DesLykke08<3SepLykke12 Skrevet 28. mars 2009 #1 Skrevet 28. mars 2009 guttungen klarte å tisse litt gjennom klæra da han lå på lammeskinnet. det er kjøpt på barnas hus. er det ikke sånn at siden det er skinn, trengs det ikke å vaskes? selvrensende..? jeg oppdaget ikke dette før jeg tok opp gullet og ble våt på buksa- og fant ikke igjen 'flekken' på skinnet.. hva gjør man egentlig? til lufting eller hva er greia.. noen som har peil- ser at det er så mange som vasker pga tiss, henger det ut for tiss og lanolin blir såpe.. hjelp! =)
Mamma'n til blomsterbarna=) Skrevet 28. mars 2009 #2 Skrevet 28. mars 2009 Gullet mitt har tissa på lammeskinnet mange ganger.. Men orker ikke vaske for hver gang.. Det renser seg selv. Men nå har jeg vasket det! I vaskemaskin med milo, på ullvask. Gikk kjempebra, og ble som nytt! Kommer nok til å vaske det sånn med jevne mellomrom ja!
temine Skrevet 28. mars 2009 #3 Skrevet 28. mars 2009 Om skinnet er ubehandla skal liksom lanolinet gjøre tiss om til såpe. Jeg har ett slikt ubehandla fra nøstebarn. Knerten hadde tissa gjennom pysjen ei natt, da tørka jeg skinnet godt av med klut og hengte det ute til lufting. Så fortrengte jeg hele greia, frem til spørsmålet ditt kom, for jeg syns egentlig det er litt uhygienisk gjort av meg;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå