Gå til innhold

Hvilke av fettsyrene ikke er brae?


Blomstrose

Anbefalte innlegg

Jeg har alltid vært ganske tynn før i mitt liv men jeg etter fødselsen må jeg nesten begynne å slanke meg..Jeg må kvitte meg med10 kilo..det jeg lurte på mettede og umettede fettsyrer de er ikke bra å spise ikke sant? og flermettede er bra å spise,,er det sånn?..og en ting til,,karbohydrater med sukker artet innhold ,,er det kanskje ikke så bra å spise,det pleir å stå på musli pakkene..på forhånd takk for hjeplen..tenk så lite jeg vet,,føler jeg,,

 

jeg spiser,,

 

til frokost,,musli,,blir mett og en kopp te 0800

til lunsj 2-3 kalkun pølser

 

middag pasta ris,,

 

kveld blir det 2 brødskiver..ekstra skummet cultura et glass

 

2 bananer..jeg drikker 3-4 kopper med te..et glass lettmelk..(jeg fullammer ikke)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Slanking handler om å spise mer enn hva du forbrenner. Om det er mettet eller umettet fett spiller da ikke noen rolle ettersom begge inneholder 750 kcal pr 100 gram. Men for helsen din sin skyld skal du spise umettet fett. Feks fet fisk, tran, nøtter, avokado. Dette er mat med masse energi (kcal) og bør da reguleres i mengde.

 

Banan er raske karbohydrater, de kan blokkere fettforbrenningen din, det er ikke gunstig. Trege karbohydrater vil gi deg mer energi over en lengre periode. Raske karbohydrater vil frigjøre energi i løpet av en halv time, trege i løpet av 2-3 timer. Så da skjønner du hva som er smartest.

 

Kostholdet ditt virker ikke veldig balansert eller sunt. Vet ikke hva slags musli du spiser, men det kan være rene kaloribomber. Pølser til lunch, kylling eller ikke er heller ikke greit. Ikke hver dag i alle fall.

 

Du må inn med masse grønnsaker, og variert kosthold. Og nei, du trenger ikke spise bare salat. Men ha tomat på skiva, grønnsaker til middagen og som mellommål.

 

Hva har du i teen? unngå hvitt sukker. Bruk suketter eller honning.

 

Det er også viktig å trimme litt. Skal du bruke mer kcal en du spiser er trening en fin måte å gjøre det på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huffamei for en feil i starten der da..

 

Slanking handler om å forbrenne mer enn hva du spiser skal det være så klart. Sånn at kroppen må tære på noe av det fettet som er lagret...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...