Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 29. mars 2009 #1 Skrevet 29. mars 2009 Jenta mi på 5,5 mnd har blitt så aktiv nede på gulvet i det siste, ruller og turner rundt der nede...Og d virker litt som om alt dingeldangelet på babygymmen egentlig bare er mest i veien nå, og at d er mer interessant å leke m ting som ligger på gulvet. Dessuten river hun de stengene nærmest ned, sparker fra og bøyer hele konstruksjonen hehe! I tillegg synes jeg den begynner å bli litt liten, for selv om jeg legger henne ned midt på, finner jeg henne alltid langt utenfor etter tre sekunder av d nær sagt! Så, jeg vurderer å bare bytte ut hele greia, og heller gå for en litt større lekematte..Hva gjør dere andre?
Gjest Skrevet 29. mars 2009 #2 Skrevet 29. mars 2009 Mini mistet interessen for babygymmen når han endelig skjønte hvordan han kunne snu seg fra rygg til mage, da var han ca 6 mnd. Var nok litt lei før det, men han lå mye på ryggen og da var det liksom ikke så mye annet enn den å leke med. Byttet til en større lekematte og begynte å leke med andre ting.
AO3 Skrevet 29. mars 2009 #3 Skrevet 29. mars 2009 Sønnen min er 5,5 mnd, og han elsker babygymmen sin! Nå har han gått over fra meningsløs veiving og sparking, til å undersøke babygymmen målrettet og konsentrert med hendene, før han sparker hele greia hardt og snor seg under stengene på siden.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 29. mars 2009 Forfatter #4 Skrevet 29. mars 2009 Ja, her var d også nøye studering og undersøkelse av lekene på babygymmen som gjaldt, fram til for et par uker siden...Da lærte hun seg nemlig (endelig) å rulle fra rygg til mage, og plutselig var ikke dingeldangelet over der så moro lenger, nå er d mer gøy å strekke seg etter og leke m ting som ligger nede (samme som hos deg da, mammatilskatten:) Og nå har hun sannelig begynt å rulle seg andre veien også, fra mage over på rygg, samt at hun humper seg bakover på ryggen. Så her aner jeg behovet for litt større tumleplass, og vurderer en sånn rød gym-matte som jeg vet er så populært nå...Noen som vet hva de koster, og hvor man får kjøpt sånne?
Lillepusen-78 Skrevet 29. mars 2009 #5 Skrevet 29. mars 2009 Tassen min på 6 mnd bruker fortsatt babygymmen, om enn på en litt annen måte enn tidligere..... Han synes det er stor stas å løfte opp beina på hele greia, for så å plassere ett av dem i munnen og gnage på det. Det betyr at jeg må følge med, for er redd han skal parkere det i øyet eller noe. Ellers slenger han gjerne beina opp på "tverrliggerne", og ligger på skrå og gnager på lekene. Han snur seg stadig fra rygg til mage, og da blir han jo nesten liggende fast i stativet. Komisk syn, men han får vel beholde det en stund til :-) Vi har sånn gymmatte, som er 1x1 meter. Betalte 299,- for den. Veldig kjekk! Kjøpte den i en butikk som heter "Barn & utstyr", men vet ikke om den finnes andre steder enn her....?
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 29. mars 2009 Forfatter #6 Skrevet 29. mars 2009 hehe, ja, det der hørtes kjent ut! Babygymmen har blitt klatrestativ her også, og svaier faretruende til tider... Og 300 var jo en grei pris, de har den vel sikkert på barnas hus o.l også vil jeg tro!
Mary Skrevet 29. mars 2009 #7 Skrevet 29. mars 2009 Vi kjøpte en sånn rød gymmatte på sportsbutikk, og den var rådyr. Tror den kostet 700-800 kr. Men må si at vi er superfornøyd med den, da. Den er såpass lang at vi har babygymmen i ene enden (tar mindre enn halve matten), slik at tuppa kan velge om hun vil åle seg over til den eller bare bruke matten. Hun er 8 mnd nå da, så det er ikke like mye interesse for babygymmen lenger. Vurderer faktisk å legge den på loftet nå...
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 29. mars 2009 Forfatter #8 Skrevet 29. mars 2009 Ja, det var vel egentlig en sånn lang en jeg tenkte på...Fryktet at de var såpass dyre ja=( Men men, får trøste meg m at den kan gå i arv hehe!
temine Skrevet 30. mars 2009 #9 Skrevet 30. mars 2009 Vi har en sånn laaaang rød og dyr airex-matte fra førstetulla. Veldig fornøyd med den, bortsett fra at jeg nå har hørt at den ikke lenger anbefales til babyer pga noe giftstoff eller hva det nå var de kunne få i seg om de gnagde på matta. Det er jo litt synd må jeg si. Den er så tykk og god, 1 cm, har ikke funnet liknende matte noe annet sted eller av noe annet merke. Om du finner det på din vei gjennom matte-jungelen, så si fra! Han her gnager ikke på matta akkurat, men kan jo aldri vite når han måtte begynne med det. De gjør jo så mye rart de små. Så, nå er det et teppe oppå matta...men da er jo vitsen litt borte. Når han snurrer rundt og drar seg bortover blir det jo bare en eneste stor ball. Til slutt ligger jo knerten bare der å hyler sine lyse, lyse skrik om hjelp;)
temine Skrevet 30. mars 2009 #10 Skrevet 30. mars 2009 Forresten, babygymmen brukes lite her og. Har en i tre, så stativet er visst fint å legge seg opp etter og gnage på om ingen av lekene er i umiddelbar nærhet, men det er og alt hva den duger til ser det ut som.
Lizzie_81 Skrevet 30. mars 2009 #11 Skrevet 30. mars 2009 Gutten min på 4 mnd har allerede begynt å miste intr for den. Legger jeg han under gymmen så går det ikke lang tid før han gir klar beskjed om at det ikke er noe kjekt lengre... Men så, i forrige uke fikk barselgruppen vår besøk av en fysioterapaut som hadde noen meninger om dette. Han mente at vi ikke måtte bruke den for mye fordi den kunne være "fordummende" når det gjalt den motoriske utviklingen (babyen ville bare ligge apatisk og slå på lekene). Etter dette har gutten stort sett lagt på gulvet uten gymmen og nå er tålmodigheten hans myyye bedre. Kan ligge lenge og pludre og er nesten på vei rundt på magen. Tror egentlig ikke det har noen sammenheng, emn jeg har hvertfall blitt mye mer opptatt på at han skal kunne ligge uten gymmen.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 30. mars 2009 Forfatter #12 Skrevet 30. mars 2009 Temine; så kjipt m de gymmattene...Men d er litt sånn for tida føler jeg, at ALT er farlig og potensielt kreftfremkallende, så vanskelig å unngå alle farer..Nei, spis gulerøtter mens d fortsatt er sunt, som min mor alltid sier;) Og jeg tror da ikke lille flis klarer å gnage hull på den matta, er vel litt vanskelig d vel?? Foreløpig er d mest tygging på leker, og slikking på gulv, tepper osv hehe! Og Lizzie; interessant poeng! Har tenkt litt sånn selv, at d kan være litt til hinder for utviklingen. Og FAKTISK, når jeg tenker meg om, begynte lille flisa mi og rulle akkurat den uka hvor jeg ikke brukte babygymmen, fordi teppet var til vask...Hmmm...Kanskje ikke tilfeldig likevel??
Collette Skrevet 30. mars 2009 #13 Skrevet 30. mars 2009 Lizzie: Vi fikk også beskjed om dette på helsestasjonen. Gutten min har aldri brukt babygym. Han er bare 11 uker, men har masse tålmodighet og kan rulle fra rygg til mage allerede. Jeg tror ikke at babygym er så veldig bra.
Lizzie_81 Skrevet 30. mars 2009 #14 Skrevet 30. mars 2009 Ja jeg tror han hadde noe rett i det. Nå har han vært en uke uten gymmen og rullet fra rygg til mage idag. Gjentatte ganger. Festlig å se på. Nå blir han sint når han ikke får det til. Utolmodig liten kar :-) MEN; jeg tror han hadde mye glede av den når han var mindre. At han fikk trening i å gripe etter ring ol.
Mary Skrevet 31. mars 2009 #15 Skrevet 31. mars 2009 Temine: den matta vi kjøpte var visst fri for sånne giftstoffer og kunne gjerne tygges på av småttiser
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå