Tamina Skrevet 28. mars 2009 #1 Skrevet 28. mars 2009 Hva skal jeg gjøre?? Har brystvorter som ser ut som kjøttkaker. Det gjør ulidelig vondt.. Har store åpne sår midt på sugeflatene. Mener at den lille ligger i riktig ammeposisjon(4 uker gammel)?? Hva skal jeg gjøre for at disse skal gro? Pluss at jeg har candida utbrudd. Dette gjør sånn at jeg har nervesmerter som brer seg ut til ryggen når den lille tar de første sugetakene. Tar canesten for dette.. Noen som har noen andre lure råd? Denne amminga er smertefull!! Håper på mange svar. Ingenting skal være uprøvd...
Blomsterbarn Skrevet 28. mars 2009 #2 Skrevet 28. mars 2009 Stakkars deg! Jeg har bare et par råd: Lufttørke puppene hele tiden! Ikke pakk dem inn overhodet mellom ammingene. Luft fører til at det gror raskere. Gå med bh for støtte, men knepp ned skålene og ikke knepp dem opp igjen før det har gått mange dager. Avlys eventuelle avtaler, slik at du får luftet dem hele tiden. Dersom det gjør så vondt at du ikke får til å amme barnet, så håndmelk brystene. Håndmelking er mer skånsomt enn pumping. Dersom du vil smøre på noe salve når sårene har fått skorper så husker jeg at jeg fikk anbefalt Simplex øyesalve for dette formål. Tror at sopp også fører til ekstra såre bryst, men dette kan kanskje andre svare bedre på. Ønsker deg god bedring.
helene0: jan09+jun11 Skrevet 29. mars 2009 #3 Skrevet 29. mars 2009 Uff Stakar! Du har all min sympati. Når jeg var sår (langtfra så ille som deg) brukte jeg Purelan som fås kjøpt på apoteket. Du kan jo teste det om du ikke alt har prøvd. Du kan jo også prøve brystskjold. Jeg har ikke testet det selv, men det skal vist være bra for avlastning. God bedring
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå