Gå til innhold

Ny i gamet, trenger hjelp til utregnig!?! :s

Linda_T *nov-09* *des-10*

Anbefalte innlegg

Skrevet

For 4 dager siden fikk jeg en positiv test, det endte med 7 stk tilsammen før jeg begynte å tro på at det var sant.

Tingen er at jeg ikke aner hvor langt jeg er på vei, og siden jeg bor i Kina for øyeblikket er det vanskelig å finne ut av det her. Jeg har bestilt fly hjem for sjekk, men er det mulighet å beregne ca ut når jeg ble gravid? Dessverre har jeg ikke hatt regelmessig mens, og kan ikke huske sist (en gang i januar). Har nå i 3-4 uker vært utrolig kvalm dagen lang, men har hele tiden trodd det var at kroppen ikke var vant til maten her nede. i ca 3 uker har jeg hatt smerter i magen (stikking på en måte, og at det "låser seg" når jeg strekker meg/hoster). Siste uken har jeg følt meg som en zombi, trøtt og slapp hele dagen.

Hvor langt var dere da disse symtomene kom? Noen som husker?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulere med graviditeten!! Håper det var en positiv nyhet for deg! :)

Det varierer veldig hvor langt man har kommet når slike ting inntreffer, derfor vanskelig å si! Noen blir kvalme nesten med en gang andre ikke før de er 2 mnd på vei, og sånn er det med det meste.

på babyverden.no er det litt om symptomer og ca når, og en kalkulator for å se hvor langt du er på vei. Du kan jo kanskje lese litt der og prøve å gjette.

Kan du se tilbake på sexlivet og utelukke noe tid de siste 3-4 mnd?!

Skal jeg gjette vil jeg tro du er rundt 7 -8 uker kanskje?! Men en ultralyd er vel eneste måten å finne det ut når mens ikke er regelmessig og du ikke har anelse om når eggløsning var.

Lykke til videre!

Skrevet

Tusen takk for svar. Og ja, det var en veldig positiv nyhet. Gleder meg som en unge på julaften (mannen er jo enda villere etter å ha ventet på dette i 8 år) :))

Det er vanskelig å utelukke noe de siste mnd da sexlivet har vært helt normal (litt mer da jeg har vært mye sammen med mannen dette året, han hadde reise jobb til desember - 08).

For 8 år siden var jeg gravid, mistet barnet da jeg var 11+5. Symtomene denne gangen er annerledes i forhold til da. Denne gangen er alt "svakere".

Den gang slet jeg med sterke smerter i magen, store ømme pupper og oppkast. Jeg var 8 uker da jeg fant ut av det.

Nå er jeg mer kvalm hele dagen, oppblåst fom fy.. hehe, og veldig følsom på lukter.

Jeg skal gå inn å se på babyverden.no (takk for tipset), kanskje jeg kan gjette meg til et ca punkt, men jeg gjetter litt på 7-8 uker som du :)

Selv lykke til. Er vel ikke lenge igjen på deg ser det ut som på nicket:))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...