Kondis som en murstein Skrevet 28. mars 2009 #1 Skrevet 28. mars 2009 Jeg har ikke peiling på strikking, garn i det hele tatt... Men jeg vet at oppskriften er med Peer Gynt-garn, og det synes jeg er litt for "hardt" og "stivt"...
uanonym Skrevet 28. mars 2009 #2 Skrevet 28. mars 2009 Klart, bare å finne et garn med samme tykkelse, det står på merkelappen. Feks alpakka er mykt og deilig!
PAVEEL Skrevet 28. mars 2009 #3 Skrevet 28. mars 2009 jeg har nylig fått meg marius genser, skulle egentlig være alpakkagarn, men valgte smart garn istedet, så kan jeg vaske den på 40 grader i maskina:-) god og myk den, og klør ikke:-)
prekæs Skrevet 28. mars 2009 #4 Skrevet 28. mars 2009 Jeg har veldig god erfaring med garnet fra husfliden. Mener bestemt at det er rimeligere også. I ren ull. Hva det heter husker jeg ikke. Brukte/bruker pinnenr tre og da ble/blir det ikke så klumpete som peer gynt garnet, selv med masse mønster a la mariusmønsteret.
HegeAE Skrevet 28. mars 2009 #5 Skrevet 28. mars 2009 Husfliden er ikkje noko billeg stad og handle garn.
Kondis som en murstein Skrevet 28. mars 2009 Forfatter #6 Skrevet 28. mars 2009 hehe, hvor får jeg billig og bra garn da?
HegeAE Skrevet 28. mars 2009 #7 Skrevet 28. mars 2009 Har sjekka litt på nett. Står at opphavet var Dale Fabrikker. Så er det nok Dalegarn som er originalt. Nokon meiner og Rauma. Det viktigaste er at ein bruker det garnet som er anbefalt i oppskrifta ein skal bruke. Det er fordi viss ein ikkje bruker det garnet som står i oppskrifta kan det hende at måla og antal masker ikkje stemmer.
HegeAE Skrevet 28. mars 2009 #8 Skrevet 28. mars 2009 Spar Kjøp eller Europris... Nei, det er ikkje noko godt garn. Bruk fabrikkutsalg. Dei har ofte garn på tilbud til 10 kr pr nøste mot normalpris på ca kr 39.
prekæs Skrevet 28. mars 2009 #9 Skrevet 28. mars 2009 At husfliden ikke var rimelig var noe jeg og trodde. Men faktisk. Rimeligere enn vanlige garnforretninger med Peer gynt. Dessuten er garnet drøyt.
mayaya Skrevet 29. mars 2009 #10 Skrevet 29. mars 2009 De selger en del Dalegarn på Obs også, iallefall her. De ligger noen kroner under per nøste.
Bettybu Skrevet 29. mars 2009 #11 Skrevet 29. mars 2009 Klassikere frå Sandnesgarn... Oppskriftheftet ja.. Oppskrift på Marius laget i Sisu (Senja/Silja garn er omtrent samme) Smart, og Lanett!! Har litt problem med strikkefastheten dere på Sisu oppskriften jeg da... Men jeg strikker litt løst!! Lykke til!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå