Gå til innhold

Erfaring med Imovane/Zpoiklon?

Anbefalte innlegg

Har slitt veldig med å få sove i perioder, og kom meg endelig til legen der jeg fikk resept på Imovane 7,5mg. Jeg fikk beskjed om å ta en hel tablett første kvelden, og deretter en halv ved behov senere. Jeg fikk en gang en halv Imovane 5mg av min mor, men da kjente jeg ingen verdens ting og lå like søvnløs. Er det noen andre som har erfaring med Imovane/Zopiklon? Er litt nervøs for hvordan jeg vil reagere på en hel tablett av den sterke typen - jeg må jo kunne sove såpass lett at jeg hører hvis ungen våkner i løpet av natta;-) Ser liksom for meg litt sånn "hestedop-følelse"...

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139881240-erfaring-med-imovanezpoiklon/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kjenner ingen virkning, annet enn at det er lettere å sovne. Jeg får ikke det tankespinnet som gjør at jeg ligger våken. Bruker Imovane/Zopiclone 5 mg, en tablett, ved behov. Ikke så ofte, men har perioder som er verre enn andre. Og da bruker jeg det for å snu det at jeg er lenge våken.

Dette er innsovningstablett, og ikke det en kaller sovetabletter. Lettere medisin enn det:) Hestedop er det hvertfall ikke:)

Og jeg er alene med barn:)

jeg ble faktisk avhengi av de.. jeg tok litt høyere dose jeg da samt med andre medisiner. men er heldigvis ferdig me de nå,

de skal ikke brukes ovre lengre tid. det er en hvis grense på de som legen min tydligvis ikke forsto før en overlege måtte gå inn å ta kontroll.

Imovane er ingen sterk tablett, og den gir på ingen måte noen "hestedop" følelse. Som tidligere sagt er det en innsovnings-tablett og ingen sovetablett.

Jeg tar imovane 7,5 mg på grunn av søvnvansker. De gjør det lettere å sovne, og jeg slipper alt tankespinnet som ellers gjør at jeg ikke får sove.

Jeg tar de aldri når jeg har ansvaret for datteren min, jeg vil være sikker på at jeg hører henne.

imovane kan ha en sterk innvirkning på noen. men som oftest fungerer den som en mild medesin som ofte tas me vallergan. vanlig dose er vell 7,5 mg imovane og 30 mg vallergan. vallergan er opprinnelig en allergimedesin men kan tas med imovane for å forsterke.

mange babyer får også vallergan for å sove, er ikke sikker på hvilken dose de får. har aldri gidd mitt barn det før, har heller ikke et behov for det

Annonse

Det som er viktig med Imovane er at du tar rett før du kryper under dyna, sitter du oppe og venter på å bli trøtt kan du lett jobbe deg gjennom effekten.

Selv har jeg ikke problemer med hangover, kan stå opp igjen etter tre timer. Er bare innsovningsmed.

Den verste bivirkningen er en metallisk smak i munnen som kan vare i et døgn, men ikke alle som får den.

Imovane er et av de vanligste medikamentene for søvnproblemer, jobber i hj.s.pl og flesteparten av pasientene får Imovane. Ikke mange som bruker "tyngre" sovemed som var vanlig før.

Det forverret på mitt søvnproblem fordi de mista sin effekt etter noen uker. Man fungerer ikke dagen derpå om man har tatt en sovetablett og ikke fått sove, man blir helt ør og utafor. Da må du ev ta en pause i tablettbruken for så å begynne igjen. Men vil også si at tablettene er vanedannende som fy.

Jeg vil ikke råde deg til å ta dem når du er alene med barnet ditt før du vet hvordan du reagerer på dem.

Hehe skal jaggu meg si at det er mange idioter her inne. Immovane/zopiklone er kun en innsovningstablett. Den er ikke fysisk avhengig men kan være psykisk avhengig for idioter som tror de må ha den for å sove. Så slapp helt av, den er ikke Fysisk avhengig og du kan ikke få noen form for absistenser. Du kan helt fint kutte den helt ut.

Trenger du noe skikkelige sovetabletter og noe å sove på så ber du legen om å få noe av de kraftigste en har, nemlig Zolpidem eller Flunipam som innsovningstabletter og Sobril eller Valium til å sove tungt på. Flunipam er veldig vanskelig å få da narkomane er helt på tuppa etter den medisinen.

Hilsen Farmasøyt på Apotek 1!

• 5 år senere...

Hehe skal jaggu meg si at det er mange idioter her inne. Immovane/zopiklone er kun en innsovningstablett. Den er ikke fysisk avhengig men kan være psykisk avhengig for idioter som tror de må ha den for å sove. Så slapp helt av, den er ikke Fysisk avhengig og du kan ikke få noen form for absistenser. Du kan helt fint kutte den helt ut. Trenger du noe skikkelige sovetabletter og noe å sove på så ber du legen om å få noe av de kraftigste en har, nemlig Zolpidem eller Flunipam som innsovningstabletter og Sobril eller Valium til å sove tungt på. Flunipam er veldig vanskelig å få da narkomane er helt på tuppa etter den medisinen. Hilsen Farmasøyt på Apotek 1!

Så fint å vite at ansatte på Apotek 1 synes kundene er idioter.

Folk er forskjellige, og man kan reagere ulikt på samme medisin. Jeg brukte Zopiklone i mørketiden (altså ca 1 mnd) hvert år i mange år, men plutselig fikk jeg hangover av den. Klarte ikke våkne, hodepine, slapp og kvalm. Måtte bare slutte med det. Hadde absolutt ingen bivirkninger i alle de årene jeg brukte de, og da altså kun i 1 mnd, men plutselig endret det seg. Prøvde å bytte til Imovane, men fikk samme reaksjon. Fullstendig idiotisk, ifølge Apotek 1....

Anonymous poster hash: bad1e...cb7

Annonse

Jeg blir rimelig ruset av Immovane, men sovner som en stein. Har til tider vært avhengig, om det er psykisk eller fysisk betinget, det spiller ingen rolle, avhengighet er avhengighet. Men det var vel mest rusen jeg ble avhengig av.

Og så var det så deilig og endelig få sove hele natta, etter å ha slitt med søvn i mange år.

Jeg driver nå og avvenner meg, fordi jeg har brukt Immovane i ca to år nå, og konsentrasjonen min er etterhvert blitt dårligere, jeg føler meg litt sånn tanketom og apatisk innimellom.  Jeg vet ikke om det har noen sammenheng...

Anonymous poster hash: f6507...c6b
  • 3 år senere...
På 29.3.2009 den 0.30, Anonym bruker skrev:

Hehe skal jaggu meg si at det er mange idioter her inne. Immovane/zopiklone er kun en innsovningstablett. Den er ikke fysisk avhengig men kan være psykisk avhengig for idioter som tror de må ha den for å sove. Så slapp helt av, den er ikke Fysisk avhengig og du kan ikke få noen form for absistenser. Du kan helt fint kutte den helt ut.

Trenger du noe skikkelige sovetabletter og noe å sove på så ber du legen om å få noe av de kraftigste en har, nemlig Zolpidem eller Flunipam som innsovningstabletter og Sobril eller Valium til å sove tungt på. Flunipam er veldig vanskelig å få da narkomane er helt på tuppa etter den medisinen.

Farmasøyt på Apotek 1,jaggu,det skal du få meg til og tro.selvfølgelig er de vanedannende

På 28.3.2009 den 17.15, Anonym bruker skrev:

imovane kan ha en sterk innvirkning på noen. men som oftest fungerer den som en mild medesin som ofte tas me vallergan. vanlig dose er vell 7,5 mg imovane og 30 mg vallergan. vallergan er opprinnelig en allergimedesin men kan tas med imovane for å forsterke.

mange babyer får også vallergan for å sove, er ikke sikker på hvilken dose de får. har aldri gidd mitt barn det før, har heller ikke et behov for det

Imovane 7,5 og 30 vallergan .. vanlig!? Hvor har du dette fra?! Galskap!!

Anonymkode: f3017...19a

«Farmasøyt» på apotek 1,du burde vite hva du snakker om.. pisspreik! 

Anonymkode: f3017...19a

Wow, du burde virkelig skifte jobb! Idioter? Kun en innsovningstablett? Ikke fysisk, men bare psykisk avhengiget, men det får bare idioter..

Anonymkode: 6e6f5...bbb

Før brukte jeg Imovane i periodevis, men etter de nye reglene, så er det ikke lov å kjøre bil før minst 8 timer etter inntak. Da kan ikke jeg ta i hverdagen. Så tabletten er nok ikke så mild for vanlige folk, som noen i denne tråden vil ha det til.

Anonymkode: 02464...dba

• 4 måneder senere...

Zopiklon virket ikke for meg, men imovane gjorde det. Skal det ikke være det samme? Synes det er så rart. Tok dobbel dose med zopiklon til og med, merket ingenting. Jeg sovner som en stein bare av 5mg imovane🤷🏻‍♀️

Anonymkode: 7139d...cb0

Jeg vil anbefale deg å skifte jobb, du egner deg ikke til å jobbe med mennesker!

Anonymkode: 6e6f5...bbb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...