★tøysekroppen&prinsene★ Skrevet 29. mars 2009 #1 Skrevet 29. mars 2009 er det vanlig at det tar?er det individuelt eller er det en regel der som sier at det må gå så og så lang tid??
MK73 Skrevet 29. mars 2009 #2 Skrevet 29. mars 2009 Det varierer, og er forskjeller mellom privat og offentlig. På den offentlige klinikken jeg gikk (Ullevål) var regelen at man måtte vente tre menstruasjoner (sykluser) mellom ordinære forsøk. Hvis man skulle ha fryseforsøk så var det OK å begynne i neste syklus hvis det var plass. Ved private er det vanlig å vente en måned mindre, noen steder enda kortere tid. I tillegg kommer påske, sommerferie og jul, som ofte skaper trøbbel og betyr lengre venting eller lengre behandlingsperiode - men sånn er det bare.
Rose69 Skrevet 30. mars 2009 #3 Skrevet 30. mars 2009 Hei! Pga. lange køer ved den offentlige sier de 2-3 mnd.De sier at man bør vente pga helsa, men vet ikke om det bare er en "unnskyldning" pga køene.. Jeg har alltid tatt tette forsøk..Jeg hadde i 2006 et privat forsøk mellom de off., da jeg ikke ville vente.Dette uten problemer for "helsa"...ble gravid. Ved det private trenger du ikke vente - så lenge du har tålt medisinene bra, osv.De ser an journalen din. Jeg går nå ved Nordica (priv.) og har ikke pauser mellom hvert forsøk. Masse lykke til med videre fremdrift :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå