. april 2009 Igår prøvde vi for første gang å gi kvelds. Vi ga grøt, for det hadde vi i huset. Vi hadde først tatt badingen og skiftet til pysj. Hun slukte hele porsjonen, så det var nok en god idé, men hun ville ikke ha pupp etterpå, noe jeg hadde planlagt. Vet ikke om det var fordi hun var mett på grøt, men tror nesten ikke det, for hun har vært vanskelig å legge til de siste kveldene også, noe som var en av grunnene til at jeg vurderte å slutte med kveldsammingen. Litt rart egentlig, men vi får se hvordan det går videre. Jeg ammer jo fortsatt på morgenen, og da vil hun ha. Men, da hun hadde spist grøten var jeg også litt redd for at hun skulle begynne å bæsje (pga sommertiden sovnet hun jo ikke med en gang), men heldigvis drøyde hun med det til morgenen. Men, nattbleia var megavåt...hun drakk jo selvfølgelig vann til grøten.
Barbafin Skrevet 1. april 2009 #15 Skrevet 1. april 2009 Først kvelds så pysj. Så tannpuss og rett i seng.
Turbomamma<3<3<3 Skrevet 1. april 2009 #16 Skrevet 1. april 2009 Vi gir grøt eller brødskive til kvelds. Mest grøt, siden hun får brødskive tidligere på dagen. Spiser hun dårlig kan vi prøve med yoghurt eller fruktmos. Så bytter vi om til pysj, evt bader først også begynner vi leggingen. Kan bli pupp etterpå, enn så lenge.. Har bare ei bittelita tann ennå jenta mi da.
kitty08 Skrevet 1. april 2009 #17 Skrevet 1. april 2009 Jenta mi vil ikke ha groet, og spiser mye broed ellers om dagen. Vi spiser middag rundt 17-18, saa det blir som regel siste maltidet. Hun blir tilbydt noe ved leggetid, men vil sjelden ha. En tutekopp med melk gaar fint ned.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå