Astra71 - tvillingmor Skrevet 29. mars 2009 #1 Skrevet 29. mars 2009 For 14 år siden var jeg gravid, og bare to-tre dager etter befruktningen visste jeg 100% sikkert at jeg var det. Jeg trengte ikke ta testen en gang. Grunnen til at jeg kunne være så sikker var at jeg allerede etter et par dager var så kvalm at jeg hadde problemer med å spise. I tillegg smakte all mat og drikke rart. Den gangen stusset jeg ikke på at jeg fikk disse plagene så tidlig i svangerskapet, jeg regnet med det var helt normalt. Nå, etter at jeg begynte med ivf, har jeg ved hvert forsøk gått og ventet på at den samme kvalmen skal velte over meg. Når jeg har vært halvveis i rugeperioden uten at jeg har kjent noe, har jeg sagt til venninnene mine: 'Jeg er ikke gravid, for jeg kjenner ingenting!'. Men da har venninnene mine bare ledd av meg. De har hele tiden ment at jeg husker feil - at jeg umulig kan ha vært så dårlig bare et par dager etter befruktningen. De har trøstet meg som best de kunne med påstander som : 'Det er helt umulig å kjenne noe som helst før egget har festet seg, og det fester seg ikke etter to dager.' Osv. I tillegg er det nok ikke til å stikke under en stol at disse venninnene - erfarne mødrene med mange graviditeter bak seg - har moret seg litt på min bekostning, siden jeg går rundt og innbiller meg at jeg hadde symptomer på dag to.. Men nå har jeg fått beviset på at jeg ikke følte feil, og at det ikke nødvendigvis er noe i veien med hukommelsen min, heller! Sitat fra temaside på barnimagen: 'Kvalme: Som oftest kommer dette først rundt uke 8 og så varer det i en måneds tid. Men noen får det tidligere og de som er kraftig rammet får det allerede noen dager etter befruktningen, eller rett og slett dagen etter befruktning. Jo tidligere og jo kraftigere man får kvalmen, jo større sjanse er det for at den skal vare lengre.' Skal jammen sende dem en e-post, disse bedreviterne, så kan de lære noe nytt i dag, hehehe! ;-)
Søskenhåp adopterer Skrevet 30. mars 2009 #2 Skrevet 30. mars 2009 Jeg ble veldig fort kvalm med Edvart også, var vel ca rugedag 4. Var veldig sikker på jeg var gravid da også, lenge før blodprøvesvaret. Har ikke hatt tilsvarende kvalme siden - så det kan ikke ha vært kun medisinene, for de har jeg tatt flere ganger uten å kjenne noe :-) Så nei du de venninnene dine tar feil... det går faktisk an å bli veldig fort kvalm.
Lie79*har blitt mamma* Skrevet 30. mars 2009 #3 Skrevet 30. mars 2009 He he he...Synes absolutt du skal sende dem en mail ja;-) Tror at vi som driver med IVF, og særlig vi som må ha flere forsøk, blir veldig godt kjent med kroppen vår og hvilke tegn den gir oss. Jeg ble også veldig kvalm bare noen dager etter innsetting forrige forsøk og følte virkelig at det var noe på gang. Var som regel kvalm på morgenen og ettermiddagen, og så på kvelden følte jeg meg fin igjen. Desverre forsvant disse "positive" symptomene noen dager før test, men jeg tenker at det var et tegn på at noe var på gang. Så på neste forsøk håper jeg at kvalmen kommer over oss og at vi får positiv test begge to:)
Abracadabra Skrevet 30. mars 2009 #4 Skrevet 30. mars 2009 jeg måtte la mannen min lese det, for jeg har litt følelsen av at han ikke tror på at jeg er kvalm!!! (var ikke det med ivf-gutten sist, ikke mye i hvert fall...) mannen sa altså en dag at "er ikke det litt vel tidlig å være sååå kvalm?" han sa det forsiktig, det skal han ha, men hormongalningen tok over og han fikk seg en liten skyllebøtte ja hihi... har vært kvalm i ukevis, og er bare 7+0 nå! er jo selvsagt SUUUPERglad for graviditeten, men denne kvalmen altså...ugh... håper ivf'en din klaffer snart da
finetine Skrevet 30. mars 2009 #5 Skrevet 30. mars 2009 Jeg kan bare bekrefte det du sier jeg. Ikke med kvalme men med andre gravditetstegn............ Samme dagen som jeg hadde en innsetting visste jeg at jeg var gravid,dagen etter hadde jeg så ømme pupper at jeg måtte sove med bh de neste dagene. Det mørke rundt brystvorten vokste faktisk og ble større dag for dag, helt utrolig men sant.........Kvalmen kom allerede etter en uke;o) (mistet da, men er helt sikker på at dette ikke var pga hormoner jeg hadde alle disse tegnene fordi da skulle jeg jo hatt dem ved andre innsettinger;o)........så du har nok rett hihi) Ved de andre innsettingene har jeg ikke følt det sånn, og har derfor også visst at jeg ikke har vært gravid. Så du kan nok si: Hva var det jeg sa?! hehe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå