Gå til innhold

Luft i magen, 3mnd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi er 3mnd og har mye luft i magen. Spesielt ettermiddag og kveld, virker litt plaget og det lukter ekstremt vondt. Jeg spiser ikke kål, løk, epler og jordbær. Ellers normalt kosthold. Hva annet bør jeg kutte ut?? Hun full ammes

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Melk kanskje?

Skrevet

For det første: plages hun av det?

Min lille har også masse luft i magen tydligvis, promper masse. Men virker som om hun får det ut, og ikke plages med det.

Mange reagerer på melkeprodukter. For å teste ut det må du kutte ut alle melkeprodukter i en uke, for å se om det blir bedre. Ellers alle kålgrønnsaker(blomkål, brokkoli, hodekål osv), erter, råkost generelt, sterkt krydret mat, løk, sjokolade, sukkerfri godteri, kullsyre gir mye luft i magen.

Min lille reagerer på fisk. Har ikke hørt at det er vanlig, men hver gang vi har spist fisk til middag får hun vondt i magen:/

Prøv å tenk gjennom om det er noe du spiser/drikker mye av, når hun får vondt osv.

Prøv også med litt magemassasje, det hjelper veldig her.

Tegn sirkler på magen omtrent rundt navlen, med klokka. Stryk med hele håndflaten din fra navlen og ned mot lårene, bruk begge hendene, så den ene tar over etter den andre (ekstremt dårlig til å forklare), men dette gjør underverker her. Du kan også prøve å bøye lårene opp mot magen, da presser man ut litt luft.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...