Gå til innhold

Hvorfor? tullete bekymra...

Anbefalte innlegg

Er det flere som er bekymra?

Jeg vet ikke hvorfor jeg er det men er bare så redd for å miste fosteret. Har jo ingen ting å bekymre meg for. Har hørt hjertelyden da jeg var i uke tolv, nå er jeg 16 uker. Men leser så mye om folk som har mistet det når de er lenger på vei enn det... Men jeg prøver å få meg selv til ikke å tenke på det...

Tror ultralyden om to uker gjør meg tryggere.. Men jeg skal slutte !

Tullete av meg å tenke sånn... Gleder meg bare til å kjenne litt mer liv... :)

Jeg er 16 uker på vei i dag.. Men på siden her står det jeg er 17 uker i går... Jeg har forløpig termin 13 september...

Hva kommer det av a??

Klarer nesten ikke vente til u.l :D:D

Litt mer bekreftelse på alt...

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139887486-hvorfor-tullete-bekymra/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Var sånn selv i starten. For meg føltes det som hormonene løp løpsk. hehe. hadde jo ingen grunn til å bekymre meg de fleste gangene. Gikk mest ut over samboeren min stakkars. Han ble til slutt lei :) hehe. men nå er jeg over i en veldig bekymringsfri periode, og det er super deilig.

takk for svar :)

Godt å høre andre har vært sånn å... er vel hormona ja hehe !

Ja samboeren min er passe lei nå men.. Han er tålmodig da :)

Blir godt å slutte å bekymre seg så mye hvertfall.. Hjelper nok å besøke jordmor på fredag ...

=)

Gjest påtjukken

Jeg har stor forståelse for hvordan du har det, er selv superbekymra 24/7 og det er temmelig slitsomt! Må nesten le av meg selv når jeg innser hvor tåpelig det er...

I morgen starter jeg på uke 18, og det er mitt første. Har ikke vært på tidlig UL eller hørt hjertelyd ennå, så mangler fortsatt "bevis" på at der er noen der inne. Joda magen har vokst litt og jeg tror jeg har kjent noe som ligner sommerfugler og fiskehale bevegelse i magen, men det holder ikke *ler*. Skal på ordinær UL om 6 dager, og driver og forbereder meg på at det kanskje ikke er noe voksende der inne... Vi har tilogmed bestemt oss for å ikke fortelle om graviditeten før ETTER at vi har vært på UL, bare for å være på den sikre siden. SÅ foreløpig har vi kun fortalt det til våre foreldre (vi MÅTTE pga litt sykdom og sykemelding)

Nei det er slitsomt dette... så nå skal det bli en lettelse og se en baby på ultralydskjermen!!!

ja jeg må le av meg selv jeg også :P Tullete egentlig men...

Hadde ikke planlagt å bli gravid heller men når jeg først er det så er det ikke noe annet jeg heller vil :)

Men hvorfor har du ikk hørt hjertelyden?

Jeg ble super glad for å få høre det når jeg var i uke tolv. er mer bekreftelse. Klarer nesten ikke å vente til jeg skal på ultralyd for å få en mer bekreftelse da. Så du har vært mer tålmodig enn meg!

Er to uker til jeg skal på UL. Så kanskje bekymringene gir seg litt da... Kjenner faktisk litt bobler og sånnt jeg å men enda er jeg så tullete... Hehe :P

Lykke til på ultralyd da. Da må du fortelle litt :)

Annonse

Hei!

Jeg har det helt likt. Er 18+1 nå og ser jo at magen har vokst og jeg har vært på 3 ul allerede (siste gang i uke 14 og så en artig liten krabat med hikke :)). Har ikke ordinær ul før etter påske.

Jeg kjenner også veldig lite liv, dvs jeg kjenner noe, men har litt vanskelig for å tro at det er ungen. Er førstegangsfødende jeg også.

Jeg er nok mest bekymra for meg selv på en måte. Jeg mista i uke 16 i fjor sommer/høst og det var verdens værste opplevelse, så det vil jeg ikke igjennom en gang til. Har ikke rukket å bekymre meg for om ungen er frisk engang, da jeg faktisk er litt mer bekymret og redd for å oppleve det samme en gang til. Ser at det høres urimelig ut, men jeg roer meg nok jeg også etter ul.

Det skjønner jeg. Og nå er du enda lenger på vei også da så håper og tror du virkelig beholder det nå.

Er jo det man hører fra andre og leger osv, at faren stort sett er over når man har kommet så langt. Men uansett.. Jeg tenker over det hele tida, og det er vel kanskje greit at man tenker litt på sånt også.. ikke vet jeg...

Håpe alt fortsetter å gå bra med deg, så håper vi på at vi alle som har det sånn blir bedre.. =)

Lykke til da, og takk for at du deler det med meg,

Betryggende å høre andre er sånn også... selvom det ikke er gøy.

Gjest påtjukken

Vi hadde heller ikke planlagt... eller det vil si at vi hadde bestemt oss for å gjøre et forsøk ut på høsten 2009, så vår lille sprellert ble til på absolutt nullte forsøk *ler* Men det er som du sier, nå vil vi noe annet enn å få en September baby!!

Jeg var hos jordmor i uke 13, og da sa hun at hun ikke brukte å sjekke etter hjertelyd. Det var visstnok pga av at det er vanskelig å oppdage hjertelyden, og at hvis hun ikke fant den ble bare mødrene ekstra bekymra?! -jeg for min del ble ekstraekstra bekymra etter det!

Jo jeg skal nok informere verden når vi har vært på UL, kan vi endelig dele gleden vår med alle sammen! :) :) :)

aaah.. Jeg ble sjekka det på i uke tolv og de fant den med den gang.

Hadde veldig høy hjerterytme da så blir spennende når jeg skal til jordmor på fredag om den fortsatt er det. De sier det blir jente hvis det er over 150 eller noe.. Og hadde 162 . :)

Ja da må du komme tilbake og skrive.=)

Jeg forstår deg så godt! Er selv 16 uker. Min største bekymring er at babyen min bare skal dø i magen og at jeg ikke skal merke det og bare gå rundt i god tro. Og dette på tross av to ul og hjertelyd på doppler. Er vel en del av det å gå gravid vel? Jeg prøver å tenke at det statistisk sett er liten sjanse for at noe rammer akkurat meg, men det hjelper ikke så mye. Vi får vel bare håpe at vi får muligheten til å bekymre oss over barn som reiser på interrail også. ;)

ja det er min største frykt også...

Men var hos jordmor i går og fikk høre hjertelyd så der var det skikkelig liv gitt... Fikk nesten ikke høre den ordentlig fordi h*n var overalt hele tiden hehe.. Og hjertelyden var på 162 så... Det var litt mer betryggende.

Blir enda mer når jeg skal på ul. neste 14.=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...