Linda1986 Skrevet 29. mars 2009 #1 Skrevet 29. mars 2009 Lillegull er 3 mnd.. Og vi har såm smått begynt med velling.. Det jeg lurer på er om noen har erfaringer å dele med meg ang intoduksjon av mat til de små.. Er så usikker på hvor mye velling hun kan få, når jeg kan gjøre vellingen tykkere etc.. Når de får sviskejuice/sviskepure skal den varmes eller skal de få det kaldt? Har kjøpt 3 glass med 4 mnds "mat" .. grønnsakspure, sviskepure, jordbær/banan og sviskejuice.. Hvordan ville dere gått frem med disse? Anyone?? Alle tips og råd taes i mot med stor takk.. :0)
Linda1986 Skrevet 29. mars 2009 Forfatter #3 Skrevet 29. mars 2009 *Dytter* Ingen som har noe å komme med?? :S
Frøken Linn Skrevet 29. mars 2009 #4 Skrevet 29. mars 2009 Hei på deg. Jeg tror du må føle deg frem litt på egen hånd. Vi har ikke prøvd velling, men vet om flere som har gjort den gradvis tykkere.. Etter hvordan du føler er rett for din lille. Start med bare litt, ikke hele måltid. Mini skal jo ikke fa fast føde før 4 mnd, så da har du jo litt tid på å gjøre vellinga tykkere.. Svisker er kun når mini er hard i magen, IKKE noe som et måltid!! Vi har starta på litt grønnsakspure. Starta med ei skjee, så to også litt mer.. Kan gå mange dager før den vil ha, men ikke gi opp. Kan ta mange dager før den venner seg på ny konsistens og smak. Bare prøve en ting av gangen. kanskje 14 dager mellom hver ting i starten. Jordbær/Banan ville jeg ha ventet med, siden mange små kan reagere på jordbær.. Her hjemme har jeg laget barnematen selv, og det går mest i potet og gulrot med litt olje og mme. Vi har kjøpt maisgrøt, og mini synes denne er veldig god! Nesten så han ikke vil ha melt når han får grøt.. Smart å gi melt først, og så annen mat. Melk er fortsatt den viktigste næringskilden dems. Håper du fikk litt svar, er ikke den beste til å forklare.. ;-p Lykke til! =)
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 29. mars 2009 #5 Skrevet 29. mars 2009 Vi starta m maisgrøt da flisa var 4 mnd, og trappet opp mengden veldig gradvis...Først en t-skje, så to-tre osv, osv..Var vel oppe i nesten full porsjon etter to uker ca. Ellers har vi begynt med litt hjemmelaget potet- og gulerotmos, men det er ikke like populært som grøten. PS; det har vært omtrent 100 tråder her inne i d siste om samme tema, så hvis du søker litt, finner du sikkert mange nyttige tips=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå