Gå til innhold

Hva gjør man uten bhgplass??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på hva andre her inne har gjort når en ikke får bhgplass og ikke får dagmamma? Noen som har vært i samme situasjon?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva mener du? Gjorde med hva? Var hjemme med jenta mi eg:) Vi fikk forsåvidt bhg plass til slutt da, men takka nei, og nå går hun i park 4 timer i uka. Du har rett på ekstra permisjon regner eg med, så det skulle ikke vere noen problemer;)

Skrevet

Det er ikke alle som har råd til å gå hjemme.

Skrevet

Veldig få som ikke har det visst man prioriterer. Eg vet om mange som klarer det (vi har selv levd på 10 000 i mnd, ikke noe problem visst man virkelig vil vere hjemme)

Skrevet

Mulig du klarer å leve på 10000 i måneden, men ungen min skal faktisk ha bleier, klær, mat o.l. Etter at lån og faste utgifter er betalt så ville jeg vært nesten 10000 i minus. Er det desverre ikke gratis å leve!!!

Skrevet

Hadde nøyaktig samme problem som deg. Vi søkte barnehageplass i nabokommunen. Der fikk vi plass 1 uke etter at vi søkte. (I den kommunen vi bor i, står vi ennå på vent og vi søkte for 1 1/2 år siden!) En liten omvei er det i forhold til arbeidsplassen, men det fungerer ganske greit og småen stortrives:-)

Skrevet

Sett deg ned å regn på det,så har de fleste mulighet til å være hjemme litt ekstra. Du sparer penger ved å ikke måtte betale barnehagen og du får kontantstøtte, der har du allerede 5-6tusen (vet ikke helt hva kontantstøtten er på). Hvis dere har huslån, så kan dere høre med banken om å få det avdragsfritt et år, så har dere spart litt der også. Nå vet jeg ikke hva dere gjør, men veldig mange sparer barnetrygden og det trenger dere ikke å gjøre.

Hvis du tror du kan egne deg som dagmamma, så er det helt sikkert noen andre foreldre i nærheten som blir veldig glade hvis du kan passe deres barn også, så får du inn litt penger der også.

Får dere ikke inn nok penger på den måten, så går det an å skaffe seg en kveldsjobb eller helgejobb så dere får litt ekstra inntekt på den måten.

Skrevet

Vi har ikke sønnen vår i barnehagen. Vi har ordnet det slik at sambo jobber på dag tid og jeg på kvelds tid, litt usosialt til tider, men det går. Jeg jobber ikke 100% da, jobber 2 dager 1 uke og 5 dager neste uke. Men sambo jobber 100%. Dette funker veldig bra for vår del i alle fall.

Skrevet

Hei!

Som det sies i et annet innlegg her, så kan det være lurt å søke i nabokommunene. De private barnehagene kan i utgangspunktet ta inn hvem de vil, og nå er det ganske mange kommuner som har såpass bra dekning at de tar inn fra andre kommuner også. Vi fikk i nabokommunen med en gang, og etter et halvt år fikk vi i hjemkommunen.

Forøvrig vil jeg si at å påstå at alle som vil har råd til å være hjemme er å ta litt hardt i da! Stemmer sikkert for mange, men det kommer jo helt an på hvor man bor og størrelsen på lån osv. Vi har faste utgifter på ca 25.000 i måneden (billån, huslån, forsikringer, strøm osv) og det er ikke inkludert forbruksvarer som mat, klær osv.

Vi måtte jo solgt leiligheten om en av oss skulle vært hjemme, og det ser jeg igrunnen ikke på som noe reelt valg.... Bilen må vi også ha, ettersom det ikke finnes noe kollektivt her vi bor.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...