Gå til innhold

Kan mannen min være matforgiftet??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var i selskap i går, spiste litt mat der og drakk litt øl og rødvin. Vi var langt fra fulle da vi dro derfra og i natt begynte han og kaste noe voldsomt opp. Aldri sett noe så grusomt oppkast i tillegg til at det var endel blod i det også.

Nå er han så slapp og medtatt at han ligger bare, måtte støtte han på vei til toalettet.

Ikke vil han kontakte legevakten heller. Må bare si jeg er litt bekymret.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Da kontakter DU legevakten! Man skal da ikke kaste opp blod...

Skrevet

Ta kontakt med legevakta du. En jeg kjenner hadde akkutt magesår og det startet med oppkast med litt blod i og plutselig var det så ille at det stod om livet.

Skrevet

Sikker på at det var blodog ikke rødvin? Om du er det så må du ihvertfall kontakte legevakten. Om du ikke er helt sikkerså kan du kontakte legevakten likevel:)

Skrevet

Herregud jeg blir helt matt jeg..

Du må jo ikke spørre oss om det. De fleste av oss er jo ikke leger. Kanskje den mannen din bør bli voksen og ta ansvar for sin egen helse? Dvs å kontakte legevakta.

Sorry utbruddet, men jeg eksploderer nesten når dumme mannfolk ikke vil kontakte lege når noe helt tydelig er veldig galt.

Skrevet

tror ikke han er matforgifta, da pleier man vel også å ha diare...dessuten spiste dere kanskje det samme, men du er ikke sjuk?

Blodig oppkast tenker jeg på magesår, evt. at det er vinen du ser og ikke blod...

Skrevet

Hvis du spiste samme maten så tror jeg ikke han er matforgiftet.. + at han ikke har diare.. Som du nevner ihvertfall .. Men.. Når man drikker rødvin så vil oppkastet nesten se ut som blod.. Er du helt sikker på at det var blod og ikke rødvin.. ?? jeg har nesten blitt lurt av det selv når jeg har sett andre kastet opp..

Men uansett så er det ingen her som kan svare deg.. Kun legen som kan!

Skrevet

Nei, han er nok ikke matforgiftet av gårsdagens mat, fordi det normalt tar ca 48 timer før fullt utslag ved matforgiftning.

Skrevet

nei, tillab, der tar du vel feil...

jeg leste litt om det tidligere og det var 5-7 timer, ikke 48.

ble matforgiftet av en pisslunka børek og da stemte det på meg ihvertfall:)

Skrevet

Det stemmer ikke at det normalt tar 48 timer før det gir utslag. Reaksjonen kommer som regel i løpet av 1-6 timer. Ble nemlig matforgiftet for et par uker tilbake og leste en del om det på nettet. Jeg fikk reaksjon etter ca 4 timer.

Det er heller ikke sånn at begge bør få det selv om man har spist samme mat.

Kommer det blod i oppkastet ville jeg absolutt kontaktet legevakten. Det hender disse mennene trenger et dytt bak for å kontakte lege.

Skrevet

Mannen min ble matforgiftet i fjor sommer og da spydde han i et døgn og hadde vodsom diare i over en uke etterpå, han var så medtatt at han frivillig ringte lege (kryss i taket)..

Det er ikke så uvanlig med blod i oppkast hvis man spyr mye, det er lett å få en rift ett eller annet sted i svelget. Men jeg ville uansett ringt legevakta for å høre hva de sier, det kan jo være noe mer alvorlig.

Skrevet

Det er forskjell på matbåren sykdom og matforgiftning.

Skrevet

Jeg har kastet opp rødvin før, og det er ikke et pent syn..:/ Og blod i oppkast trenger ikke å være farlig, en liten rift i spiserøret kan være årsaken. Men ta deg en tlf til legevakten, du.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...