FruBoger fødeklar Skrevet 28. mars 2009 #1 Skrevet 28. mars 2009 Offameien, hadde satt rammen før hun ble født: * Sove med meg, og etterhvert i sin egen seng. Og når hun var i sin egen seng skulle hun ikke løftes over i vår (og sove videre der)... (Hørte noe om at da ville de gjerne når de våknet som litt større barn, komme løpende opp i våres seng...?) *amme til hun var ihvertfall 1 år *aldri gi smokk eller flaske, om det ikke var streeeengt nødvendig *aldri legge hun i senga si på dagtid (så hun skulle skjønne at det var NATTA når hun ble lagt i den på kveldstid..) Osv osv.. du får nok mange sykt "gode" tips når du løper rundt sprengklar, og mange tanker i hodet.. Sånn er det nå pr idag (4mnd) Hun sover litt i sin egen seng, men oftest med meg.. og jeg legger meg med henne OFTEST..fordi jeg er også utslitt.. Heldigvis sovner hun alene i senga å... Og hun ligger like mye i senga på dagtid som vogn og "sofa"... Hun får smokken i munnen selv om hun ikke sutrer...hun koser seg jo så fælt med den.. og flaske har jeg gitt så mye at det er tørke på høyre siden (hun har ALDRI villet tatt den siden heller..-og nakken er FIN) Hun elsker flaska så fælt at vi hadde ammenekt i to døgn.. da var det ned til 0+smokke størrelsen og litt melk med sprøyte - så var puppen kul igjen. ble nå et litt rotete innlegg, men det er way over my bedtime.. men iom at hun valgte å ta natta halv ti idag (REKORD!!! med hele to timer), så fikk jeg så god tid..og ble bare sittende her gitt! Ogja: Vi skulle ha rutine fra dag 1 med legging, mating osv osv.. Det har vi ikke ennå en gang! Hun styrer dagene med soving og mat, og det går helt greit for min del! Hun legger på seg og sover om natta:)
lisasmurf med 2 herlige små Skrevet 29. mars 2009 #2 Skrevet 29. mars 2009 Hehe.. så morro.. her er det nesten motsatt, jeg hadde litt vi tar det som det kommer mentalitet. Etter halvannen måned nektet hun å sove hos oss, hun sov bare i vognbagen inntil vi tok ned sprinkelsenga hennes og der sov hen også som en stein. Etter halvannen måned begynte hun å ville legge seg kl 19-20 og det har svært sjelden vært no " tull" på natta. Jeg ville gjerne at hun skulle ta smokk og flaske, men det nekter hun plent! Har ikke hatt behov for det heller egentlig for hun sovner godt av seg selv. De situasjonene hvor hu griner og griner forsi hun er overtrøtt og ikke får sove hadde det nok vært greit, men det går bra det og. Jeg skulle ønske hun tok flaske, slik at vi kunne ha litt barnevakt... Matingen og sovingene på dagen er nesten det samme hver dag. Hun er et lite rutinemenneske. SÅ håper bare ikke hun blir avhengig av rutine og at hun blir helt krapyl hvis noe forandres.
MintCondition Skrevet 29. mars 2009 #3 Skrevet 29. mars 2009 Hehe, tror nok det er mange som får seg en liten reality check når babyen kommer ja, man har MANGE planer og ideer om hvordan ting skal være, men så kommer det jaggu ut en knert som ikke liker mor og fars planer...
AO3 Skrevet 29. mars 2009 #4 Skrevet 29. mars 2009 Vi skulle i alle fall IKKE samsove! Hehehehhee... Good intentions, men det varte kun i én natt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå