Gå til innhold

Pottetrenings tips??!!?? Trenger litt hjelp her.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Marcus blir nå snart 2 år og vi har bestemt oss for å prøve med litt pottetrening.

Noen som her noen tips på hvordan man kan få barn til å skjønne hva de skal gjøre når de sitter der???

Vi har prøvd å la han sitte der en stund å se om det kom litt med tiden, men så langt kom vi jo ikke for han synes det er vondt å sitte der. Er det bedre med med en potte som du setter på gulvet i starten, eller er doringen like så god???

Takker alle som svarer.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min gutt er ikke kommet dit at vi skal slutte med bleie enda, men har mye erfaring fra bhg.

Dropp potta og kjop en ekstra doring istedet;-)

Min erfaring er at det først blir en tilvenning på potta for så å måtte tilvenne på do, så det er like greit å droppe potta.

Sett han på doringen hver gang dere skifter bleie, og gjør det til en liten kosestund. Les en bok f.eks.

Nekter han så vent en liten stund.

Lykke til, det kommer som regel av seg selv når barnet er klar for det:-)

Skrevet

Våres er nesten akkurat like gamle min har bursdag 1. juni. Vi startet "pottetrening" like etter jul.

vi har hatt potta stående i stua(veldig pent:-)) siden januar. Han har sittet på den endel ganger med klær på og endel ganger uten klær på kveldstid. Han har ikke sitti så lenge av gangen, men han har blitt fortrolig med den.

Han har gått naken på kveldene og når vi tar av bleie har vi sagt at han må tisse på potta.

I går kveld gjorde vi som vi pleier, han lekte på stua, mens jeg styrte på kjøkkenet. Så kommer mini løpende inn på kjøkkenet og sier se - se jeg blir med han og da hadde han tissa på potta.... så da ble det juber i heimen;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...